huijari kiinteistönvälittäjä - varoitus

tiedustelija

onko isot kiinteistönvälittäjät luotettavampia kuin pienet yhden naisen lafkat? itselläni on huonoja kokemuksia vantaalaisesta lkv palazzi nimisestä välittäjästä, ei tuntenut edes tarjous-vatatarjous jne. käsittelyn periaatetta ja huijasi sekä myyjää että ostajaa.

70

16675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten sitten

      huijasi. Olisiko normaalia vedätystä. Miten hintapyynnit?

      • tiedustelija

        välittäjä kertoi heti että hintapyynti on vain myjän näkemys ja kannattaa tarjota joku 20-30 t alle sen. tehtiin tarjous välittäjän kautta ja myyjä hylkäsi sen tehden vastatarjouksen. emme hyväksyneet vastatarjousta. tämän jälkeen välittäjä alkoi vaatia, että meidän pitää ostaa asunto alkuperäisellä vastatarjouksemme summalla vaikka myyjä oli hylännyt vastatarjouksemme. Välittäjä ei meinannut millään uskoa että emme osta asuntoa, koska myyjä oli hylännyt vastatarjouksemme. Välittäjä lakkasi ahdistelemasta meitä vasta kun otettiin yhteyttä lakimiehiin.


      • ei tainnut välittäjä
        tiedustelija kirjoitti:

        välittäjä kertoi heti että hintapyynti on vain myjän näkemys ja kannattaa tarjota joku 20-30 t alle sen. tehtiin tarjous välittäjän kautta ja myyjä hylkäsi sen tehden vastatarjouksen. emme hyväksyneet vastatarjousta. tämän jälkeen välittäjä alkoi vaatia, että meidän pitää ostaa asunto alkuperäisellä vastatarjouksemme summalla vaikka myyjä oli hylännyt vastatarjouksemme. Välittäjä ei meinannut millään uskoa että emme osta asuntoa, koska myyjä oli hylännyt vastatarjouksemme. Välittäjä lakkasi ahdistelemasta meitä vasta kun otettiin yhteyttä lakimiehiin.

        tuntea miten tarjouksia pitää käsitellä. Siis jos myyjä hylkää tarjouksen (välittäjä soittaa vedättääkseen että tarjousta ei hyväksytä, mutta pitäisi tehdä uusi tarjous) niin alkuperäinen tarjous raukeaa (vaikka tarjousaikka olisi jäljellä). Voipi olla että tätä moni myyjä tai välittäjä ei tiedä. Ostajankin on syytä olla varovainen näissä touhuissa.


    • ilmoitus ritttää

      on luvan varaista liiketoimintaa. Jos on laiminlyöntejä niin kannattaa tehdä ilmoitus , lupa saattaa lähteä yrittäjältä melko nopeasti.

    • Ruoholahti

      On tosiaan aika hurjaa, jos aloittajan tapaus on tosi! Mulla on ko. firmasta vain yksi kokemus: olen ollut yhdessä sen järjestämässä asuntoesittelyssä. Tuntuma oli se, että ainakin välittäjä oli valmistautunut esittelyyn huonosti - ei osannut kertoa yhtään mitään. Kysyin esim., että kuuluuko rivarin jokaiselle asunnolle autopaikka ja jos kuuluu, niin maksaako se erikseen vai sisältyykö vastikkeeseen. Helppo peruskysymys siis, mutta välittäjä ei osannut sanoa, taisipa jopa neuvoa soittamaan isännöitsijälle. Myöskään hän ei ollut vaivautunut ottamaan isännöitsijäntodistuksista kopioita halukkaille... Eli huono maku jäi tästä touhusta.

      • 1111_

        ei välittäjän tehtävä ole jaella isännöitsijäntodistuksia näytöllä.. sen voi antaa nähtäväksi mutta omakseen saa vasta kun tekee tarjouksen..


      • Isännöitsijätodistuksen saa luettavaksi näytöllä ja kun tekee tarjouksen.
        Vasta kauppakirjan allekirjoitustilaisuudessa sen ja muut asuntokaupassa tarvittavat paperit saa omakseen. Ostotarjouslomakkeessa on kohta, jossa tarjouksen tekijä on tutustunut issariin ja muihin papereihin. Kauppakirjassa lukee, että kauppakirjanallekirjoituksella ostaja kuittaa vatastaanottaneensa issarin ja muut lain vaatimat paperit.

        [email protected]

        Jos jokin asunto/kiinteitöskaupan asin askarruttaa sinua, lähetä kysymyksesi ylläolevaan mailiin.


      • Anonyymi

        Laitoin palautetta skvl alaisen toimiston ilmoituksesta, jossa ei kerrota mitään kosteusongelmista pesuhuoneessa, kun suihkun vierestä alhaalta puuttuu 5 laattaa eikä ole vesieristetty (vanha talo) . SKVL lakimieheltä tuli viesti ettei vioista tarvitse mainita myynti ilmoituksessa ! Taloa mainostetaan lapsiperheelle sopivana hankintana ! No, muutamaan kk ei ainakaan pesulla tarvitse perheen käydä, kun tilaa kuivatellaan ja tehdään nykyaikaiseen kuntoon. Kohde heinolassa
        Ihmettelen välittäjien vastuuttomuutta ja tietämättömyyttä myymistään kohteista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin palautetta skvl alaisen toimiston ilmoituksesta, jossa ei kerrota mitään kosteusongelmista pesuhuoneessa, kun suihkun vierestä alhaalta puuttuu 5 laattaa eikä ole vesieristetty (vanha talo) . SKVL lakimieheltä tuli viesti ettei vioista tarvitse mainita myynti ilmoituksessa ! Taloa mainostetaan lapsiperheelle sopivana hankintana ! No, muutamaan kk ei ainakaan pesulla tarvitse perheen käydä, kun tilaa kuivatellaan ja tehdään nykyaikaiseen kuntoon. Kohde heinolassa
        Ihmettelen välittäjien vastuuttomuutta ja tietämättömyyttä myymistään kohteista

        Harmillista kun otetaan velkaa asuntoon joka onkin täysi susi ja kiinteistönvälittäjällä ei ole tuota vertaa vastuuta että ilmoittaa selkeistä vioista jo ilmoituksessa.
        Olen myös kommentoinut yhtä kerrostalon myyntiilmoitusta,kun ei mainittu tulevissa remonteissa käyttövesiputkiremonttia (n.20te), hyvin oleellinen tieto kuitenkin. Asunnossa ei voi tuona aikana useinkaan asua ja hinta korkeampi kuin ostaessa oletetaan. Kiinteistönvälittäjille pitäisi myös saada vastuuta kuten myyjällä jo on.


    • SANO EI trokarille

      Minäkään en antaisi pikkufirmoille oma kämpää välitettäväksi. Heillä ei riitävästi resurseja hoitamaan kunnolla, ja huonot kontaktit luulevat saavansa ilmaista rahaa. Hyj sanon minä.

      Minullakin on omakohtaisia kokemuksia pikkufirmoista yx täsmälleen samanlainen kuin sinulla. Tämä oli 4 henkilön pyörittämä yritys Helsingissä.

      "yhden naisen lafkat? itselläni on huonoja kokemuksia vantaalaisesta lkv palazzi nimisestä välittäjästä, ei tuntenut edes tarjous-vatatarjous jne. käsittelyn periaatetta ja huijasi sekä myyjää että ostajaa"

      Näin se alkoi: Soitin firman puhelimeen sieltä meni vastajaan jätin yhteystietoni. Muutaman tunnin jälkeen soitin uudelleen sama juttu. Seuraavana päivänä joku soitti minulle ja ilmoitti että tätä kohdetta hoitaa tietty henkilö joka on koulutuksessa ja hän on tavoitettavissa myöhemmin. Soitin myöhemmin sain hänet kiinni, sovin näytön. Kävin näytöllä ja esitin tarjouksen. Tarjoukseni oli voimassa 2 päivää. Välittäjää otti yhteytä ja kysyi voisinko lisätä päiviä. Hän halusi pitää siis julkisen näytön koska luuli saavansa asunnosta enemmän. Siihen en suostunut. Hän sanoi että palaa asiaan. Hän soitti seuraavana päivänä ja kysyi varmistusta tarjoukselle: että olihan se niin että velat maksatte te. Sainon että näin on niinhän minä laitoin siihen ostotarjoukseen. Sen jälkeen emme kuulut hänestä mitään. Epäilen että ilmoitiko hän edes tarjousta omistajalle luotti siihen että saa enemmän mutta näin ei tainut käydä koska asunto on edellen myymättä.
      Tehtiin hyvä tarjous 4% alle pyyntihinnan. Oltiin valmiita nostamaan tarjousta jos olisi tullut vastatarjous mietitiin jopa täyden hinnan maksamista. Mitään ei tullut joten jätettiin siihen.
      Kaiken huippu myyjä ei osannut sanoa yhtään mitään sitä että mitä kuuluu asuntoosakeyhtiölle esim: missä parkkipaikat on, onko leikkipiha taloyhtiön vai toisen taloyhtiön.
      Itse en antais näin epäpätevälle mielistelijälle mitään myytäväksi. Luotan itse enemmän isompiin ja tututumpiin firmoihin tai sitten heihin jotka myy omaa asuntoaan. Välittäjällä kun ei ole samaa vastuuta kun omistajalla siis myyjällä.

    • Suurta vedätystä

      Kyllä huijaa. Esim. Aktian naispuolinen.myyjä myi tuttavansa asunnon alihintaan toiselle tuttavapariskunnalleen. Muutaman kuukauden ja "pienen pintaremontin" jälkeen asunto myytiin jälleenn. Välistäveto oli n. 140.000 euroa. Mikä lienee sitten välittäjän osuus, mutta vedätystä oli ja oikein kunnolla. Toimeksiantosopimusmja välityspalkio käytännössä kahteen kertaan. Tuli kenties jonkun verran omaan taskuun?

      • Lainaton

        Minustakin tuntui Aktian toimintaperiaatteet muuttuneen. Kun en heiltä palveluja ottanut ja vakuutuksia, en saanut lainaakaan. Pärjään minä muutenkin, koska minä tiedän mitä tehdä, ei Aktian asiantuntemattomat lainanmyöntäjät.


    • Seppo

      Olen tehnyt kolme asuntokauppa LKV Palazzi Oy:n kanssa .
      Minulla on pelkkää positiivistä sanottavaa ko.firmasta.
      Asialla on aina kaksi puolta!

    • epäilyttävä

      Atop lkv on todella huono sekä huijaava yritys, koska siellä ei ole osaavaa henkilökuntaa.. Ei kukaan opi jos häntä ei opeta, eikä kiinteistövälittäjän työtä voi kukaan opettaa suusanallisesti ja pelkkää hyvää välitystapaa opiskellessa vaan kyllä kunnon esimiehet opettavat työn kentällä... Siellä työn oppii.. Turha koulutustilaisuuksia pitää vaan kentälle kaikki esimiehen matkaan.. Jos esimies ei kykene niin sitten vaihdetaan esimiestä.. Lukekaahan alla oleva linkki mikä löytyy suomi24:n toiselta foorumilta.. On kyllä ihme touhua! löytyykö tähän selitys?

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10915885

    • kaksikauppaa

      Minulla on kokemusta vasta kahdesta kaupasta. Ostin osakkeen pieneltä paikalliselta välittäjältä ja talon, jota hoiteli iso kiinteistökeskus. Pikkufirman mies oli tehnyt hommiaan vain muutaman vuoden, oltuaan sitä ennen aivan toisella alalla. Hän oli kohtelias, antoi avoimen tuntuisesti kaikki tiedot, mitä kysyin ja hiukan enemmänkin. Kuunteli, mitä sanoin, antoi paperit, hoiti kaupan sukkelasti. Ei mitään valittamista.

      Talokauppakin meni ihan hyvin. Välittäjä vain ei oikein tiennyt, kenen puolella oli. Kysymättä mitä arvelimme hinnasta hän mainitsi, että se oli hiukan yläkanttiin. Meistä se ei ollut! Jälkeenpäin osoittautui, että aavistelumme, ettei myyjä olisi tinkinyt hinnasta, piti paikkansa. Hän etsi ostajaa, joka kunnioittaisi hänen edesmenneen sukulaisensa kotia, hiukan rapistunutta mutta täysin korjauskelpoista. Hän oli kieltäytynyt myymästä useille ostajaehdokkaille, koska ei pitäönyt heidän asenteestaan. Tätä välittäjä ei kertonut meille. Jos olisimme uskoneet häntä ja kitsailleet tarjouksessamme, olisimme m,enettäneet unelmakotimme. Välittäjä saa palkkionsa myyjältä, joten hänen pitäisi olla enempi myyjän puolella, tosin petkuttamatta ostajaakaan. Meidän tapauksessamme myyntipalkkion olisi ansainnut kumppanini!

    • Mari 66

      Minulla on pelkkää hyvää sanottavana tästä yrityksestä.SUOSITTELEN!

      • Asuntokaupoilla

        Koti LKV, onko kellään muulla kokemuksia? Itse olen yrittänyt asioida kolmen ko. yrityksen henkilön kanssa. Ensimmäinen ei lähettänyt koskaan asunnon papereita, vaikka harkitsin tarjouksen tekemistä. Toinen oli laittanut postitettavaan ilmoitukseensa väärän puhelinnumeron ja kolmas välittäjä ei koskaan palannut soittopyyntööni yhdestä asunnosta. Ei kovin vakuuttavaa.


      • Talonosto

        Aninkaisten toimiston Lipposesta jäänyt huono maku !!! Töykee käytös ja riitaa haastava ulosanti.


      • Ei_tätä
        Talonosto kirjoitti:

        Aninkaisten toimiston Lipposesta jäänyt huono maku !!! Töykee käytös ja riitaa haastava ulosanti.

        Täysin samaa mieltä!
        Itse olin kiinnostunut eräästä talosta ja kysyin mahdollista kuntotarkastusta ja kosteusmittausta (syytä epäillä kosteusvauriota), sanoi tämä Lipponen: Osta se talo, niin näet ne!

        Poikani oli noin vuosi myöhemmin kiinnostunut suoralla sähkölämmityksellä varustetusta talosta. Kysyttäessä kiinteistön summittaista sähkönkulutusta, vastasi Lipponen: Se on jokaisen yksityisasia, ei sitä voi kertoa!
        HALLOO Lipponen! Kw-kulutuksen saa sähkölaitokselta. Ja ellet sitä voi kertoa, niin on syytä epäillä kulutuksen olevan niin suuri, että talossa on jotain vialla ja pahasti.


    • Hinnastaviis

      Nummelan SKV - Satunnaisesti Kinnteistöä Välittävä.........
      Nummelan SKV - Satunnaisesti Kinnteistöä Välittävä.................

      Tähän putiikkiin kannattaa olla yhteydessä, jos ei halua turhanpäiväisiä viikoittaisia yhteydenottoja välittäjältä. Myöskään jos kiinteistön myynti mahdollisimman nopeasti ei ole se, mitä haetaan, niin Nummelan SKV on varma valinta. Täällä näytöt eivät sinun elämääsi häiritse, koska niitä ei ole, jos et itse välittäjää siihen painosta. Täältä löytyvät myös ne välittäjät, jotka pystyvät ihan oma-aloitteisestikin laskemaan kiinteistön hintaa - mitä siihen nyt toimeksiantajaa kannattaa vaivata. Eikä sopimuksista kannata turhaan välittää - nehän on luotu rikottaviksi.

      Tervemenoa Nummelan SKV:oon.................................................

      • adonis1

        Kuka välittäjä nummelan skv:stä? samoja kokemuksia täällä


    • katsokaa homeloukku

      Kotihelmi lempäälässä tosi kotikelmi. Hyväkuntoisia hometaloja tv:stä tutun salmisen tarkastamana. Varma käräjäkeikka, onnea kaupoille...

      • Jippii98

        Meni kaikkien onneksi konkurssiin.


      • Mar_kilop
        Jippii98 kirjoitti:

        Meni kaikkien onneksi konkurssiin.

        Kiva, että sinulla nyt parempi mieli. Tsemppiä.


    • Asuntoa etsivä

      Asunnon myynti-ilmoitukset kertovat paljon. En mene edes katsomaan Huoneistokeskuksen asuntoja, sillä tietoa on olemattomasti, hinta-arvito ylikorkeita ja välityspalkkiot mahtavia.

      Jos ei parkkipaikkoja, remonttihistoriaa ja hissiä ei ole merkitty, kertoo se asioiden selvittämättömyydestä. Viittaus "katso isännöitsijäntodistusta" vaatii paikalle menoa, sillä sitä ei näy netissä.

      Asuntoja kannattaa katsoa rauhassa muutaman viikon netissä, jolloin alkaa nähdä jyvät akanoista, selviää hintataso ja korulauseet. Oikein ällöttää aloitus "koti kuin karamelli, harvoin tarjolla, tyylikkäästi remontoitu". En osta kenenkään kotia, vaan asunnon: Mikään ei ole harvoin tarjolla ja usein juuri nämä ovat monta kuukautta harvoin tarjolla. Tyylikkäästi remontoitu on vain välittäjän arvio, minulle se voi olla juuri remontin syy.

      Ilmoituksissa ei tarvita kuvia ruoka-asetelmista, omituisia valokikkailuja, kissoja, koiria tai lapsia (viimeksimainitut ovat jopa kiellettyjä keinoja) eikä kokoelmaa purkeista ja purtiloista kylpyhuoneessa tai keittiössä. Minua ei myöskään kiinnosta nähdä mitä avoimessa vessanpötössä on. Ei myöskään petaamattomia sänkyjä, tiskaamattomia astioita, likaisia vaatteita lattioilla. Minua kiinnostaa ainoastaan asunnon pohja, perusasiat ja taloyhtiö ilman kalansilmä- tai laajakulmaobjektiiveja.

      Mitä vähemmän adjektiiveja, sitä parempi. Kuvat kertovat ilman ylisanojakin.

      • välittäjäkö

        Kaikki eivät ole kuin sinä, jos olisivat, niin kaupanteko olisi helppoa . Suurin osa osaajista ei arvostaisi sitä että lyödään pohjautuva käteen, eikä muuta mutista


    • tarvittais.vuokr.as.

      opkk Porvoossa huijasi. Välittäjä ei suostunut pitämään näyttöjä koska oli löytänyt ostajan, myöhemmin selvisi että ostaja oli välittäjän pojan ystävä.Samainen välittäjä myi perheelleni asunnon johon tulossa pientä putkiremonttia mutta pääsee asumaan heti . Totuus paljastui, asunnosta joutuu melkein vuodeksi remontin takia muuttamaan pois. Pesukonekin oli hävinnyt vaikka se asuntoesitteessä oli. Nyt asiasta reklamoitu lakimiehen välityksellä, väittävät ettei remontista ole ollut puhetta ja pesukoneenkin olin luvannut pankissa myyjälle. Väittäjä ja asunnon myyjä ovat tehneet aikaisemminkin yhteiskauppoja ja yhteinen on lakimieskin. Asia etenee kuluttajariitalautakuntaan.

    • Jessusmitäporukkaa

      Atop LKV teki temput mulle, mutta on jo konkurssissa joten sen puoleen ei enää niiden palveluita pysty käyttämään. Toki omistajilla Antti Vauromaalla ja Toni Huttusella molemmilla jo uudet puljut pystyssä tietenkin, joten varokaa niitä. Mulla jäi mun asunnon avaimet sinne jonnekin Atopin konkurssipesään ja nyt ei löydy mistään. Kukaan ei toki vaivautunut ilmoittamaankaan mulle että hakivat firman konkurssiin/irma lopetti, huomasin itse sen vajaan 3 kk päästä kun selailin konkurssihuutokauppoja että hetkinen, mun asuntoa välittävän kiint.välitystoimsiton kamat ovat myynnissä siellä. Sitten aloin etsimään nettisivuja ym niin hups, eipä mitään löytynyt enää ja nyt ei edes mun avaimia enää kun olen saanut tyypit puhelimen päähän.

      Ja miksi en huomannut aiemmin niin asuntomme oli myynnissä yli vuoden ja viimeiset puoli vuotta pelkkiä yksityisnäyttöjä eli ei aktiivisesti, asunto iso ja hinnakas niin ajattelin vain että talous notkuu ja ei kiinnostuneita ole ollut kerran välittäjä ei ole ollut yhteydessä. Nyt sitten viimeinkin sain sankarit langan päähän niin mun avaimet piti olla toisen kotona, mutta ei nyt löydy. Eikä löydy konkurssipesän pahvilaatikoistakaan kun realisoija kävi etsimässä kun soitin sille, muita avaimia kyllä löytyi joten kaikki asiakkaat eivät kai vieläkään ole tietoisia että firmaa ei enää ole? Ja oltiin toki jo sovittu avaintenpalautus aika ja paikka kun avainten piti olla toisen kotona, niin itse jouduin soittamaan perään kun tyyppiä ei edes kuulu paikalle. Ja sitten sain puhelimessa kuulla että ei löytynyt sen KOTOA mun avaimia. Ei voinut ilmoittaa sitten aikaisemmin tai etsiä niitä aikaisemmin kun oli silloin kyllä kotona kun tästä aiheesta puhuttiin puhelimessa ja sanoi niiden olevan siellä tallessa, ja sovittiin se aika palauttamiselle.

      Kysyin yhdessäkin vaiheessa että eikö tullut sitten aiemmin mieleen soittaa mulle tämän 3 kk aikana ja ilmoittaa asiasta että firma lopettaa? Niin pitikin kuulemma kyllä joojoojoo, mutta ei ole ehtinyt. Ja 3 kk aikaa. Seuraava selitys oli että kun oli käsi paketissa ja vasta nyt saanut kantositeen pois. Sanoinkin että eikö sillä toisella kädellä sitten saanut soitettua mulle? Mutta sitten konkurssi tulikin yllätyksenä. Miten se voi olla mahdollista kun hakivat itse itsensä konkurssiin eikä velkoja?

      Nyt olen niin täynnä noita paskapuheita ja joudun nyt sarjoittamaan kotini lukot uudelleen ja tietenkin omalla kustannuksellani kun noilta paskahousuilta ei saa enää mitään perittyä kun velkaa muutenkin joka puolelle.

    • Varoitus

      Varokaa Timo Nybomia, toimii välittäjänä sp-kodissa! Teitä on varoitettu!

    • Kdkwowkddk

      Samat kokemukset palazzista täällä. Täysiä huijareita.

      • Snna

        Faktaa?


    • Rahaaolisiollut

      Tv:stä tuttu kiinteistökuningattaren firma kuuluu samaan kastiin. Esittelyssä ilmaisimme kiinnostuksen ja jätimme tarjouksen seuraavana pöivänä joka oli sunnuntai. Saimme vastauksen etää pitää tehdä viralliselle paperille joka luvattiin maanantaina kyselyn jälkeen toimittaa. Keskiaiikkona kun kyselin tätä lomaketta sain kuulla kohteesta jo tehdyn tarjouksen, vaikka olin siitä jo "tarjonnut" sunnuntaina.
      Todella alokasmaista ja epäilyttävää puuhaa.
      En aio mennä heidän kohteisiin enää, ja suosittelen muille samaa.

    • kusikaisa
    • Katikoojasamij

      Rooma LKV:sta huonoja kokemuksia, tuttavani oli ostamassa asuntoa, mutta eipä välittäjää kiinnostanut myydä. Lukuisiin lisätiedisteluihin ynm. viesteihin ei vastattu. No asunto oli jonkin ajan kuluttua siirtynyt toiselle firmalla liekö sitten myyjälläkin mennyt hermo, no tuttavani teki kaupat toisen välitysliikkeen kanssa samasta asunnosta.

    • Olette-Idiootteja

      Miksi ette myy itse? Miksi antaa trokareille ilmaista rahaa? En tajua...

    • N112

      Nastolan pikku putiikki on ihan huijasta. Kannattaa olla varuillaan jos siellä käy. Minuakin yritetty huijata.

      • Myyntiinjanopsaa

        Mitä mieltä Tampereen Huomista entä Bo:sta, onko kokemuksia. Asunto pitäisi laittaa myyntiin.


    • Ktmyyntiin

      Onko kenelläkään kokemusta tamperelaisesta Villa LKV:stä? Kertokaa jos on, kiitos.

    • Senioriteini

      On,on...Valovoimaisia myyjiä.."meppejä!Asiantuntija/pankki oma tms.mukaan! Suuria summia...hupenee muuhunkin kuin välityspalkkioihin!

    • ei.sitten

      Onko Kiinteistömaailman välittäjillä ihan normi tapa olla vastaamatta asunnonostajan kyselyihin? Ei tule tietoa talosta, ei kuntoarvioita, ei meiliä. En jaksa soitella omaan piikkiini jatkuvasti.

      Olen tässä parisen kuukautta yrittänyt etsiä sopivaa omakotitaloa perheelleni niin Uudenmaan alueelta kuin Varsinais-Suomestakin. Luulisi, että juuri nyt kun kauppa on aika hyytynyt, saisin edes vastauksia kysymyksiini. Olen myymässä samalla omaa kiinteistöäni, mutta tuskin tuon firman kautta.
      Tuntuu vähän siltä, että Kiinteistömaailman välittäjät ovat sellaisia öykkäreitä, jotka valikoivat sopivat ostajaehdokkaat ja muut jäävät "rannalle ruikuttamaan"...
      Kunpa myyjät tämänkin tajuaisivat, että ovat tehottoman ja haluttoman välittäjän uhreja.

    • Ostajavaan

      Villa LKV n 2 esittelyssä käynyt ilmoittautuu. Molemmilla kerroilla olisin tehnyt tarjouksen, mutta 1. Kerralla välittäjä kai unohti tms ottaa yhteyttä vaikka lupasi seuraavana päivänä ja toisella kerralla oli sovitusta myöhässä ja ylimielisen oloinen joten jätin tekemättä kaupat. Miespuolinen tumma kaveri oli kyseessä.

    • kiitostack

      Meillä oli Habitan kautta hyvä myyjä(nainen) myi asunnon ja miltei pyyntihinnalla ja palkkio oli kohtuullinen miltei halpa eli ei ole valittamista , mutta kehut Habitalle ja tälle myyjälle osaa työnsä.

    • hhuijari

      moi,
      kokemukseni kautta sanoisin, että mitä pienempi firma sitä enemmän sinua huijataan..tiedä hinnat alueellasi.

    • sarjayrittäjätaustaa

      ”Myyntipäällikkö” Seppo Kaltiainen. Onko kokemuksia?

    • onjoyleistä

      palazzi nimi viittaa alunperin italialaiseen firmaan, sana on italiaksi "palatsit" joita firma tuskin siis oikeasti tarjoaa ja jo nimestä kannattaa ottaa oppia. Suomessakin on nyt paljon venäläisten italialaisten omistamia asuntofirmoja, joilla täysin suomalaiset työntekijät ja managerit niin asukkaat ostajat eivät heti tiedä mistä kyse

      • Vocabulario

        Palazzi oli ihan suomalaisten firma. Suomalaisetkin osaa nykyään lukea sanakirjaa. Hai capito?


    • AktiaVälitys

      Itse olen pettynyt Aktia välittäjän Espoosta (((
      Valehteli! Olkaa varovaisia!!

    • tuittutuikkuli

      Palazzi, vuosien kokemus alalta ja todella ammattitaitoiset henkilöt pyörittävät yritystä.Myivät asuntomme nopeasti ja hyvällä hinnalla. Kun asuntoja otetaan myyntiin vain sen verran että myyntiin pystyy paneutumaan niin silloin kauppakin käy.Suosittelen yritystä lämpimästi

      • kunaikaeiole

        Kun ottaa vain yhden asunnon myyntiin, pystyy paneutumaan kaikkeen asiaan liittyvään sataprosenttisesti.
        Kun siis myy oman asuntonsa itse, ilman kaupankäyntiä hidastavia välikäsiä eli kiinteistövalittajia.
        Asunto-osakkeen myynti on todella helppo prosessi, johon aivan kaiken tarvittavan ohjeistuksen kauppakirjapohjineen päivineen saa hetkessä netistä.

        Kun ostaja on löytynyt, kaupat tehdään ostajan pankissa.
        Pankki myös tarkistaa ennen kaupantekopäivää etukäteen sinne lähetettyjen asiapaperien olevan kunnossa ja turvaa täten sekä ostajan, myyjän että oman selustansa.

        Vastuuhan kaupan kohteesta on aivan täsmälleen sama kuin välittäjää käytettäessäkin, eli myyjä vastaa aina ostajalle puheistaan.
        Välittäjähän ei ottaisi mitään vastuuta itse kohteesta eikä täten turvaisi kaupanteossa kummallekaan osapuolelle mitään, vaikka miltei poikkeuksetta välittäjät puolustelevat kaupanteon turvallisuudella jättipalkkioitaan.

        Myykää siis itse, se on kaikille selkeintä.

        PS. Asunnosta saatava hinta: Kaikkien kohtuullisten kaupankäyntimäärien paikkakuntien hintatasonkin osakehuoneistojen osalta saa selville netistä helposti.
        Omakohtainen kokemus välittäjän hinta-arviosta asunnolle ja omatoimisesti toteutetun kaupan myyntihinnasta oli n. viidenneksen ero. Lisäksi välityspalkkion säästö. Missä välittäjän lisäarvo olisi ollut? Kyseessä iso kaupunki ja kaksio, eli erittäin selkeä kohde. Myymällä itse tienaat. Hyvin.


    • Anonyymi

      Oulun Huoneistoketju kannattaa kiertää kaukaa. Meitä huijasi asuntomme välittäjä katteettomilla lupauksilla. Jos nämä asiakaspalvelu taidottomat välittäjät sanoo sinulle että päivää niin varmista tämä niinkuin kaikki muutkin hänen sanomisensa paremmista lähteistä ja pyydä kaikki asunnon välitykseen liityvät suulliset lupaukset kirjallisena. Meille Leppänen valehteli päin naamaa kun asiasta oli vain suullinen sopimus.

      • Anonyymi

        Sama ketju Porvoossa rosvoaa ihmisiä minkä ehtii. Varokaa Huoneistokeskusta. Valehtelu on heillä tavaramerkkinä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ai tuonne voi valittaa huijari välitystoimistosta, Haukiputaalainen Maria Saarenpää on nimittäin sellainen. Ikinä en voisi kenellekään suositella kyseistä välittäjää...


      • Anonyymi

        Ei auta. Tekevät systemaattista yhteistyötä, ovat hyvä-veli järjestö. Oman kokemuksen äänellä puhun. Mustaa valkoisellakaan ei auta. Täyttä huijausta koko pulju.


    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa, että kuten muilla aloilla, halvalla ei saa hyvää välittäjää. Jos ottaa jonkun satunnaisen välittäjän, niin voi saada vaikka mitä.

      Yksi hyvä havaittu tapa on katsoa etuovesta tai oikotieltä ketä alueella välittää eniten. Hänellä on luultavasti hyvä aluetuntemus ja tietää mikä myy ja mikä ei. Tulokset puhuu puolestaan.

      Toinen tapa on ottaa useammalta välittäjältä tarjous ja arvioida paikan päällä soveltuvuutta. Netistä saa helposti erilaisten palveluiden kautta tarjouksia keskitetysti. Esimerkiksi täältä: https://www.asuntojenhinnat.fi/kilpailuta-valittaja

      • Anonyymi

        Googlatessa tuli yhdeksän "välittäjävertailua" jotka ovat tyypillisesti puolen tusinan välittäjän mainossivustoja.

        Jommalla kummalla suurista myyntisivustoista oli alueellani yhdeksäntoista välittäjää eli sattuman armoille jää noita "vertailuja" käyttäessä.


    • Anonyymi

      Huoneistokeskus Timo Parttimaa Porvoossa on huijari, varokaa jos olette valitsemassa kiinteistövälittäjää!!

      • Anonyymi

        Kyllä, viimeinen paikka johon ottaisin yhteyttä on Huoneistokeskus Porvoossa, ja siellä tuo Timo Parttimaa. On katala kaveri.


    • Anonyymi

      Kurjaa, että näin tärkeä asia on suurelta osalta huijarien temmellyskenttä.

      Tottakai. Usein lähes mitään tekemättä saa esim. 3% kauppahinnasta.

      Missä viipyy työmäärään sidottu välityspalkkiomalli?

    • Anonyymi

      Varokaa habitan asuntomyyjää välityspalkkio 10000 euroa liian suuri ja vielä tyyppi ihan pokkana yrittää huijata eläkeläistä ja tietysti naishenkilöä.

    • Anonyymi

      Onko totta ja normaalia, että kiinteistövälittäjä sopii asunnonnäytön mutta myykin ensimmäiselle ostajalle ilmoittamatta näytön varanneelle? Ei vastannut kun kysyin, että ettekö kilpailuta asuntoja ollenkaan? Tietääköhän myyjä totuuden… näin Kuopiossa tekee ainakin Bo.

      • Anonyymi

        Samaa tekevät joensuussa. Tuttavalle oli varattu näyttö ja sisässä ehdollinen tarjous, niin välittäjä laittanut sähköpostiin: kohde myyty. Ei vastaa puhelimeen eikä viesteihin.
        Onko myyjän etua se, että tarjouksia ei kuunnella? Vai välittikö välittäjä asunnon tuttavalleen pienimmällä tarjouksella? Kiinteistömaailman mahtuu kaikenlaisia kusettajia.


    • Anonyymi

      Miksi käyttää välittäjää asunnon myynnissä kun voi myydä itsekin? Ei kaikki, mutta suuri osa välittäjistä vedättää sen minkä ehtii. Ihan tuosta vain, ei tuota ongelmia. Tuo Nyt tulikin sitten toiselta isompi tarjous on ihan vedätysten peruskauraa.

    • Anonyymi

      Tosi huijareita.
      Valehtelee as.myyjälle ja tekee kauppakirjan uhoamalla myyjää.
      Pitäkää kaukana Tampereen OP-koti välittäjät

    • Anonyymi

      Meillä on erittäin huono kokemus Luxusm2 (JYA) välittäjästä Kirsi Mäntymäki. Hän näytti tontin rajat väärin kiinteistöön tutustuessa, mistä aiheutui myöhemmin kaupan jälkeen huomattavat lisäkustannukset, mutta välittäjä ei kanna mitään vastuuta asiasta. Ei ilmeisesti itsekään tiennyt, missä rajat menevät, vaikka hänen tehtävänsä olisi olla asiasta selvillä.

    • Anonyymi

      io-kodit välittäjä Ida hävitti kodin avaimet, mitä tällaisessa tapauksessa pitäisi tehdä..
      Väittää palauttaneensa avaimet mutta niitä löydy mistään..

    • Anonyymi

      Minut huijattiin viimisenpäälle.
      Välittäjänkanssa sovittiin hinta.
      Jonkinajan kuluttua , oli ostaja löytynyt.
      Välittäjä ja ostaja olivat kavereita.
      Myyntitilaisuudessa välittäjä pyysi kauppakirjaan hyväksyntää.
      Kauppahinta oli 23000 alle sovitun hinnan. Välittäjällä oli jemmassa toinen kauppakirja jossa oli oikea hinta.
      Jos en olisi hyväksynyt esitettyä kauppakirjaan, niin välittäjä olisi syyttänyt sovitun kaupan peruuntumisesta.
      Älkää milloinkaan menkö kauppatilaisuuteen yksin!
      Kaikki välittäjät on huijareita, jos niillä on sìhen mahdollisuus.

    • Anonyymi

      Ei ihme, että asuntokauppa sakkaa ja rajusti, yhtenä syynä huijarivälittäjät. Viime aikoina ovat tulleet entistä aggressiivisemmiksi, nuo niljakkaan kusettajat. Välittäjiä ei tarvi mihinkään, turha ammattikunta.

    • Anonyymi

      Varokaa tamperelaiset kiinteistönvälittäjää Jari Mäkeä kiinteistönvälitysfirmasta Rooma. Esittää mukavaa miestä mutta valehtelee ja esittää tietävänsä asioista joista ei tiedä. Mm. näytti autohallin joka ei kuulunut ko. taloyhtiölle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4914
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3227
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1375
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1206
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      887
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe