Painonnousu+lääkkeet

Moikka kaikki masislääkeitä syövät! Onko teillä paino noussut lääkityksen aikana? Lähteekö helposti sitten pois, kun lääkitys lopetetaan?
Itse olen syönyt 4kk Citalopram 40mg lääkettä, ja sinä aikana on painoa tullut vajaa 5kg!!! Olen aivan epätoivoinen!!! Nyt yritän vimmatusti urheilla ja syödä terveellisesti, mutta kilot ei lähde minnekään!!!
Kait ne sitten viimestään, kun töihin palaan, niin katoaa... Täällä kotona sairaslomalla kun tulee enemmän maattua sohvalla, kun työssäolo aikana... (Liikuntaa harrastan päivittäin!)
Alkaa jo tosissaan ahdistamaan tämä tilanne, koska kohta en saa enää vaatteita mahtumaan päälleni.... :(
91258
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

mielialalääke lihottaa ja pöhöttää.

Äänestä

Kyllä mulle on tullut lisäkiloja. Syön Xeroxatia. Ylimääräistä on tullut varmaan jo jotain 10 kiloa. Valitettavasti, mutta toisaalta: kun laittaa vaakakupin toiselle puolelle sen, ettei ole niin allapäin ja depiksessä kaikesta, niin kaipa se lääkkeen ottaminen kuitenkin kannattaa. Ulkonäköpaineet taitavat olla kuitenkin niitä aika vähämerkityksellisiä tässä elämässä, vai kuinka? Mielummin menen arkkuun sitten kun aika on, kuin oman käden kautta, pää sekaisin.

Äänestä
  • En usko että lääke sinänsä lihottaa, vaan sen käyttöä seuraava "apatia". Söin Cipralexia 20 mg/pv ja ruokahalu oli valtava. Lääke vaihdettiin Seroxat 20 mg/pv. Psykiatrini sanoi, että edellinen lääke oli kolminkertainen verrattuna nykyiseen annokseen, millä pärjään juuri ja juuri. Joten jos lääkitys on liian kova, niin se ainakin minulle aiheutti ahmimista. Nykyään tartun selvästi helpommin kaikkiin töihin ym. vaikka välillä kärsinkin jonkinlaisesta lievästä ahdistuksesta, mutta mielestäni se kuuluu elämään..! Kannattaa keskustella lääkärin kanssa, olisiko annosta mahdollista pienentää tai sitten vaihtaa lääkettä.

    Äänestä

  • Eve kirjoitti:

    En usko että lääke sinänsä lihottaa, vaan sen käyttöä seuraava "apatia". Söin Cipralexia 20 mg/pv ja ruokahalu oli valtava. Lääke vaihdettiin Seroxat 20 mg/pv. Psykiatrini sanoi, että edellinen lääke oli kolminkertainen verrattuna nykyiseen annokseen, millä pärjään juuri ja juuri. Joten jos lääkitys on liian kova, niin se ainakin minulle aiheutti ahmimista. Nykyään tartun selvästi helpommin kaikkiin töihin ym. vaikka välillä kärsinkin jonkinlaisesta lievästä ahdistuksesta, mutta mielestäni se kuuluu elämään..! Kannattaa keskustella lääkärin kanssa, olisiko annosta mahdollista pienentää tai sitten vaihtaa lääkettä.

    Kiitos teille vastanneille! Mulla on lokakuun lopussa lääkäri, pitää sitten keskustella asiasta hänen kanssaan. Söin ensin 20mg/pv eikä silloin ollut mitään tällästä "syömishimoa" joka nyt tolla 40mg päivä annoksella on!!! Mä kyllä yritän jatkuvasti tarkkailla mitä syön, mutta tänäänkin on ollut koko ajan nälkä...

    Äänestä

  • Eve kirjoitti:

    En usko että lääke sinänsä lihottaa, vaan sen käyttöä seuraava "apatia". Söin Cipralexia 20 mg/pv ja ruokahalu oli valtava. Lääke vaihdettiin Seroxat 20 mg/pv. Psykiatrini sanoi, että edellinen lääke oli kolminkertainen verrattuna nykyiseen annokseen, millä pärjään juuri ja juuri. Joten jos lääkitys on liian kova, niin se ainakin minulle aiheutti ahmimista. Nykyään tartun selvästi helpommin kaikkiin töihin ym. vaikka välillä kärsinkin jonkinlaisesta lievästä ahdistuksesta, mutta mielestäni se kuuluu elämään..! Kannattaa keskustella lääkärin kanssa, olisiko annosta mahdollista pienentää tai sitten vaihtaa lääkettä.

    Mielenkiintoista. Minä olen laihtunut kuukaudessa 15kg. Ruokahalut alkuun hävisivät pahoinvoinnin takia. Annoksena 10mg.

    Liikun huomattavasti enemmän kuin ennen.

    Nämä lääkkeet ilmeisesti vaikuttavat eri tavalla eri ihmisillä.

    Äänestä

paino noussut noin 15kg vuodessa. Ensin söin Efexor Depotia 75mg ja nyt Seroxat 20mg/pv.

Äänestä

No moikka!Olen syönyt masennuslääkkeitä n.5vuotta
aika ajoin.Psykoosilääke jota myös joudun syömään
lihottaa ja turvottaa.Nyt olen saanut pari kiloa pois,toivottavasti linja jatkuu.Masennukseni ovat olleet erilaisia,ensimmäisen aikana laihduin kymmenisen kiloa,silloin söin cipramilia.
Kyllä se harmittaa kun mitkään vaatteet ei mahdu ja muutenkin on kuin vieras omassa kropassaan!
Lääkäri sanoo ettei lääkkeet lihota,mutta mua ainakin lihottaa.Moni luulee minun olevan raskaana
jopa!
Se on inhottavaa koska masennuksessa on jo täysi kestäminen.Ja aina ei kestäkään.Joskus aikaisemmin lihotessani tolvon-nimisestä lääkkeestä laihduin sen lopettamisen jälkeen aika nopeasti.Mutta ku ikää tulee koko ajan lisää enkä tiedä kauanko joudun syömään näitä lääkkeitä,aina vaikeammaksi laihtuminen tulee.Voin jopa loppuelämäni joutua syömään lääkkeitä ainakin jossain määrin.

Äänestä

Lihoin Cipralexilla 7 kg 7:n viikon aikana.Sain sitten kovalla kinuamisella Efexoria lääkäriltä.Olen pudottanut vajaan vuoden aikana 18 kg.Kyseinen lääke vei minulta riippuvuuden makeaan, mikä oli aiheuttanut lihomiseni.

Äänestä
  • minä söin litoa ja paisuin kuin pullataikina. lääkkeeksi vaihdettiin efexor ja nyt olen taas oma ihteni

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lihonut kirjoitti:

Moikka kaikki masislääkeitä syövät! Onko teillä paino noussut lääkityksen aikana? Lähteekö helposti sitten pois, kun lääkitys lopetetaan?
Itse olen syönyt 4kk Citalopram 40mg lääkettä, ja sinä aikana on painoa tullut vajaa 5kg!!! Olen aivan epätoivoinen!!! Nyt yritän vimmatusti urheilla ja syödä terveellisesti, mutta kilot ei lähde minnekään!!!
Kait ne sitten viimestään, kun töihin palaan, niin katoaa... Täällä kotona sairaslomalla kun tulee enemmän maattua sohvalla, kun työssäolo aikana... (Liikuntaa harrastan päivittäin!)
Alkaa jo tosissaan ahdistamaan tämä tilanne, koska kohta en saa enää vaatteita mahtumaan päälleni.... :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu