Lamictal ja näköhäiriöt?

Onko kellekkään muulle tullu lamictalista näköhäiriöitä.Mulla niitä tuli joka päivä ja kävi jop niin pahastikki että nyt sitte istutaan loppu elämä pyörätuolissa.Lääke vaihdettiin topimaxiin ja ne loppu saman tien tästä tiedän että se ei johdu toisesta lääkeestä neurotol slowsta.
114476
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

paljon muutakin tuli Lamictalista esim. tasapainohäiriöitä niin pahasti etten meinannut pystyä kävelemään portaita alaspäin ollenkaan. Siitä jäikin pysyvä korkeanpaikankammo.Paniikkihäiriöitä jne... kaikkea en muista. Mulle ei sopinut ollenkaan Lamictal. Nyt mietitään Keppran vaihtoa Topimaxiin.

Äänestä
  • Mä oon ainaki todennut topimaxin hyväksi lääkkeeksi joka vei kohtaukset pois ja ei aiheuttanut mitään suurempia sivuvaikutuksia.Saattaa laihtua muutaman kilon ja sitte ainaki mulla topimaxi aluksi janotti aivan kauheesti mutta se meni ajan kanssa ohi.Lääkityshän on kuitenkin jokaiselle henkilökohtainen mikä passaa kellekki.

    Äänestä

  • Miksi Keppra vaihdetaan pois? Eikö siitä ollut hyötyä vai oliko sivuvaikutuksia, vaikka sillä ei pitäisi olla kai.

    Äänestä

  • Hugo kirjoitti:

    Miksi Keppra vaihdetaan pois? Eikö siitä ollut hyötyä vai oliko sivuvaikutuksia, vaikka sillä ei pitäisi olla kai.

    isoja kohtauksia poissa. Nyt lisättiin Keppraa vielä eli annostus on nyt suurin mahdollinen. Sivuvaikutuksena ei ole muuta enään kuin älytön väsymys. Senkin jaksan ja tiedän toki senkin, että viikkojen edetessä väsymyskin tasaantuu, toivottavasti.Mutta kun tavoitteena on, että kohtaukset pysyisivät kokonaan poissa ja voisin palata töihin.Nyt tosin Gabitrilin lopetuksen jälkeen on muutkin sivuvaikutukset loppuneet lähes kokonaan, joten eiköhän tämä tästä.En kyllä jaksaisi yhtään enempään lääkevaihdoksia.

    Äänestä

  • sauvatar kirjoitti:

    isoja kohtauksia poissa. Nyt lisättiin Keppraa vielä eli annostus on nyt suurin mahdollinen. Sivuvaikutuksena ei ole muuta enään kuin älytön väsymys. Senkin jaksan ja tiedän toki senkin, että viikkojen edetessä väsymyskin tasaantuu, toivottavasti.Mutta kun tavoitteena on, että kohtaukset pysyisivät kokonaan poissa ja voisin palata töihin.Nyt tosin Gabitrilin lopetuksen jälkeen on muutkin sivuvaikutukset loppuneet lähes kokonaan, joten eiköhän tämä tästä.En kyllä jaksaisi yhtään enempään lääkevaihdoksia.

    Itselläni Keppra toi uuden elämän mielestäni, tosin psyykkinen jännitys oli samaanaikaa myös loppumassa ja elämä menossa parempaan suuntaan, joten eihän tässä tiedä, että mistä johtui. Lääke ei minulla käsittääkseni siis aiheuttanut väsymystä, vaan päinvastoin ja nyt kyllä väsyttää, mutta se johtuu lähinnä huonosta kunnosta TAI sitten johtuukin Kepprasta. Lähtisin kuitenkin siitä, että kohdallani Keppra auttoi ja olen tottunut siihen ja nyt pitäisi minunkin lisätä annostusta ja etenkin pitäisi liikkua muutenkin kuin netissä. Lähinnä tuntuu, että *reippain käyn rekkain alle*.

    Pistähän se lääkitys kohilleen, minäkin aion tehdä parhaani pääni kanssa ja lääkityksen myös. Lisäksi lyhyen tähtäimen suunnitelmana minulla on juoda pari lasillista sekamehua:).

    Äänestä

  • Lamictal on aiheuttanut näkö- ja tasapainohäiriöitä ainoastaan iltapäivisin oikein uupuneena. Minusta Lamictal on kuitenkin vertaansa vailla, koska se pitää kohtaukset poissa ja on jollain lailla myös masennusta helpottava lääke. Mutta jos se pöyrätuoliin vie, niin lääkäreiden täytyy kyllä tietää, mitä kenellekin suosittavat.

    Äänestä

  • Hugo kirjoitti:

    Itselläni Keppra toi uuden elämän mielestäni, tosin psyykkinen jännitys oli samaanaikaa myös loppumassa ja elämä menossa parempaan suuntaan, joten eihän tässä tiedä, että mistä johtui. Lääke ei minulla käsittääkseni siis aiheuttanut väsymystä, vaan päinvastoin ja nyt kyllä väsyttää, mutta se johtuu lähinnä huonosta kunnosta TAI sitten johtuukin Kepprasta. Lähtisin kuitenkin siitä, että kohdallani Keppra auttoi ja olen tottunut siihen ja nyt pitäisi minunkin lisätä annostusta ja etenkin pitäisi liikkua muutenkin kuin netissä. Lähinnä tuntuu, että *reippain käyn rekkain alle*.

    Pistähän se lääkitys kohilleen, minäkin aion tehdä parhaani pääni kanssa ja lääkityksen myös. Lisäksi lyhyen tähtäimen suunnitelmana minulla on juoda pari lasillista sekamehua:).

    toi väsymys, mutta se tietysti kuuluu aina noihin sivuvaikutuksiin kun annosta nostetaan.Syyskuun loppupuolella on aika Neurologille aionkin seurata siihen asti miten pärjään Keppran kanssa. Tietysti monet tekijät vaikuttavat kohtauksiin varsinkin kohdallani oli monta tekijää, jotka saattoivat laukaista niitä. Nyt kun elämä on tasoittunut toivon todella, että Keppra on se oikea lääke.Käytätkö muuta sen lisäksi? Itselläni on Apydan 300mgx4.

    Äänestä

sulle tuli?

Äänestä
  • tosiaan tuli ja pahojakin.puoli vuotta sen kans kituuttelin omaa tyhmyytäni ja ku en aamulla enkä iltapäivällä eteen nähny ku toinen silmä kiinni ja sillonki tosi heikosti.Loppusen lopuksi kävi niin että kävelin sokkona auton alle.

    Äänestä

aiheuttiko lamictal sinulle sokeuden vai pahoja näköhäiriöitä että olet loukannut itsesi niin että jouduit pyörätuoliin? Tuliko ne näköhäiriöt niin ykskaks ettet sitten ehtinyt keskustella lääkityksen vaihdosta lääkärin kanssa jos jotakin pahempia oireita jo oli? Huolestuttaa vähän kun itse syön lamictalia ja olen todennut sen hyväksi, lukuunottamatta pieniä silmien sumelluksia väsyneenä, mutta jos se voi noin vakavaa ja pysyvästi vielä aiheuttaa niin uskaltaako sitä syödä enää.

Äänestä
  • joku saa sivuvaikutuksia. Meillä poika tuli Kepprasta keskittymiskyvyttömäksi ja koulu alkoi mennä huonommin. Univaikeudet lisääntyivät ja motorinen levottomuus. Elämän laatu kaikkiaan huononi, vaikka kohtaukset jäivät pois. Nyt puretaan Keppraa pois.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


nainen kirjoitti:

Onko kellekkään muulle tullu lamictalista näköhäiriöitä.Mulla niitä tuli joka päivä ja kävi jop niin pahastikki että nyt sitte istutaan loppu elämä pyörätuolissa.Lääke vaihdettiin topimaxiin ja ne loppu saman tien tästä tiedän että se ei johdu toisesta lääkeestä neurotol slowsta.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu