Helliä ajatuksia ilmassa?

Leny

Kuulkaas palstaystävät!
Olenko väärässä, kun olen tuntevinani ilmassa lempeän ystävyyden tuulahduksen. Olemme tulleet toisillemme tutuiksi ja uusia ystäviä on tullut mukaan. Jokainen muistaa miltä itsestä tuntui palstalle tullessa.
Tulin mukaan keväällä. Vaihtelevilla mielialoilla sitä on mukana ollut. Kuitenkin nyt tuntuu, että onpa minulla paljon ystäviä. Mielenkiintoisia erilaisia ihmisiä.
Se varmaan vetää meitä tänne ruudun ääreen. Ei tämä tunnu enää yhtä virtuaaliselta kuin alussa, vai kuinka?
Oikein listasin nimiä ja jokaiselle soin kauniin ajatuksen. Kehut kaikille!
Yhtä ihailen hänen huumorintajunsa, toista elämänviisauden, hän taas on käytännön nainen, niin ja hän pohtii elämän suuria asioita, hänellä mieliala vaihtelee synkkyydestä rakkauden tunteisiin, voi hänen itsetuntonsa on heikko, hän vähättelee itseään, hän tulee väärin ymmärretyksi usein ja tarvitsee kannustusta, hän taas on itse varmuus, tottunut johtajan asemaan, verbaalilahjakkuus. Tämä juuri tekee palstasta mielenkiintoisen.
Vielä paljon olisi mielessä, mutta ketjua voi jatkaa jos kenestä siltä tuntuu.

41

2556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuoden olen ollut mukana minäkin, vaihtelevalla menestyksellä, sillä kaikki eivät tykkää kaikista.

Luettelematta ketään nimeltä voin omasta puolestani kiittää jokaista palstalaista. Kaikilta olen jotain saanut!
      Jokainen merkitsee minulle ystävää sanojen takana, vaikka sanoja ei suoraan minulle osoitettaisikaan, sillä eihän täällä kirjoiteta vain yhtä lukijaa varten, vaan jokinen sana menee yleiseen jakeluun. Joskus viestissä on tarkennettu sanoma jollekulle, ja se on ihan ymmärrettävää, silloin haluaa juuri hänen huomioivan viestin, tai on tärkeää sanomista muun viestittelyn ohessa.

Henkilökohtaisesti en ole tavannut yhtäkään palstalaisista, vaan toivon tapaavani, sillä täälläkin muodostuu ystävyyssuhteita, sekin on luonnollista.

Koskaan ei ole liikaa ihmisiä joille voi sanoa; Kiva kun olet olemassa!
      Sanon sen nyt Sinulle, joka tätä luet, koska olet tärkeä omalla paikallasi.

• Magda

Miellyttävää luettavaa tekstisi eritoten se että olet löytänyt virtuaali ystävistä miltei perfect people.
      Silmät avoinna on hyvä kulkea ennakkoluulottomasti kommunikoida kaikkien vastaantulevien kanssa. Näin olen itse menetellyt eikä katua ole tarvinnut.

Kerran señora Lyyli lausumahan:"Tässä iässä ei ole enää miehia ja naisia vaan kaikki on ihmisiä." Toteamuksessa on paljon opittavaa.

En niin vakavasti ole negatiivisia palautuksia ottanut, parasta ajatella jokaisella on hyvät ja huonot päivänsä ja kaikki on läpi elettävä.

Mutta nyt, enkelin siipi hiljaa silitti kauneimmalla siivellään, hiipien hiljaa onnen ovesta sisään ja toiveemme todeksi täytti 10v odotuksen jälkeen.
      Sydämemme on täynnä hellyyttä ja onnellisuutta, kolmas lapsenlapsi Emma tuli 3pv sitten maailmaan, pirteänä ja terveenä. Voiko Luoja suurempaa onnea suoda. Nämä ovat niitä asioita joissa voi todeta, elämä jatkuu seuraavissa sukupolvissa.

• Kirjar ejk.

Onnea iso-äidille!

Jostain tuli mieleeni pieni runo jonka rohkenen tähän laittaa.
        - Rakas Jeesus, kuule meitä,
        siunaa vastasyntyneitä.
        Hoida kättä, pikku jalkaa,
        nyt kun elon taival alkaa.

Minun pikku-mieheni, pian 3 vuotias, ( tyttärentyttärenpoika) on tarhassa ja viihtyy siellä. Eikä siitä ole pitkä aika kun tuhisi tuossa äitinsä rinnoilla pienenä, rakastettavan ihanana käärönä.

Tulevissa sukupolvissa elämämme jatkuu, kuten sanoit, ja he kuljettavat muistoja meistä eteenpäin, seuraaville sukupolville.

Osaisimmepa antaa hyviä muistoja, hyviä ajatuksia ihan jokaiselle matkamme varrella kohtaamallemme. täälläkin.

• Magda
        Kirjar ejk. kirjoitti:

Onnea iso-äidille!

Jostain tuli mieleeni pieni runo jonka rohkenen tähän laittaa.
        - Rakas Jeesus, kuule meitä,
        siunaa vastasyntyneitä.
        Hoida kättä, pikku jalkaa,
        nyt kun elon taival alkaa.

Minun pikku-mieheni, pian 3 vuotias, ( tyttärentyttärenpoika) on tarhassa ja viihtyy siellä. Eikä siitä ole pitkä aika kun tuhisi tuossa äitinsä rinnoilla pienenä, rakastettavan ihanana käärönä.

Tulevissa sukupolvissa elämämme jatkuu, kuten sanoit, ja he kuljettavat muistoja meistä eteenpäin, seuraaville sukupolville.

Osaisimmepa antaa hyviä muistoja, hyviä ajatuksia ihan jokaiselle matkamme varrella kohtaamallemme. täälläkin.

Kiitos onnittelusta, kyllä me kaikki isoäidit olemme hehkeissämme lapsenlapsista. 3v pojan vesseli on hauskimmillaan, puhua pälpättää ja kyselee kaikenmoista.On sinulla varmasti hauskaa hänen kanssa.
        Päiväkodit tänä päivänä ovat mielestäni turvallisempia hoitopaikkoja kun monet muut.
        Onnea ja iloa päiviisi.

• Saitkohan postini ???? tämä kone kenkkuilee "eihän minussa vikaa ole"heh.

• Magda
        muori67 kirjoitti:

Saitkohan postini ???? tämä kone kenkkuilee "eihän minussa vikaa ole"heh.

Kaunis kiitos, viesti tuli perille. Usein sotkeudun hipaisemaan kyynärpäällä hiirtä ja silloin viesti karkaa hiiren mukana jonnekin!

• Magda kirjoitti:

Kaunis kiitos, viesti tuli perille. Usein sotkeudun hipaisemaan kyynärpäällä hiirtä ja silloin viesti karkaa hiiren mukana jonnekin!

selkis kissanpojalle silmät.viestitellään.

• Olen nyt kuudetta vuotta palstalaisena ja nähnyt paljon hyvää mutta myös huonoa.

Palsta on nyt taas löytämässä itsensä. Suuret tapahtumat, pienet arjen asiat, jopa vitsit, tuovat sisältöä moneen yksinäiseen hetkeen.

Minähän istun tietokoneen ääressä lähes öittäin kun herään. Yön hiljaisina hetkinä on hyvä virkein mielin lukea viestejä ja vastatakin.

Olen livenäkin tavannut "lenyilijät" yhden, siis 5 henkilöä. On erilaista kirjoittaa kun ikäänkuin näkee kohteen.

Hyvää syksyä kaikille ja kirjoitusintoa! Ymmärtäkää oma suuri arvonne!

• pullaulla

Kuinka yksinäistä olisi ilman teitä .Ja tätä Tietokonetta saa kiittää paljosta .Nytkin olin Sinne Suomeen pojan tyttären kanssa Messessä pitkät tovit ,oli hyvä kuulla että kaikki on hyvin sielä ,ja Pikkutytöt voivat hyvin ,Pikkuinen
        Emma opettelee konttaan ,häntä en ole edes nähnytkään vielä . Mutta toivottavasti pian näen hänetkin .Kuvia tulee kyllä tällä Tietokoneella --mikä sekin on tosi kivaa.
        Ystäviä olen saanut minäkin tämän kautta ja yhden olen tavannutkin --oli se mukavaa kun olimme monta vuotta tunteneet vaan tämän tietokoneen kautta ,sitä kuvittelee toiselle jonkinlaisen hahmon --enkä pahasti mennyt siinä pieleen.
        Chatin kautta olen saanut kirje ystävänkin .

• pullaulla kirjoitti:

Kuinka yksinäistä olisi ilman teitä .Ja tätä Tietokonetta saa kiittää paljosta .Nytkin olin Sinne Suomeen pojan tyttären kanssa Messessä pitkät tovit ,oli hyvä kuulla että kaikki on hyvin sielä ,ja Pikkutytöt voivat hyvin ,Pikkuinen
        Emma opettelee konttaan ,häntä en ole edes nähnytkään vielä . Mutta toivottavasti pian näen hänetkin .Kuvia tulee kyllä tällä Tietokoneella --mikä sekin on tosi kivaa.
        Ystäviä olen saanut minäkin tämän kautta ja yhden olen tavannutkin --oli se mukavaa kun olimme monta vuotta tunteneet vaan tämän tietokoneen kautta ,sitä kuvittelee toiselle jonkinlaisen hahmon --enkä pahasti mennyt siinä pieleen.
        Chatin kautta olen saanut kirje ystävänkin .

ja rikkautena olen oppinut pitämään tätä "seuralaista" ammennan paljon päivieni ratoksi.
        Lenyn arvioista olin tuntevani itseni ,tyypin mitä siinä luettelit,mutta jospa minäkin muuttuisin ja kasvaisin kaikinpuolin.

Ystäviä olette kaikki,kaikille ei voi (ei ehdi) ja ei osaakkaan vastailla,mutta mukana seurailen kaikkien kirjoituksia.
        Ehkä vähän liiankin usein tulen mukaan tyhmine juttuineni,mutta kiitti kaikille,kun olette kestäneet.
        Suuri olisi aukko ajankäytössä,jollei konetta ja palstoja olisi.
        Kirjoitellaan puretaan hellyyttä ,lasketaan leikkiä, kerrotaan huolia,otetaan osaa ja ärtsyillään,kun siihen aihetta ilmenee,kumminkin loukkaamatta ketään.

• Leny
        SkillaN kirjoitti:

ja rikkautena olen oppinut pitämään tätä "seuralaista" ammennan paljon päivieni ratoksi.
        Lenyn arvioista olin tuntevani itseni ,tyypin mitä siinä luettelit,mutta jospa minäkin muuttuisin ja kasvaisin kaikinpuolin.

Ystäviä olette kaikki,kaikille ei voi (ei ehdi) ja ei osaakkaan vastailla,mutta mukana seurailen kaikkien kirjoituksia.
        Ehkä vähän liiankin usein tulen mukaan tyhmine juttuineni,mutta kiitti kaikille,kun olette kestäneet.
        Suuri olisi aukko ajankäytössä,jollei konetta ja palstoja olisi.
        Kirjoitellaan puretaan hellyyttä ,lasketaan leikkiä, kerrotaan huolia,otetaan osaa ja ärtsyillään,kun siihen aihetta ilmenee,kumminkin loukkaamatta ketään.

Vikasepa kahvipirttiin. Siellä on sinulle jotain.

• Leny kirjoitti:

Vikasepa kahvipirttiin. Siellä on sinulle jotain.

luin aloitustasi ja tunnistin itseni,en siis pahalla.
        Kiitos tässäkin Kahvipirtin "anniskelusta" hymyillään.
        Nään kasvosi edessäni, aika selvänä kuvana.

• sarkikala

käteen näistä vuosista - jos saan luvan kysyä?

• matteus

...jolloin vasta avasin ensimmäisen "Katsotaanpa" -ketjuni 60-vuotiaitten palstalle. Tarkistin tilanteen hakukoneen avulla.

Koettelin silloin kepillä jäätä. Olen kokenut pahimman nettihurmokseni viime vuosituhannella enkä ole enää tuntenut kaipuuta mihinkään nettiyhteisöön. Ajattelin, että en varmaan tännekään ota yhteyttä monta kertaa.

Oman ikäisessäni yhteisössä on kuitenkin vielä sitä jotakin. Nakutan viestin silloin kun siltä tuntuu, mutta en koe tuota velvollisuudekseni!

• uzma

Olen nyt sitten ihan virallisesti mukana,kiitos kannustuksesta.Mukavaa taalla on ikaisteni joukossa.

• Leny

Tervetuloa kirjoittelemaan. Ihan eksotiikkaa tuli tuon nimimerkin mukana palstalle. Onko tuo turkkilainen nimi?

• Johan Leny nyt oikein hempeäksi tänään heittäytyi!

Ja sykologiaa mukaan.

Mitkähän ominaisuudet noista ittelensä valitsis? Parhaat päältä tietty.
      Eihän siellä muuten huonoja analyysejä ollutkaan.

Olemme varmaan jokainen sekoitus noita kaikkia.

• saara.dma

Kerrankin ketju, jossa kaikki puheenvuorot pulppuavat hyvää tahtoa ja empatiaa.

Minultakin tervehdys kaikille nettiystäville. Ruudun takana me kaikki elämme omaa elämäämme ja joskus kohtaamme ajatusten tasolla.

Soisin kaikille yksinäisille ihmisille tietokoneen ja halun oppia sen käyttöä.

• Tässä nyt puhuvat vain, sanoisinko puheliaammat, tai kauemmin kirjoitelleet nimimerkit, ihmiset tietysti nimimerkkiensä kautta, mutta, missä ovat uudet sivuille tulleet kirjoittajat, he jotka eivät ole rekisteröityneet, tai he jotka eivät halua ns. vakinikillä esiintyä.

He eivät uskalla ottaa osaa keskusteluun jos "me vanhat" vain kiittelemme toisiamme ja hyppäämme yli heidät, jotka arkana tulevat mukaan ja sitten jäävät paitsioon, poistuvat pettyneinä, tai heittävät pisteliään heiton sisäpiiristä.

Heitä meidän tässä pitäisi kannustaa samalla kun tunnustamme löytäneemme oman paikkamme täällä kirjoittajien joukossa ja omat suosikkimme palstalaisista.
        Emme voi tietää kuinka tärkeä foorumi tämäkin on.
        Voi olla ainoa tie puhua ja silloin pitäisi jokaisen myös tulla täällä kuulluksi, mahdollisuuksien mukaan.

Yksikään viesti ei voi olla niin tyhjä ja tylsä, etteikö siihen joku voisi ystävällisesti vastata.

Samaa epäkohteliaisuutta minäkin edustan. Ei vaan tule aina huomioitua että jokaisen viestin on kirjoittanut ihminen joka haluaa kuulla ja tulla kuulluksi. Noita pilailumielessä avattuja juttuja on mukana ja niissä ei aina mikään herätä vastaamaan. Mitä tekisimme niiden suhteen, ohittaminenko?

• kirjar kirjoitti:

Tässä nyt puhuvat vain, sanoisinko puheliaammat, tai kauemmin kirjoitelleet nimimerkit, ihmiset tietysti nimimerkkiensä kautta, mutta, missä ovat uudet sivuille tulleet kirjoittajat, he jotka eivät ole rekisteröityneet, tai he jotka eivät halua ns. vakinikillä esiintyä.

He eivät uskalla ottaa osaa keskusteluun jos "me vanhat" vain kiittelemme toisiamme ja hyppäämme yli heidät, jotka arkana tulevat mukaan ja sitten jäävät paitsioon, poistuvat pettyneinä, tai heittävät pisteliään heiton sisäpiiristä.

Heitä meidän tässä pitäisi kannustaa samalla kun tunnustamme löytäneemme oman paikkamme täällä kirjoittajien joukossa ja omat suosikkimme palstalaisista.
        Voi olla ainoa tie puhua ja silloin pitäisi jokaisen myös tulla täällä kuulluksi, mahdollisuuksien mukaan.

Yksikään viesti ei voi olla niin tyhjä ja tylsä, etteikö siihen joku voisi ystävällisesti vastata.

Samaa epäkohteliaisuutta minäkin edustan. Ei vaan tule aina huomioitua että jokaisen viestin on kirjoittanut ihminen joka haluaa kuulla ja tulla kuulluksi. Noita pilailumielessä avattuja juttuja on mukana ja niissä ei aina mikään herätä vastaamaan. Mitä tekisimme niiden suhteen, ohittaminenko?

Olen pohtinut tuota samaa ongelmaa. On ainakin kahdenlaisia tulijoita:

Asialliset kommentit, kritiikit ja arvostelutkin ovat paikallaan. Mielistelyä tai "kissan kiitoksia" ei tarvita.

• jää
        Ruuneperi kirjoitti:

Asialliset kommentit, kritiikit ja arvostelutkin ovat paikallaan. Mielistelyä tai "kissan kiitoksia" ei tarvita.

ihan mietteliääksi kuka mitäkin missäkin voi...

• Ruuneperi kirjoitti:

Mielipiteeni on jostain syystä jäänyt täysin torsoksi, jättäkää huomiotta!

• kirjar kirjoitti:

Tässä nyt puhuvat vain, sanoisinko puheliaammat, tai kauemmin kirjoitelleet nimimerkit, ihmiset tietysti nimimerkkiensä kautta, mutta, missä ovat uudet sivuille tulleet kirjoittajat, he jotka eivät ole rekisteröityneet, tai he jotka eivät halua ns. vakinikillä esiintyä.

vähän vaikea joka viestiin vastata,varsinkin,jos joku epämääräinen nimimerkki "se siitä" tai vastaavaa.
        Eihän toki ole välttämätöntä rekistöröityä,mutta useammin samalla nikillä kirjoittaja ,tulisi paremmin esiin ja hänen viesteihin voisi vastata.
        Tuo toisten kiittely,eihän sekään keltään pois ole ja varsinkin jos asianomainen tuntee tarvetta kiittää,miksi pitäisi jättää se tekemättä

Minä olen omilla viesteilläni yrittänyt aina uudeksi havaitun tervetulleeksi toivottaa ja olen monen muunkin huomannut niin tekevän.
        Itse pari vuotta sitten tullessani palstoille,en muista kenenkään erityisemmin tervetulleeksi toivottaneen,mutta sitten pikkuhiljaa alkoi tuttuja tulla ja viestien vaihtoa alkoi syntyä.

Kiitosta ja rohkaisua tuskin liikaa tulee kenellekään ja toki uudet yritämme parhain tavoin vetää kirjoittajien joukkoon.

Eiköhän jokainen joka vakinaista nikkiä käyttää,huomaa pian olevansa osa näitä kirjoittajia,,näin ainakin toivon.

• Pääsky64
        SkillaN kirjoitti:

vähän vaikea joka viestiin vastata,varsinkin,jos joku epämääräinen nimimerkki "se siitä" tai vastaavaa.
        Eihän toki ole välttämätöntä rekistöröityä,mutta useammin samalla nikillä kirjoittaja ,tulisi paremmin esiin ja hänen viesteihin voisi vastata.
        Tuo toisten kiittely,eihän sekään keltään pois ole ja varsinkin jos asianomainen tuntee tarvetta kiittää,miksi pitäisi jättää se tekemättä

Minä olen omilla viesteilläni yrittänyt aina uudeksi havaitun tervetulleeksi toivottaa ja olen monen muunkin huomannut niin tekevän.
        Itse pari vuotta sitten tullessani palstoille,en muista kenenkään erityisemmin tervetulleeksi toivottaneen,mutta sitten pikkuhiljaa alkoi tuttuja tulla ja viestien vaihtoa alkoi syntyä.

Kiitosta ja rohkaisua tuskin liikaa tulee kenellekään ja toki uudet yritämme parhain tavoin vetää kirjoittajien joukkoon.

Eiköhän jokainen joka vakinaista nikkiä käyttää,huomaa pian olevansa osa näitä kirjoittajia,,näin ainakin toivon.

kirjoittelin ensimmäisen kerran, kokeilin että mitä kuuluu ja katselin toisia,täällä on oma tunnelmansa,omat persoonat,minä en kuulu minkäänlaiseen ryhmään enkä samaistu moneenkaan kirjoittajaan ,annan vain tulla jotain mielessä liikkuvaa,

minkä vuksi haluan olla mukana ,sitä ihmettelen itsekseni,koska muita tärkeitä asioita jää tekemättä,olen muodostanut jonkinlaisen kuvan kirjoittajista ,jos on kuva siihen ei tarvitse muodostaa mielikuvitus kuvaa ,

toisia pidän majakkoina jotka ohjaavat kirjoittjia oikeaan suuntaan enkä sano etteikö minuakin tarvitseisi muistuttaa ,koska välillä saatan loveta pahastikkin,

pidän teistä yleensä ja on mukavaa vaikka marjastaessa miettiä käsiteltyjä asioita,

• sarkikala

ole tuntenut niin että minulla olisi täällä ystäviä. Mieluimmin vihamiehiä - ainakin alussa.

• Leny

Kuinka eri tavalla ihmiset kokevatkaan keskinäisen kanssakäymisensä. On erilaisia odotuksia ja on erilaisia tapoja kohdata toinen. Mitä minä itse voin tehdä yhteiseksi hyväksi, voi vaan kysyä. Illan päätteeksi hyvä mieli antaa paremman unenkin.

• tulituikku

En oikein usko sinulla olevan täällä vihamiehiä.

Minäkin kuvittelin sinun laillasi tänne tullessani , mutta yritin ilmaista sanomiani eri tavoin kuin mitä joskus ajattelin.

Kun ei ole oikein suorasukainen niin kyllä täällä pärjää. Minä koen jo jokaisen näistä nikeistä ystävikseni, ja yritän olla ottamatta joittenkin ajatuksia kovin herkkätuntoisesti.
        Sinäkin olet ystäväni, särkikala.

Ja ystävyys sanaan sisältyy niin paljon......

• kirjar ejk.

Puolin ja toisin meillä on paha tapa tehdä vääriä tulkintoja puhutusta tai kirjoitetusta sanomasta.

Tuleehan kenellä tahansa joissain tilanteissa käytettyä kiivaampia sanoja ja täällä, kuten normaalissa elämässäkin, riippuu kuulijan mielentilasta, kuinka hän sanomaan vastaa.
        Joillakin on kyky pitää kiivastuneenakin suunsa kiinni, toinen räjähtää pienestäkin poikkipuolisesta sanasta, joku oikein etsii aihetta nostaa "kissa pöydälle".

Turha on odottaa, että täälläkään kaikki ovat kaikkien ystäviä, sillä se on mahdottomuus, mutta jospa oppisimme hyväksymään toistemme mielipiteet, esittämään omamme kiivastumatta, joskus perustellenkin, silloin olisimme parempi "yhteisö."

Sinutkin, sarkikala, on kiva lukea kuuluvaksi tähän virtuualiseen ystäväpiiriin.
        Jos tuntisimme kaikki toisemme henkilökohtaisesti, ei sittenkään koko joukko tuntisi olevansa ystävä kaikkien kanssa.
        Kunhan nyt mahtuisimme saman pöydän ääreen, täälläkin.

• Pääsky64

ainakaan halua olla vihamiehesi,ystävä enneminkin,alussa olisi tehnyt mieli olla ilkeämpikin kun ei tuntenut toisia mutta sitten aloin ajatella että jos se minun mielipiteestä on pahoittnut mielensä ja siellä yksikseen miettii surullisisa asioita, niin päätin että yritän olla kiltisti, en sen vuoksi että saisin ikävää palauteta,

tämä valtaa ajatuksissa yhä enemmän tilaa eikä tästä saisi tulla hallitsevaa,pitää pitää itselle konrollia,

• uzma
        Pääsky64 kirjoitti:

ainakaan halua olla vihamiehesi,ystävä enneminkin,alussa olisi tehnyt mieli olla ilkeämpikin kun ei tuntenut toisia mutta sitten aloin ajatella että jos se minun mielipiteestä on pahoittnut mielensä ja siellä yksikseen miettii surullisisa asioita, niin päätin että yritän olla kiltisti, en sen vuoksi että saisin ikävää palauteta,

tämä valtaa ajatuksissa yhä enemmän tilaa eikä tästä saisi tulla hallitsevaa,pitää pitää itselle konrollia,

Heippa,minusta eri nakokannat aiheista rikastaa,luen aina mielenkiinnolla esm,Sarki jutut koska ne usein ovat omaperaisia.
        Muuten miksi tuo piiskankaytto ja Ruuneperin tennis juttu on poistettu,ei niissa mitaan kauheeta ollut.Ei oikein kannusta kirjoittamaan kun heti viesti poistetaan.
        Tutuiksi tullaan pikku hiljaa ja opin myos sen mita saa sanoa mita ei.

• uzma kirjoitti:

Heippa,minusta eri nakokannat aiheista rikastaa,luen aina mielenkiinnolla esm,Sarki jutut koska ne usein ovat omaperaisia.
        Muuten miksi tuo piiskankaytto ja Ruuneperin tennis juttu on poistettu,ei niissa mitaan kauheeta ollut.Ei oikein kannusta kirjoittamaan kun heti viesti poistetaan.
        Tutuiksi tullaan pikku hiljaa ja opin myos sen mita saa sanoa mita ei.

Ruman "suomennokseni" takia pyysin viestini poistettavaksi.

Muistakaa jo: Viessstien poistoon on aina syy!

• Miten sinulla voi olla vihamiehiä tullessasi palstalle? eihän sinua kukaan edes tuntenut.

Suuttumuksen puuskan koit kun arvosytelit palstalemmikkimme Senora lyylin kirjoituksia.

Olet muulloinkin nähdäkseni ärsyttänyt palstalaisia.

• sarkikala
        Ruuneperi kirjoitti:

Miten sinulla voi olla vihamiehiä tullessasi palstalle? eihän sinua kukaan edes tuntenut.

Suuttumuksen puuskan koit kun arvosytelit palstalemmikkimme Senora lyylin kirjoituksia.

Olet muulloinkin nähdäkseni ärsyttänyt palstalaisia.

ei suuttunut!

• Leny

Käytin aloituksessani puhuttelua, palstaystävät. Kirjoituksista saattoi päätellä, että ystävä- sana tässä yhteydessä toi erilaisia ajatuksia lukijoissa.
      Ystävyyden määrittely onkin vaikeaa, kun ystävyydellä on eri tasoja ja muotoja. Joku ajattelee varmaan, että ystävyys tarkoittaa läheistä läpi elämän kantavaa iloa ja luottamusta. Ystävän kanssa pitäisi pystyä puhumalla voittamaan vaikeudet. Tämä onkin se arvostetuin ystävyyden laji.
      Eivät kaikki tunne löytävänsä täältä aineksia ystävyyteen. Tuntuu että vihamiehiä enemmänkin. Onneksi on kannustajia ja rohkaisijoita, jotka näkevät pintaa syvemmälle ja löytävät nostavia sanoja.
      Tullaanko me ensin tuttaviksi toisillemme? Tutustutaan toistemme asenteisiin ja mielipiteisiin. Peilataan niitä omiimme ja kommunikoimme kukin omalla tavallamme. Ystävyys alkaakin usein pinnallisesta tuttavuudesta. Sen olemme harrastuspiireissämme kokeneet.
      Tällä palstalla yhteydestä toisiin ihmisiin saa sellaisen yhteen kuuluvuuden tunteen.
      Minulle se on merkinnyt yhteyttä saman ikäisiin ihmisiin. Ja mielenkiintoiseksi tämä yhteys on muodostunut ihmisten erilaisuudesta.
      Tämäkin palsta on sen vuoksikin kiinnostava ja kehittäväkin, ainakin minulle, että nytkin alkuun toin vain esille sen tunteen, mitä tämä palsta on minulle merkinnyt. Samoin toivat monet muutkin ketjussa. Mutta keskustelun edetessä, aihetta aletaan käsitellä syvemmin.

• Suvi2

tänne palstoille kysyen "Mahtuuko joukkoon?"
      Yllätyin kuinka ystävällisesti Veeti.severi, SkillaN, tapani, Taikarönsy...ja muut otitte minut vastaan neuvoen ja opastaen, sillä minulla ei ollut hajuakaan siitä, kuinka näillä palstoilla toimitaan. Nyt olemme tulleet "tutuiksi" ja jopa ystävystyneetkin. Ja toivon, että tämä ystävyys tulee kestämään kauan.
      Mielipiteidemme vaihdossa joskus tulee eriävyyksiä, mutta niinhän se kuuluukin. Toivottavasti tämä palstaystävyytemme kestää pitkään.

• ystävyyttä veisi.
        Eihän meillä mitään riideltävää ole ,hyvin olemme viestitelleet ja omasta puolestani voin sanoa ,ettei pienintäkään halua loukata sinua,ei toisiakaan,väärinymmärtämisiä voi sattua,mutta ne selvitetään. kirjoittelulla.

Kovin vähän olet vain palstoilla käynyt,Kahvipirtinkin osoitteen olet unohtanut.
        Huumoripitoisia ,iloisia viestejäsi kaivataan.

• Resurssit rajalliset

Vastaamiseen kaikkeen ja kaikkien aloituksiin ei riitä aika eikä taito.

Pitäisi perustaa ammattivastaajan kokopäivä- yöduuni.

Kyllähän sitä varmaan joka asiaan voisi jotain ”hönkäistä”, mutta ei vaan saa aikaiseksi.

Jos olisi sellainen sanelukone, joka siirtäisi asiasta virinneen ajatuksen oitis ketjuun, niin tulisi jotain vastattua.

Toisaalta myös usein arkana kirjoittelen, koska en haluaisi tietämättäni, tahtomattani loukata ketään kirjoittaa.

Nöyränä tunnustan taitamattomuuteni.

Hellät tunteet takaisin! Mielenkiintoista lukea erilaisia kannanottoja, tietenkin oikein perusilkeistä tulee paha mieli.

Joskus kun aikaa on, urakoin kaikki viestit läpi.

Kiva kun kirjoittelette KAIKKI, yhdessä ja erikseen ajatellen.

• Leny

Tuolla alkukesästä kun beata-Barbara ehti enemmän kirjoittelemaan, niin muistan jonkun ilmoittautuneen faniksikin. joten tämä vaan rohkaisuksi nappuloiden käyttöön. Se on taito, että osaa sopivasti ja hauskasti huumorilla sävyttää kirjoitustaan.

• Pääsky64
        Leny kirjoitti:

Tuolla alkukesästä kun beata-Barbara ehti enemmän kirjoittelemaan, niin muistan jonkun ilmoittautuneen faniksikin. joten tämä vaan rohkaisuksi nappuloiden käyttöön. Se on taito, että osaa sopivasti ja hauskasti huumorilla sävyttää kirjoitustaan.

eivät ole monesti hyvin kirjoitettuja ,joillekkin pitää toistaa ,selvemmäksi,jos en kirjoita kotona silloin telee kiiressä sanat töksähdellen, mieliala vaikuttaa jos on ilosella päällä, ei jarruttele vaan antaa tulla mitä miellen juolahtaa, kun on puolet ajasta koneen ulottuvissa ,niin sitten olen liian pitkään kun pääsen,
        aiheet menee usein ettei ehdi katselemman mikä menossa ,särkikala on ollut antamassa väriä jos on tylsänpuoleista ,kilttiä tai miten sanoisi,tekstiä,

• Leny
        Pääsky64 kirjoitti:

eivät ole monesti hyvin kirjoitettuja ,joillekkin pitää toistaa ,selvemmäksi,jos en kirjoita kotona silloin telee kiiressä sanat töksähdellen, mieliala vaikuttaa jos on ilosella päällä, ei jarruttele vaan antaa tulla mitä miellen juolahtaa, kun on puolet ajasta koneen ulottuvissa ,niin sitten olen liian pitkään kun pääsen,
        aiheet menee usein ettei ehdi katselemman mikä menossa ,särkikala on ollut antamassa väriä jos on tylsänpuoleista ,kilttiä tai miten sanoisi,tekstiä,

Pääskyn kirjoitukset luen aina. Ne ovat niin persoonallisia. Luen joskus oikein montakin kertaa. Välillä on kirjoitus kuin tippaleipä, mutta mutka mutkalta aukeaa. Olen saanut mielikuvan, että olet luonnonlapsi ja luova ihminen.

• Pääsky64
        Leny kirjoitti:

Pääskyn kirjoitukset luen aina. Ne ovat niin persoonallisia. Luen joskus oikein montakin kertaa. Välillä on kirjoitus kuin tippaleipä, mutta mutka mutkalta aukeaa. Olen saanut mielikuvan, että olet luonnonlapsi ja luova ihminen.

puuttuu että aletaan kehumaan, minusta on hauskaa kirjoittaa se on ainut syy että kirjoitan,ja ei voi muuta kun kimpaantua joskus ,melkein ääntä korottaa kun ovat niin erilaiset mielipiteet,joskus on tehnyt niin mieli sekoilla oikeen,ja kerran tein kokeeksi että poistetaanko ja poistettiinhan se onneksi kirjoitin eri nimellä,kukaan ei tiedä sitä,

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9089
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2749
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2537
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2511
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1895
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1773
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      47
      1308
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      27
      1156
    Aihe