sinkkipasta/-voide?

Ninni82

onko kukaan kokeillut sinkkipastaa/-voidetta aknen hoidossa? oliko apua? ja mistähän tuota sinkkipastaa mahtaa saada? tai käykö esim. sellainen lasten vaippaihottumaan tarkoitettu sinkkivoide myös kasvoille? tukkiiko huokosia tai kuivattaako ihoa? kiitos, jos joku osaisi jotain vastailla! :)

11

9563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkkinen

Kyllä mulla ainakin sinkkivoide auttoi. Siis ihan se sama, mitä käytetään vauvojen vaippaihottumaan. Ei kuivata tai ärsytä (itselläni on niin herkkä iho, etten voi käyttää mitään hajustettua tai kuivattavaa tai mitään..)
      Päivällä sinkkivoidetta ei voi käyttää, ellet sitten tahdo leikkiä haamua, ja yöksi jos laittaa niin täytyy vaihtaa tyynyliinaa usein.
      Silti, kannattaa ehdottomasti kokeilla. Toivottavasti siitä olisi sinulle edes vähän apua. Voimia!

• saa

mistä sinkkivoidetta saa? mitä maksaa?

• ...
        saa kirjoitti:

saa ihan tavan kaupasta, ainakin noita vauvojen vaippaihottumiin tarkoitettuja, esim.natusan. ja maksaa jotain 5e.

• sitä saa
        saa kirjoitti:

Apteekissa myydään sinkkivoidetta ja sinkkipastaa. Pasta on jäykempi vaihtoehto eli sisältää enemmän kiinteää ainetta. Tavallisista ruokakaupoista löytyy vauvanhoitohyllyiltä sinkkivoiteita, esim. Natusan ja Daily. Nämä ovat huomattavasti edullisempia (ja isommat pakkauskoot) apteekin sinkkivoiteisiin verrattuna.

Kannattaa tosiaan käyttää pelkästään öisin, koska on aika sotkuista puuhaa. Ylimäärä kannattaa pyyhkiä paperilla pois ja jättää kasvoille ainoastaan ohut kerros, muuten sotkee joka paikan.

• Voi käyttää päivällä

Itse käytän Rainbow'n sinkkivoidetta, ja kun sitä ei läträä vaan laittaa ohuen kerroksen ja antaa kuivua, niin toimii ihan hyvin päivämeikin alla.
        Yöksi laitan kanssa sitten vähän rielummin. Aamulla vesipes, niin ei naama kärsi liiaksi kemikaaleista.
        Vähentää punaisuutta, arvet paranee nopeampaa ja finnejä vähemmän.

• .................

ei auta akneen ainankaan mulla..täytyy myös todeta että ihon punoittavuuten se on tepsinyt,turpavärkki on normaalimman värinen 3 viikon käytön jälkeen..

• ---

Vauvantarvikeosasto jokaisessa tavan kaupassa myy sinkkivoidetta. Pohjana taitaa olla vaseliini- eli ei sovi kaikille. mutta pintakuivalle kyllä, ja itellä toimii kuivemmil alueil hyvin. Mutta: kerää epäpuhtaudet ilmasta ihoon, kun rasvainen.

• Loup

Kaikissa vauvasinkkivoiteissa ei ole vaseliinia. Minulla on käytössä Natusanin sinkkivoide, joka kuivuu iholle eikä jätä rasvaista suojakalvoa.
        - ainesosat: zinc oxide, talc, glycerin, aqua, butylene glycol, sorbitol, panthenol, ammonium acryloyldimethyltaurate/VP copolymer, citric acid

Rainbow:n voiteessa ei tainnut myöskään olla mineraaliöljyä.

• sekin koettu

Ei toimi tuo sinkkivoide ainakaan mulla. Ei siis mitään apua.

• kaksdjalsdj

Apteekin sinkkiPASTA on tosi hyvä parantamaan niitä jälkiä mitä tulee kun finnin puristaa. Eli niitä ns. rupia.

• Anonyymi

Kokeilin apteekin sinkkipastaa finniin ja hyvin tuntuu tepsivän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      24
      2385
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      112
      1987
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1637
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1493
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1437
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1045
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      976
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      929
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      927
    10. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      925
    Aihe