Oon aikoinani lukenut jostain että pölynimurio voi käyttää marjojen perkauksessa eli siis ku kerää marjoja vaikkapa metsästä roskat saa marjain seasta kätevästi pölynimurin avull avaan miten ja tarviiko jonkin lisälaitteen? Tietääkö joku?
perkaus
Jooseppi K
2
1111
Vastaukset
- maaru
Kaupoissa myydään marjanpuhdistimia, jotka liitetään imuriin. Nopeuttaa ainakin puolukoiden puhdistamista. Kokeiltu on anopin luona...hinnasta en oo ihan varma ehkä jotain 15-20 euroa, eli ihan pienen määrän puhdistamiseen ei kannata hankkia.
- kokenut
puolukat tulevat putipuhtaaksi tuulessa (kaadat vain hiljokselleen marjoja ämpäristä toiseen)
kaikki muut marjat pakastan roskineen päivineen ja perkkaan talvella jäisinä sitä mukaa kuin niitä käytän. Kallisarvoista poiminta-aikaa ei kannata tuhlata perkaamiseen vaan yksinomaan poimimiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398