Onko kellään kokemuksia citalopram-ratiopharm 20 mg-nimisestä lääkkeestä? Haittavaikutukset? Voimistaako muiden lääkkeiden vaikutusta? Jostain luin, että voimistaa jopa kaksinkert. muiden lääkkeiden vaikutuksen. Joudun syömään antihistamiineja, onko haittaa? Alkoholi kannattaa varmaan unohtaa? Yleislääkäri määräsi tämän rohdon, kun varasin ajan saatuani lievän paniikkikohtauksen (oma diagnoosi) ja säikähdettyäni perusteellisesti itsekin. Masennus todettu jo aikaisemmin, mutta olen tietoisesti sinnitellyt ilman lääkkeitä (ennakkoluuloja). Psykologilla käynti kerta viikkoon auttoi ja loppujen lopuksi sekin jäi, kunnes oireilu alkoi uudestaan. Kannattaisiko ottaa yhteys vielä tähän psykologiin näistä lääkkeistä? Tuntui yleislääkäri olevan vähän pihalla itsekin.
Citalopramista kokemuksia?
4
763
Vastaukset
- Pröööt
Itse olen syönyt Cipramilejä, Sepramia jne. nimenomaan paniikkihäiriöön. Viinaa join ihan miehekkäästi aiemmin, mutta joskus alkoholi vaikutti todella voimakkaasti ja sammuin jo muutaman ravintola-annoksen jälkeen. Miehenä tietysti ejakulaation saamisessa oli ongelmia ja unen laatu huononi mielestäni selvästi. Sittemmin olen siirtynyt uudempaan kehitysversioon eli Cipralexiin, jossa annoskoot ovat vain puolet noiden vanhanmallisten vastaavista. Haittavaikutuksetkin ovat mielestäni selvästi vähäisemmät, en ole tosin kännejä vetänyt puoleen vuoteen, joten siitä en pysty sanomaan yhtään mitään.
- ...käy...
Mulle käy ihan ok toi Citalopram-lääkitys. Alkuun oli sivuvaikutuksia, lieviä, nyt ei mitään. Käytän allergialääkkeitä, e-pillereitä ja alkoholia (satunnaisesti) samaan aikaa, enkä ole huomannut mitään vaikutusta normaaliin verrattuna.
Kannattaa ainakin kokeilla lääkettä, jos sitä on määrätty. Paniikkikohtaukset on mun osalta historiaa... :)
- jos haluat keskustella
lääkeasioista, ei psykologiin. Kannattaa muutoinkin selvässä psyyk.sair.diagnoosissa keskustella lääkityksestä aina sen alan erikoislääkärin kanssa, eli psykiatrin, ei yleislääkärillä ole samaa tietotaitoa psyykenl. kuin psykiatrilla.
Psykologi on sitten tyystin eri asia,hänellä ei ole lääketieteellistä koulutusta laisinkaan.. - mie
Hyvä lääke se on! Itse sain sitä aikoinaan viinasta vierottumiseen!
Alkuun särki päätä muutama päivä, mutta siinä kaikki "oireet"!
Aloitin taas lääkkeen syönnin 2 kk sitten ja olo on korjaantunut taas hyväksi!
Hyvä lääke se on ja siitä on helppo päästä eroon kun olo on taas vahvempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1845052Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244453Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2573034Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541853
- 771814
- 221787