liimapuupalkki

jonna

Moi. Meille laitettiin keittiön ja ruokailutilan väliin kantava liimapuupalkki kattoon.
Se on aika rumannäköinen sellaisenaan, joten haluaisin käsitellä sen jollain tummalla petsillä tms.Kattomateriaali meillä on valk.mdf antiikkipaneeli ja ajattelin että joku tumma sävy sopisi siihen.Onko joku tehnyt liimapuupalkista kauniin ja miten???
Kiitos neuvoista!

5

5499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peukku68

      jos iso niin kannattaa tuo tummalla petsaus jos taas pieni niin maalaa valkoiseksi. myös joku sisutuksesta poimittu väri voi olla onnistunut. monella palkissa boordi tai tauluja yms rompetta, mutta ne näyttää aika siivottomilta.. palkin päihin voisit ostaa sellaiset kannattimet koristeeksi eli joko ihan metalliset tai feikkikannattimet parrulle ainakin bauhausissa on. eli lisäkoristuksella osaksi sisutusta.

    • puuvahaa

      esim Osmon tuotteita.
      Kannattaa hioa palkin liimavalumat ja karhentaa mahdolliset kiillottumat.
      Voit valita mattapintaa tai kiillottuvaa vahaa.
      Kahdella sivelylla saapi vallan näyttävää ja henkittävää pintaa.

      • jonna

        Kiitos vinkeistä!
        Palkki on kooltaan ISO ja osmo coloria minulla onkin varastossa yhden arkunkäsittelyn jälkeen.
        Ja sitteen vaan hiomaan palkkia..


    • tällä tavalla

      Vaikka puu onkin kaunis materiaali, siitä huolimatta vuorasin palkin kipsilevyllä ja pintaan vedettiin antiikkilaasti epätasaiseksi kerrokseksi.

      Kattomateriaalina on kuusipaneeli ja mielestäni lopputulos on todella hyvä. Itse aikakin olemme ulkonäköön tyytyväisiä.

    • intiaani

      Mitä suotta. Jos katto on feikkiä, niin luultavasti se aito puupalkki on siinä parasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe