Katkeilevat verisuonet

ihmettelen n*

Osaako kukaa kertoa miksi kädestä katkeilee verisuonet?

Ensin pistää, sitten polttaa ja punottaa, välilä tulee jopa iso mustelma...

10

30030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luikero

      Sormissa? Kämmenessä? Käsivarressa?

      Yleensä sormet on herkimmät saamaan verenpurkaumia. Ei tarvi kuin kantaa jotain raskasta kuten ostoskassi, niin sormiin saattaa tulla pintaverisuonivaurioita.
      Joissakin kohtaa sormissa, kämmenessä ja kämmenselässä verisuonet painautuvat helposti luuta/niveliä vasten ja siitä sitten saattaa syntyä verenpurkauma.
      Myös paine vaikuttaa verisuoniin.

      Käsivarteen ilman mitään syytä ilmestyvät verenpurkaumat ovat varmaankin harvinaisempia, koska käsivarren verisuonisto on paksumpi kuin kämmenessä ja rasvakudostakin on käsivarressa enemmän suojana.

      Mikäli mustelma ilmestyy aina samaan kohtaan on verisuonessa itsessään ilmeisesti jotakin vikaa. Ehkä sen seinämä on jostakin syystä ohentunut ja paineen kasvaessa se hiukan repeää ja syntyy mustelma.

      Jos asia vaivaa sinua, käy juttelemassa siitä lääkärin kanssa.

      • Sormista

        Mulla katkeilee tosi usein sormista kämmenen puolelta verisuonet. Yleensä niistä sormen kohdista joissa on nivelet. Vaiva on tosi kiusallinen kun ei tiedä mistä se johtuu. Tänään taas katkesi peukalaosta ja nyt on peukalo mustana. Ehkä pitäisi mennä lääkäriin...


      • alkanut lisääntymään katkeilut
        Sormista kirjoitti:

        Mulla katkeilee tosi usein sormista kämmenen puolelta verisuonet. Yleensä niistä sormen kohdista joissa on nivelet. Vaiva on tosi kiusallinen kun ei tiedä mistä se johtuu. Tänään taas katkesi peukalaosta ja nyt on peukalo mustana. Ehkä pitäisi mennä lääkäriin...

        Lekuri kertoi että kun katkennut, ei siihen ole mitään tehtävissä, se on vuotanut minkä vuotanut ihon alle. Eikä kuulema ole mitään millä voisi vahvistaa verisuonia.

        Onkohan oikeasti niin ettei muka pysty jollakin vaikuttamaan verisuonten seinämien paksuuteen ja vahvuuteen?!?.. verenpaine hiukan korkealla ollut aina.. alapaine about 90. muttei sekään se syy,, tosin suurempi paine kohdistuu tosin seinämiin kokoajan.pieni pelkopeikko on koska naksahtaa verisuoni päästä.. no se on sit god bye vaan..


      • Kokeilija22
        alkanut lisääntymään katkeilut kirjoitti:

        Lekuri kertoi että kun katkennut, ei siihen ole mitään tehtävissä, se on vuotanut minkä vuotanut ihon alle. Eikä kuulema ole mitään millä voisi vahvistaa verisuonia.

        Onkohan oikeasti niin ettei muka pysty jollakin vaikuttamaan verisuonten seinämien paksuuteen ja vahvuuteen?!?.. verenpaine hiukan korkealla ollut aina.. alapaine about 90. muttei sekään se syy,, tosin suurempi paine kohdistuu tosin seinämiin kokoajan.pieni pelkopeikko on koska naksahtaa verisuoni päästä.. no se on sit god bye vaan..

        Samaa vikaa.
        Minä saan itselläni aikaan katkeilevat verisuonet kämmeniin juomalla kokista.
        Katkeilun saa loppumaan syömällä kypsennettyjä kananmunia.
        Joskus munia joutuu syömään useita useana päivänä.


      • Vdfgg
        Kokeilija22 kirjoitti:

        Samaa vikaa.
        Minä saan itselläni aikaan katkeilevat verisuonet kämmeniin juomalla kokista.
        Katkeilun saa loppumaan syömällä kypsennettyjä kananmunia.
        Joskus munia joutuu syömään useita useana päivänä.

        Oltiin kaverin kanssa lenkillä ja hän valitteli että päässä "naksahtelee", onko syytä huolestua?


    • keskari mustana

      Mulla katkennut nyt peräkkäinkaksi kertaa oikean käden keskisormesta kahdesta eri kohtaa. Voi olla että kannan liian raskaita ostoskasseja.....sormi turvoksissa ja mustana, huoh!

    • biokemisti17

      Karppauspuolella pohtivat, että saattaisi liiallinen kalaöljyn käyttö tehdä lisää mustelmia, mutta toisaalta foolihappo tai k-vitamiini sitä vähentää. Ei näistä nyt sitten oikein tiedä. Liikunta ja runsas kasvisten ja kuitujen syöminen saattaa siis auttaa.

      Verisuonten katkeamisongelmiin ei ole yksiselittäistä vastausta, sillä jokaisella auttaa hivenen erilainen asia. Itsekin kärsin silloin tällöin kausittain näistä verisuonten katkeilemisista, mutta en ole vielä löytänyt ongelmaan ratkaisua.

      Tuntuu, että verisuonet katkeilevat eniten kun on liikkunut paljon ja syönyt vähän heikommin. Kai se monipuolinen ja terveellinen ruokavalio olisi paras apu.

    • Anonyymi

      Haista 💩💩

    • Anonyymi

      Mulla pysähty eilen sydän pitäisköhän mennä lääkäriin

      • Anonyymi

        älä ihmeessä mee, ei maailma jää sua kaipaamaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe