Laktoositon

Maidoton

Miksi jossain ruuassa sanotaan että on laktoositon ja kun lukee sitten tuote selotuksen niin siellä on esim. maitoproteiiniä tai jotain muuta maitoon liittyviä. Mun mielestä se ei ole sitten laktoositon.

Mitä ei saa olla jos on laktoositon ruoka?
Entäs maidoton?

Miksi sitä maitoa tai sen osia pitää työntää joka paikkaan?

Mulle ei sovi maitotuotteet.

5

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhuri

tuote voi olla laktoositon vaikka sisältää maitoproteiinia. Laktoosi on maitosokeria. Proteiini ei sitä sisällä.

• ruokavalio

mä oon monesti miettiny ihan samaa, ett miks ihmees sit maitoo pitää tunkee joka paikkaan. Mullekaan ei sovi maito ollenkaan. Ei siis edes laktoositon. Maidoton ja laktoositonkin sotketaan tosi usein keskenään ja ne on kaks aivan eri asiaa. Eli siis mulle ja ilmeisesti sullekaan ei käy maito missään muodossa (ei maitojauhe, maitoproteiini... eikä herajauhe sun muut), mutta laktoositonta ruokavaliota noudattava voi käyttää laktoosittomia tuotteita eli niissä ei ole maitosokeria. Mitä oireita sulle tuli maidosta? Ootko kauan ollu maidoton?? TSEMPPIÄ!!!

• maidoton
        ruokavalio kirjoitti:

mä oon monesti miettiny ihan samaa, ett miks ihmees sit maitoo pitää tunkee joka paikkaan. Mullekaan ei sovi maito ollenkaan. Ei siis edes laktoositon. Maidoton ja laktoositonkin sotketaan tosi usein keskenään ja ne on kaks aivan eri asiaa. Eli siis mulle ja ilmeisesti sullekaan ei käy maito missään muodossa (ei maitojauhe, maitoproteiini... eikä herajauhe sun muut), mutta laktoositonta ruokavaliota noudattava voi käyttää laktoosittomia tuotteita eli niissä ei ole maitosokeria. Mitä oireita sulle tuli maidosta? Ootko kauan ollu maidoton?? TSEMPPIÄ!!!

....vatsa turpoo,sattuu ja ilmavaivoja.
        Olen ollut noin 2 vuotta maidoton linjalla.

Onkohan munkissa maitoa kun kerran ostin sellaisen ja siinä oli lappu että on laktoositon.
        Ei mennyt pitkään kun alkoi mahaan sattua ja äkkiä vessaan.
        Ja jos ei ole maitoa niissä niin sitten varmaan oli laitettu samaan astiaa jossa on ollut muu pulla(jossa on ollut maitoa)murusia.

• ruokavalio
        maidoton kirjoitti:

....vatsa turpoo,sattuu ja ilmavaivoja.
        Olen ollut noin 2 vuotta maidoton linjalla.

Onkohan munkissa maitoa kun kerran ostin sellaisen ja siinä oli lappu että on laktoositon.
        Ei mennyt pitkään kun alkoi mahaan sattua ja äkkiä vessaan.
        Ja jos ei ole maitoa niissä niin sitten varmaan oli laitettu samaan astiaa jossa on ollut muu pulla(jossa on ollut maitoa)murusia.

eli oot ollu jo niin kauan maidoton. Ihan hyvä homma. tai mulle itelle on ainakin ollu apua. Mulla tosin vähän erilainen tilanne. Nii ja niistä munkeista eli yleensä ne on siis ihan melkee jokapaikassa, ni maidottomia, että tuskin siinäkään munkissa oli maitoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, JOS ei kysy. Mun pitää ainakin aina varmistaa asia jostain.

• maidoton

Miksi ihmeessä ihmiset sekoittaa laktoosittoman ja maidottoman ruokavalion. Laktoosi on maitosokeria eli laktoositon ruoka tarkoittaa, että siinä ei ole maitosokeria, mutta MAIDON MUITA AINEITA KYLLÄKIN. Maidoton ruokavalio taasen tarkoittaa, että siinä ei saa olla maitoproteiinia, maitojauhetta, kaseiinia yms, joista kyllä pitäisi lääkärin tiedottaa kun dieetille aletaan. Luonnostaan maidoton sitten on myös laktoositon, kun siinä ei saa olla maidon osia. Mutta esim lääkkeissä ja vitamiineissa olen huomannut, että laktoosia käytetään täyteaineena, niin muistakaapa tarkistella myös ne jos ei löydy selityksiä mahavaivoille. itse kantapäänkautta sen oppinu=)
      Tsemiä maidottomille, vaatii itsekuria ja tarkkuutta syömississä=/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe