Hei kaikille,
etsimme talvilomakohdetta Alpeilta. Tarkoitus on lautailla, emme ole mitään experttejä vaan lähinnä aloittelijoita ja keskitasoisia. Joten kohteesta tulisi löytyä semmoisia keskitason leveitä rinteitä, hienoja maisemia, lumivarmuutta, kohtuullista hintatasoa ja rauhallista alppikylätunnelmaa. Osaisiko joku suositella? Olen kuullut että Sölden ja Zell am see täyttäisivät nämä vaatimukset, mutta entä muut paikat?
Ottaisimme mieluiten pakettimatkan (ei bussilla), tiedättekö muita matkanjärjestäjiä kuin Sunski ja STS alppimatkat?
Alppilomalle, mutta minne?
16
5947
Vastaukset
- iso A
Söldeniin
- Alpit
Sölden tuli minunkin mieleeni. Siellä on leveää rinnettä ei niin experteille, mutta haastavampiakin löytyy.
- jussimaa
Alpit kirjoitti:
Sölden tuli minunkin mieleeni. Siellä on leveää rinnettä ei niin experteille, mutta haastavampiakin löytyy.
Söldenistä löytyy kyllä jäätiköltä pitkää ja leviää laskettavaa, varmasti sen puolesta täyttää kriteerit. Rauhallinen alppikylätunnelma, jota alkuperäinen kysyjä halusi, voi olla kyllä hakusessa...
Saalbachissa oli rauhallinen autoton keskusta, mutta sitä ei kyllä lautailijalle suosittelisi lukuisten siirtymärinteiden takia.
- LateL
Oltiin Cerviniassa Italiassa viime talvena. Tosi upea mesta! Jos raha ei ole esteenä kantsii mennä vuoren toiselle puolelle Zermattiin. Alueella voi tosiaan lasketella kahden maan alueella. Matterhorn on upea. Asuttiin Valtournenchessa, josta pääsee edelleen Cervinian puolelle ja sieltä Zermattiin, jossa upeimmat rinteet.
Hinta oli aika matala tai kohtuullinen alppilomaksi kun itse järjesti kaiken. Lennot vähän yli 200 per nokka, hotelli 300 per nokka per viikko. Hissiliput samaa luokkaa.
Yksi huono puoli reissussa oli se, että alunperin menimme sinne koska sijaitsee korkealla, eli jotta lunta riittäisi. Lumitilanne olisi voinut olla parempi, esim. kylään ei saanut laskea. Eli korkeus ei tarkoita lumivarmuutta välttämättä.
Paikka sopii hyvin aloittelijoille/keskitasoisille. Vaikeita rinteitä ei (valitettavasti) ole juuri ollenkaan. Ehkä Sveitsin puolella?
Ja jos on tsiljonääri niin Davos on makee mesta. Olen käynyt isäni siivellä siellä jotain 3 kertaa. Yksi parhaista.- iisamiisa
Kiitos ideoista. Lisääkin olisi kiva kuulla. Esimerkiksi onko kukaan käynyt Flachaussa?
Mistä ihmeestä saitte 200 euron lennot???? Vautsi. Itsekin olen tehnyt omatoimimatkoja, lähinnä sveitsiin, mutta koska niissä budjetti näyttää aina räjähtävän melko uskomattomiin mittoihin (etenkin asumisen ja ruokailun suhteen) niin tällä kertaa ajattelimme kokeilla valmispakettia. Puolihoidon näyttää saavan about "kaupan päälle" monissa hotelleissa... :) - Harry
Missä hotellissa olitte ? Olemme myös lähdössä sinne itsejärjestettynä matkana, etsimme 4 (60 m2)hengelle Appartementos ?
Oniko sinulla tietoa ?
Harry - LateL
iisamiisa kirjoitti:
Kiitos ideoista. Lisääkin olisi kiva kuulla. Esimerkiksi onko kukaan käynyt Flachaussa?
Mistä ihmeestä saitte 200 euron lennot???? Vautsi. Itsekin olen tehnyt omatoimimatkoja, lähinnä sveitsiin, mutta koska niissä budjetti näyttää aina räjähtävän melko uskomattomiin mittoihin (etenkin asumisen ja ruokailun suhteen) niin tällä kertaa ajattelimme kokeilla valmispakettia. Puolihoidon näyttää saavan about "kaupan päälle" monissa hotelleissa... :)Kävi näköjään just söldenissä ikävä onnettomuus..huh:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4216052.stm
Mutta niistä lennoista. No ei ne nyt ihan vähän yli 200 per nokka ollutkaan jos ottaa verot mukaan, mutta meitä oli 2 aikuista ja 2 lasta. Matka oli Hesasta Torinoon 2x263 2x132 331,6 erkkiä. SASilla. Siinä oli kyllä parit vaihdot mut ei se paljon haitannu. Aika halpaa. Ja hotelli oli Grandes Murailles. Erittäin sympaattinen ja kiva. Ja tietysti halpa, 305€/kaksoishuone/viikko. Tosi miellyttävää ja palvelualtista henkilökuntaa. - lkyug
iisamiisa kirjoitti:
Mistä ihmeestä saitte 200 euron lennot???? Vautsi. Itsekin olen tehnyt omatoimimatkoja, lähinnä sveitsiin, mutta koska niissä budjetti näyttää aina räjähtävän melko uskomattomiin mittoihin (etenkin asumisen ja ruokailun suhteen) niin tällä kertaa ajattelimme kokeilla valmispakettia. Puolihoidon näyttää saavan about "kaupan päälle" monissa hotelleissa... :)flachau on hyvä kun sielläon leveät rinteet. Paljon lapsiperheitä soin.
- LateL
Niin joo ja tosiaan se on hienoa että tuolta Cerviniasta pääsee nauttimaan sveitsiläisten paremmista rinteistä, etenkin jos asustaa itse Cerviniassa eikä Valtournenchessa sillä sieltä kestää hieman "kavuta" paremmille rinteille. Tosin mitä nyt kattelin niin Cerviniassa taitaa hotellien hinnat olla tuplasti sitä mitä Valtournenchessa.
- iisamiisa
Niin, tosiaan tuo Cervinia kuulostaa aika hyvältä. Olemme olleet aiemmin (kauan sitten) siellä sveitsin puolella laskemassa, (saas fee ja zermatt), ihan hienoa oli mutta onko italian puolen rinteet siis mielestäsi jotenkin selvästi huonompia?
Kertoisitko vielä millainen tunnelma on itse Cervinian kylässä, onko siellä samaa herttaista idylliä kuin itävallan kohteissa? En löytänyt oikein kuvia sieltä... Entä palvelutaso? Tämä italian puoli kiinnostaisi etenkin ruokatarjonnan puolesta kyllä enemmän (haluaisimme ottaa puolihoidon, eli kerrankin kunnon lomaa, saisi kaiken valmiina eteen kun aina ennen olemme tehneet omatoimimatkoja... :) - Alpit
iisamiisa kirjoitti:
Niin, tosiaan tuo Cervinia kuulostaa aika hyvältä. Olemme olleet aiemmin (kauan sitten) siellä sveitsin puolella laskemassa, (saas fee ja zermatt), ihan hienoa oli mutta onko italian puolen rinteet siis mielestäsi jotenkin selvästi huonompia?
Kertoisitko vielä millainen tunnelma on itse Cervinian kylässä, onko siellä samaa herttaista idylliä kuin itävallan kohteissa? En löytänyt oikein kuvia sieltä... Entä palvelutaso? Tämä italian puoli kiinnostaisi etenkin ruokatarjonnan puolesta kyllä enemmän (haluaisimme ottaa puolihoidon, eli kerrankin kunnon lomaa, saisi kaiken valmiina eteen kun aina ennen olemme tehneet omatoimimatkoja... :)Cervinian rinteet on hyviä ja sen puolesta C on täysin kilpailukykyinen suhteessa Itävallaan kohteisiin. After skitä ei Italiassa juuri harrasteta. Ainakin Itävallalle tyypillinen ränttätänttä puuttuu, eikä Alppihumppaa kuule.
Ruoka on loistavaa ja ravintoiloita on moneen lähtöön. Hinnat tosin on alkeneet kohota euron myötä...
Valtournechessa ei aina välttämättä ole lunta silloin kuin Cervinian kylässä jo on.
- iso A
Afteri lähti aika pahasti meiltä lapasesta. Ei siis mitään vikaa mutta oli vaan aika vaikeita aamuja.
Ps. muistakaa juoda myös vettä.
Tellut rulettaa - epeli
olin ite flachaussa viime hiihtolomal ja voin suositella muillekki. rinteet leveet ja älyttömän hyvin hoidetut. matkayhtiönä oli elämysmatkat joka on selvästi sunskitä tai STS:sää halvempi (lennot airfinlandilla)
- Flachau
Itse olen lähdössä Flachauhin ensvuoden alussa, siinä helmi-maaliskuun aikoihin ja en ole koskaan aikasemmin käynyt alpeilla. Mutta ootan matkaa jo innolla sillä minulle on kerrottu paljon hyviä asioita Itävallasta ja Flachaukenista.
- sinne vaan
Chamonix
- 867tg
Jos ranska sujuu, niin Les Trois Vallees tai Chamonix. Jos ei, niin St. Anton tai Saalbach
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268