Pihalla olevasta "mäntypensaasta" löytyi omituisia matoja, jotka olivat syöneet useista oksista edellisen vuoden kasvun ylhäältä alaspäin (madot löytyivät "syöntialueen" alapuolelta ryppäänä) mutta eivät olleet koskeneet uuteen kasvuun, joka mielestäni oli outoa. Madot olivat mittarimadon näköisiä...aika paljon. Kysymykseni kuuluukin, mitä nämä madot ovat ja miten ne saa pois (tav. hyönteismyrkky ei tuntunut tehoavan, madot kyllä säikähtivät, mutta siihen se jäi)?
oudot madot
5
2074
Vastaukset
- Kalle
mäntypistiäisen toukat syövät neulasiasi.
Tee vahva liuos mäntysuovasta, tai tolusta ja suihkuttele sillä.
Toinen keino on kerätä ne pois, mutta hidasta, ja epävarmaa, että tuliko kaikki. - Tarja
Juu kyllä varmaan ovat mäntypistiäisen toukkia. Meillä aikoinaan sembramännyn ollessa miehenkorkuinen huomasin latvan olevan täynnä noita iljettävän oloisia matoja. Suihkutin rutkasti mäntysuopaliuosta useaan kertaan ja hävisivät. Kaljuuntuneet latvat kyllä korjautuivat ennalleen.
Sekoitussuhde veteen pitäisi kulemma olla mäntynestettä 0.5dl/10l vettä mutta ei kai kasvit pahemmin kärsi jos käyttää tuhdimpaakin liuosta, luonnontuotehan se on. - minä mitätön mies
Kuten täällä on todettukin, mäntypistiäisen toukkia ovat. Voit sumutella mäntysuopa tai tolu-liuoksella. Itse olen joskus pahassa tilanteessa käyttänyt Raidia, silläkin tuli toukille loppu...
- naama
Vihreät reilun sentin mittaisia madot ovat syöneet kaksi karviaismarjapensasta lehdettömiksi ja ovat jo viimeisen pensaan kimpussa. Onkohan kysymyksessä samat rouskuttajat?
- Kalle
ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841