Hirveät paikat

Koivunkylä ja Korso

Koivunkylä ja Korso aivan hirveitä paikkoja, jo aamupäivällä kadut täynnä juoppoja ja ulkomaalaisia nuorisojengejä.

Joka toinen kauppa konkurssissa ja ikkuna papereiden peitossa, kadut likaisia, roskaa jokapaikassa.

Pyörällä ajoin läpi, ja olin saada jo kaljapullolla päähän, mutta ohi meni ja metrin päässä hajosi pyörän edessä. Jos päivänvalossa rikollis-naamat katselevat ympäri, voiko tuon tyypin ryöstää, niin jos olisi ilta, niin olen varmaa että minut ryöstettäisiin, kun päivällä sai jo pelätä.

Tähän verrattuna Itäkeskus on paratiisi, ja Rautatienasema turvapaikka yölläkin.

30

4144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummankaan

osalta.

• pitää!

onko kupla-asunto myymättä alueelta vai miksi valehtelet?

• asdga
        pitää! kirjoitti:

Johon Citymarketti paljon muita liikkeitä-
        Asuntojen arvo alueella nousee.
        Myös Lähettyville tulossa urheilupuisto, golfradat uimahalli palloiluhalli.
        Eli nousua luvassa.

• Koska
        pitää! kirjoitti:

tunnen alueen hyvin.

• sadfaf
        Koska kirjoitti:

tunnen alueen hyvin.

Sukua Egyptin Faaraoille.

Varsinainen Fakta mies olet.

• kulkea

Asuin vielä vuosi sitten Havukoskella. Kävin perjantai-iltaisin Oulunkylän työväenopistossa kursseilla. Kurssi loppui kello 20. Tulin junalla Koivukylän asemalle (noin 20.30). Odotin sitten muutaman minuutin (5-10) bussia Havukoskelle. Ikinä ennen en ole pelännyt niin bussipysäkillä. Ei olisi hirveän pitkä matka ollut kävelläkään, mutta en todellakaan uskaltanut lähteä kävelemään. Pienempi riski kuitenkin oli odottaa bussia. Yleensä oli muitakin odottelijoita, mutta joskus sattui, että olin yksin. Ikinä en enää muuttaisi Havukoskelle enkä Koivukylään. Siellä kyllä pääsee hengestään.

• lisäksi yllä olevaan
        kulkea kirjoitti:

Asuin vielä vuosi sitten Havukoskella. Kävin perjantai-iltaisin Oulunkylän työväenopistossa kursseilla. Kurssi loppui kello 20. Tulin junalla Koivukylän asemalle (noin 20.30). Odotin sitten muutaman minuutin (5-10) bussia Havukoskelle. Ikinä ennen en ole pelännyt niin bussipysäkillä. Ei olisi hirveän pitkä matka ollut kävelläkään, mutta en todellakaan uskaltanut lähteä kävelemään. Pienempi riski kuitenkin oli odottaa bussia. Yleensä oli muitakin odottelijoita, mutta joskus sattui, että olin yksin. Ikinä en enää muuttaisi Havukoskelle enkä Koivukylään. Siellä kyllä pääsee hengestään.

että olen asunut myös Itäkeskuksessa, enkä siellä pelännyt yhtään. Tosin asuin vain vajaa kaksi vuotta.

• kerran käynyt

alkup. kirjoittaja oikeassa, väkivallan uhka karmea. Meinaa saada turpiin keskellä päivääkin, entäs iltaisin ja öisin?!?! Täytyy olla omistuskämppä myynnissä aluuelta tyypillä joka muuta väittää mutta älkää herran tähden uskoko.

• Havukoskella asuva

Itse asiassa pitää paikkansa että palveluita on tulossa Koivukylään. Kesko on suunnitellut että vuonna 2007 alueelle valmistuu kauppakeskus jossa on myös Citymarket. Lisätietoja löytyy varmasti Vantaan virallisilta nettisivuilta tai Keskon sivuilta.

Koko ikäni alueella asuneena koen kyllä itse että alue ei ole sen vaarallisempi kuin esim. muut lähiöt joihin saattaa kasaantua ns. "ongelmatapauksia". Ja minulla ei ole omistusasuntoa myytävänä ja olisi jopa mahdollista muuttaa muuallekin jos haluaisin.

• lähiön mies
        Havukoskella asuva kirjoitti:

Itse asiassa pitää paikkansa että palveluita on tulossa Koivukylään. Kesko on suunnitellut että vuonna 2007 alueelle valmistuu kauppakeskus jossa on myös Citymarket. Lisätietoja löytyy varmasti Vantaan virallisilta nettisivuilta tai Keskon sivuilta.

Koko ikäni alueella asuneena koen kyllä itse että alue ei ole sen vaarallisempi kuin esim. muut lähiöt joihin saattaa kasaantua ns. "ongelmatapauksia". Ja minulla ei ole omistusasuntoa myytävänä ja olisi jopa mahdollista muuttaa muuallekin jos haluaisin.

Ei koivukylään tai vastaaviin paikkoihin muuteta, niihin synnytään.

• nikkari kertoo

asiantuntevuudesta kaiken.

Minäkin olen muutaman kerran käynyt kaivarissa ja turpiin meinannu tullaa. Hirveetä slummia ja tosi likaista koko etelä-helsinki.

• on, nimittäin

Vuosaari.

• lilia

miten kauan tämmösiä idioottimaisia viestejä tullaan kirjoittamaan näillekin palstoille? suomessa ei taida oikeesti olla yhtään todellista ongelmalähiötä jos vertaa ulkomaihin. ja oikeesti, vajaat 5 v koivukylässä asuneena voin todeta että ko. puheita lietsovat mitä ilmeisimmin koivukylässä ikinä käymättömät heput. tai sitten ehkä ovat dokailleet vinokavereidensa kämpillä ja saaneet turpaansa ja sitten pitää tilittää sitä täällä...

• insertti

Kun Moga tajusi, että Kallio on Aurinkolahtea arvostetumpi paikka, piti kaivaa Koivukylä-kortti esiin.

• Jops
        insertti kirjoitti:

Kun Moga tajusi, että Kallio on Aurinkolahtea arvostetumpi paikka, piti kaivaa Koivukylä-kortti esiin.

Ote valituista paloista.

Harjutorin ympärillä avautuu karu ja kova maailma. Krapulaiset miehet pummaavat viinakaupan ovella ohikulkijoilta lantteja pulloa varten. Porttikäytävien hämärässä huumekauppiaat myyvät amfetamiinia ja heroiinia. Huorat ovat liikkeellä jo aamupäivästä, ja paikalliset juottolat täyttyvät sakeasta savusta.

Ja täällä Kallion mies voi keskustella Kallion ihanuuksista lisää.
        http://www.kallioblogi.com/archives/000731.html

• nimittäin

olen asunut koivukylässä pitkään, samaten mikkolassa sekä liikkunut paljon korson alueella.

Mitään ongelmia ei ole ollut.

Kyseessä asiaton provo.

• enska

Olen myös asunut koivukylässä ja kyllä se on aika pitkälle niin kuin aloittaja sanoi. Paljon ulkomaalaisia ja vähäosaisia. Oletko koskaan käynyt koivukylän ostarilla. Siellä on enemmän puliukkoja kuin tavallisia ihmisiä. Koivukylä on verrattavissa Hakunilaan, jossa myös samanlaisia ongelmia.

• näistä ei
        enska kirjoitti:

Olen myös asunut koivukylässä ja kyllä se on aika pitkälle niin kuin aloittaja sanoi. Paljon ulkomaalaisia ja vähäosaisia. Oletko koskaan käynyt koivukylän ostarilla. Siellä on enemmän puliukkoja kuin tavallisia ihmisiä. Koivukylä on verrattavissa Hakunilaan, jossa myös samanlaisia ongelmia.

pidä paikkansa:
        `Koivunkylä ja Korso aivan hirveitä paikkoja, jo aamupäivällä kadut täynnä juoppoja ja ulkomaalaisia nuorisojengejä.

Joka toinen kauppa konkurssissa ja ikkuna papereiden peitossa, kadut likaisia, roskaa jokapaikassa.´

• asgga
        näistä ei kirjoitti:

pidä paikkansa:
        `Koivunkylä ja Korso aivan hirveitä paikkoja, jo aamupäivällä kadut täynnä juoppoja ja ulkomaalaisia nuorisojengejä.

Joka toinen kauppa konkurssissa ja ikkuna papereiden peitossa, kadut likaisia, roskaa jokapaikassa.´

Koko PK-seutu on likainen ja roskaa joka paikassa.
        Myös juoppoja löytyy joka alueelta.

Eli samanlaista löytyy Esim Kannelmäki, Matokartano, Myyrmäki, Haaga, Malmi jne.....

Esim Malmilla on ruumitä ja murhia ja silti siellä saa ihan rauhassa olla ja kävellä katoja ilman ongelmia.
        Jos kirjoittajalla on jotain pelkotiloja, niin kannattaa hakea lääkitys, josta Kela korvaa osan.

• jeppe
        asgga kirjoitti:

Koko PK-seutu on likainen ja roskaa joka paikassa.
        Myös juoppoja löytyy joka alueelta.

Eli samanlaista löytyy Esim Kannelmäki, Matokartano, Myyrmäki, Haaga, Malmi jne.....

Esim Malmilla on ruumitä ja murhia ja silti siellä saa ihan rauhassa olla ja kävellä katoja ilman ongelmia.
        Jos kirjoittajalla on jotain pelkotiloja, niin kannattaa hakea lääkitys, josta Kela korvaa osan.

Ei pääkaupunkiseudun lähiöissä kannatakkaan asua. Jos haluaa välttämättä asua Helsingissä, asunto kannattaa ostaa kalliosta, jossa asunnon arvonnousu on varmaa ja alue on paljon rauhallisempi kuin lähiöt.

• ompi
        jeppe kirjoitti:

Ei pääkaupunkiseudun lähiöissä kannatakkaan asua. Jos haluaa välttämättä asua Helsingissä, asunto kannattaa ostaa kalliosta, jossa asunnon arvonnousu on varmaa ja alue on paljon rauhallisempi kuin lähiöt.

slummia ja vaarallista aluetta. Vantaa on paljon parempi.

• Jops
        jeppe kirjoitti:

Ote valituista paloista.

Harjutorin ympärillä avautuu karu ja kova maailma. Krapulaiset miehet pummaavat viinakaupan ovella ohikulkijoilta lantteja pulloa varten. Porttikäytävien hämärässä huumekauppiaat myyvät amfetamiinia ja heroiinia. Huorat ovat liikkeellä jo aamupäivästä, ja paikalliset juottolat täyttyvät sakeasta savusta.

• alkup.

Jos kadut ovat täynnä jo kello 11 juoppoja, ja kyse ei ole parista juoposta, vaan kymmenistä ja jos otetaan mukaan ostarin läheiset metsiköt, niin jopa sadoista, niin kyllä paikassa on jotain vialla. Itse en ymmärrä, miten joku voi jo kello 11 aamupäivällä sammua aseman portaille. (Ja ihan filmillä on kuvat) Itse asiassa en ole törmännyt Koivukylän kauppakeskuksessa (joka on rautatien itäpuolella) yhteenkään henkilöön joka ei olisi ollut kännissä, koko alueella oli vain ja ainoastaan juoppoja. Länsipuoleissa ostarissa kävin ostamassa limua, ja kaupassa oli 75% ulkomaalaisia, puhuttiin venäjää, somailiaa, ja mitä ihmeellisimpiä kieliä, muttei suomea.

Tai sitten Korsossa, miten aamupäivällä koko asemanläheinen alue voi olla täynnä 12-15v nuoria, suurin osa ulkomaalaisia. Eikö heidänkin pitäisi olla koulussa tai jossain, eikä ajella mopoilla (todennäköisesti varastetuilla) ostarin ympäri. Ja kyllä vaan, ihan joka toinen kauppa on konkurssissa, löytyy myös filmillä, ja voi käydä ottamassa lisää kuvia jos on pakko, riski on kyllä todella suri, että palaan takaisin ilman kameraa ja lompakkoa mustan silmän kanssa.

• lilia
        alkup. kirjoitti:

Jos kadut ovat täynnä jo kello 11 juoppoja, ja kyse ei ole parista juoposta, vaan kymmenistä ja jos otetaan mukaan ostarin läheiset metsiköt, niin jopa sadoista, niin kyllä paikassa on jotain vialla. Itse en ymmärrä, miten joku voi jo kello 11 aamupäivällä sammua aseman portaille. (Ja ihan filmillä on kuvat) Itse asiassa en ole törmännyt Koivukylän kauppakeskuksessa (joka on rautatien itäpuolella) yhteenkään henkilöön joka ei olisi ollut kännissä, koko alueella oli vain ja ainoastaan juoppoja. Länsipuoleissa ostarissa kävin ostamassa limua, ja kaupassa oli 75% ulkomaalaisia, puhuttiin venäjää, somailiaa, ja mitä ihmeellisimpiä kieliä, muttei suomea.

Tai sitten Korsossa, miten aamupäivällä koko asemanläheinen alue voi olla täynnä 12-15v nuoria, suurin osa ulkomaalaisia. Eikö heidänkin pitäisi olla koulussa tai jossain, eikä ajella mopoilla (todennäköisesti varastetuilla) ostarin ympäri. Ja kyllä vaan, ihan joka toinen kauppa on konkurssissa, löytyy myös filmillä, ja voi käydä ottamassa lisää kuvia jos on pakko, riski on kyllä todella suri, että palaan takaisin ilman kameraa ja lompakkoa mustan silmän kanssa.

...eikös kunnon kansalaisen tulisi siihen aikaan käydä PALKKATYÖSSÄ eikä hillua kadulla kyttäämässä muita ihmisiä? ja vielä paheksutaan spugeja ja ulkkareita? voivoi, kantsis tosiaan käydä hakeen se lääkitys terkkarista!

• pihalla tai
        alkup. kirjoitti:

sitten ostamassa asuntoa kyseiseltä alueella ja yrität vaikuttaa hintoihin. Tollo mikä tollo.

• sdfaf
        alkup. kirjoitti:

Samat juopot ja pummit kävelee Hesan keskustassa ja rautaieasemalla, joka on taatusti tilastoissakin eräs vaarallisimmista paikoista illalla.
        Koivukylässä ei ole uutisoitu yhtään murhaa, mutta Malmilla ruumitä on löytynyt tiuhaan tahtiin.

Kuvia voi ottaa joka alueelta, vaikka Kruunuhaasta, jossa näkyy juoppoja ja pummeja.
        Mitkään alueet, eivät näitä pidättele vaan pummit osaavat myös liikkua alueiden välillä.

• lue lehteja
        sdfaf kirjoitti:

Samat juopot ja pummit kävelee Hesan keskustassa ja rautaieasemalla, joka on taatusti tilastoissakin eräs vaarallisimmista paikoista illalla.
        Koivukylässä ei ole uutisoitu yhtään murhaa, mutta Malmilla ruumitä on löytynyt tiuhaan tahtiin.

Kuvia voi ottaa joka alueelta, vaikka Kruunuhaasta, jossa näkyy juoppoja ja pummeja.
        Mitkään alueet, eivät näitä pidättele vaan pummit osaavat myös liikkua alueiden välillä.

Joka päivä saa lukea Alueuutisista ryöstöistä Koivukylässä. Kerran oli samalla sivulla 4 uutista ryöstöistä ja pahoinpitelyistä ja juuri Koivukylässä.

Yhdessäkään muussa lähialueessa ei ole niin paljon rikollisuutta kuin Koivunkylässä!

• sfarfaf
        lue lehteja kirjoitti:

Joka päivä saa lukea Alueuutisista ryöstöistä Koivukylässä. Kerran oli samalla sivulla 4 uutista ryöstöistä ja pahoinpitelyistä ja juuri Koivukylässä.

Yhdessäkään muussa lähialueessa ei ole niin paljon rikollisuutta kuin Koivunkylässä!

Kyllä ryöstöjä on aina joka paikassa.
        Esim kun asuin joskus Tampereen Kalevassa.
        Oli siellä asuinkadullani sattunut puukotus.
        Alue oli rauhallinen.

• wqaf
        Jops kirjoitti:

Ote valituista paloista.

Olen sentään aika montaa nussinut enkä niitä tuolla ole pokannut!

• kalkal
        wqaf kirjoitti:

Olen sentään aika montaa nussinut enkä niitä tuolla ole pokannut!

tarkoitetakaan mieshuoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe