Scanialla uutta putkessa. Veekasit valitettavasti ureatekniikalla. Uudet vaihteistot: jokohan Scaniallakin heitetään kytkinpoljin romukoppaan...
http://www.scania.fi/About_us/Lehdistotiedotteet/scania_news0509.asp
SCANIA R620
40
13020
Vastaukset
- sakania
urea-autot sopivat hyvin karjatilallisille autoilijoille, urean saa omasta säiliöstä jos loppuu matkalla kesken voi kussa sen täyteen...
- hajahuomio
-Kaipa se kytkinpolkimen käyttöpakko säilyy. Ei ainakaan näkynyt asiasta mainintaa.
-11-litrainen kone jää pois valikoimasta
-V8:n saa myös lyhyimmällä ohjaamolla
-620 hv moottorin saa vasta ensi kesänä
-euro5 on ilmeisesti helpompi tehdä, koskapa silloin 500 heppaisen vääntö kasvaa ja vastaavasti 420 heppaisesta voidaan jättää turbocompound pois - kiirus
scanialla esitellä..mitähän sieltä kilpailijoilta
on tulossa?.. - jo mannin
tekniikkaa?Paha juttu scanialle ,jos Man tehdas
tulee Puolaan. - voi..voi
scanialla taas kaikkea.on euroa scr ja egr:llä.
Mikseit voineet laittaa saman systeemin kaikkiin?- tihikalaanen
tuosta egr:stä tulee varmasti ongelmia, kun menee imupuolelta paikat tukkoon. huolto-ohjelmaan tulee myös luultavasti joku lisätyö noen putsauksen osalta, eli kustannukset nousevat. kevyemmän kaluston puolella ei ole ollut hyviä kokemuksia systeemistä, joten tämän valossa ajateltuna...saas nähdä. toisaalta ei se ureakaan ilmaista ole, eli on varmasti hyvä myyntiargumentti Euroopan kuorkkimarkkinoilla.
- samaa miettinyt
tihikalaanen kirjoitti:
tuosta egr:stä tulee varmasti ongelmia, kun menee imupuolelta paikat tukkoon. huolto-ohjelmaan tulee myös luultavasti joku lisätyö noen putsauksen osalta, eli kustannukset nousevat. kevyemmän kaluston puolella ei ole ollut hyviä kokemuksia systeemistä, joten tämän valossa ajateltuna...saas nähdä. toisaalta ei se ureakaan ilmaista ole, eli on varmasti hyvä myyntiargumentti Euroopan kuorkkimarkkinoilla.
erg:ssä sama "paska" kiertää koneessa,ei varmaan
pitemmän päälle hyvä.Ja kulutus nousee samoin,
käyntilämpö.Lisäksi monimutkainen tekniikka.
Ureaa ei ruiskuteta suoraan koneeseen,vaan pako-
kaasuun turbon jälkeen.
Kehittävät dieseliin lisättävää ainetta,joka
ei vaatis mitä erillistä säiliötä.Saas nähdä.. - meesa
samaa miettinyt kirjoitti:
erg:ssä sama "paska" kiertää koneessa,ei varmaan
pitemmän päälle hyvä.Ja kulutus nousee samoin,
käyntilämpö.Lisäksi monimutkainen tekniikka.
Ureaa ei ruiskuteta suoraan koneeseen,vaan pako-
kaasuun turbon jälkeen.
Kehittävät dieseliin lisättävää ainetta,joka
ei vaatis mitä erillistä säiliötä.Saas nähdä..volvohan testaili raskaassa 90-luvulla sitä hiukkassuodatinjärjestelmää, joka on nyt kovalla tohinalla tulossa kevyelle puolelle. mitähän sille kävi? kai se oli liian kallis, tai jotain..siinähän pienhiukkaset(noxit,jne.) kerättiin tähän "pömpeliin", jotka sitten poltettiin korkeassa lämpötilassa veks. näitä hiukkasia nimenomaan yritetään nyt tällä egr/urea-hässäkällä vähentää,koska ovat kovikovin haitallisia..mutta jännä nähä mitkä ovat kokemukset kun alkavat yleistyä.
- Hante
meesa kirjoitti:
volvohan testaili raskaassa 90-luvulla sitä hiukkassuodatinjärjestelmää, joka on nyt kovalla tohinalla tulossa kevyelle puolelle. mitähän sille kävi? kai se oli liian kallis, tai jotain..siinähän pienhiukkaset(noxit,jne.) kerättiin tähän "pömpeliin", jotka sitten poltettiin korkeassa lämpötilassa veks. näitä hiukkasia nimenomaan yritetään nyt tällä egr/urea-hässäkällä vähentää,koska ovat kovikovin haitallisia..mutta jännä nähä mitkä ovat kokemukset kun alkavat yleistyä.
Volvon ja Scanian periaate on saada päästövähennykset palotilassa. Hiukkassuodatin vie jo saatua tehoa. Sitä on kuitenkin testattava ja mahdollisesti otettava käyttöön viimeisenä mahdollisuutena. Uskoisin että he pystyvät täyttämään tulevat vaatimukset ilman tätä suodatinta. Tulevaisuudessa ehkä on panostettava polttoaineen puhtauteen, tai lähteeseen.
Scanian urea-systeemi on vain väli-aikainen ratkaisu V-kasiin, seuraava V-kasi saanee EGR-systeemin Euro-5 ja 6 vaatimuksiin ja - systemiikö...
Hante kirjoitti:
Volvon ja Scanian periaate on saada päästövähennykset palotilassa. Hiukkassuodatin vie jo saatua tehoa. Sitä on kuitenkin testattava ja mahdollisesti otettava käyttöön viimeisenä mahdollisuutena. Uskoisin että he pystyvät täyttämään tulevat vaatimukset ilman tätä suodatinta. Tulevaisuudessa ehkä on panostettava polttoaineen puhtauteen, tai lähteeseen.
Scanian urea-systeemi on vain väli-aikainen ratkaisu V-kasiin, seuraava V-kasi saanee EGR-systeemin Euro-5 ja 6 vaatimuksiin jatulee kaikkiin ennen tämän vuosikymmenen lop-
pua. - Scania P340
samaa miettinyt kirjoitti:
erg:ssä sama "paska" kiertää koneessa,ei varmaan
pitemmän päälle hyvä.Ja kulutus nousee samoin,
käyntilämpö.Lisäksi monimutkainen tekniikka.
Ureaa ei ruiskuteta suoraan koneeseen,vaan pako-
kaasuun turbon jälkeen.
Kehittävät dieseliin lisättävää ainetta,joka
ei vaatis mitä erillistä säiliötä.Saas nähdä..Kulutus on kuitenkin käytännössä pienempi kuin ilman EGR:ää olevissa Euro 3 moottoreissa. Järjestelmässä turbolta tulevat pakokaasut tietenkin jäähdytetään ennen imusarjalle viemistä moottorin jäähdytysnesteellä jolloin tästä seuraa se että palamistapahtuman lämpötila myöskin laskee. Tällöin voidaan polttoainetta ruiskuttaa korkeammalla paineella. Mielestäni järjestelmä on hyvin yksinkertainen: Venturi-venttiili hoitaa sen ettei imusarjalle matkaava pakokaasu pääse enää takaisin ahtimelle. Paljon helpompi ratkaisu kuin SCR ja vie vähemmän tilaa.
- Scania mies
Scania P340 kirjoitti:
Kulutus on kuitenkin käytännössä pienempi kuin ilman EGR:ää olevissa Euro 3 moottoreissa. Järjestelmässä turbolta tulevat pakokaasut tietenkin jäähdytetään ennen imusarjalle viemistä moottorin jäähdytysnesteellä jolloin tästä seuraa se että palamistapahtuman lämpötila myöskin laskee. Tällöin voidaan polttoainetta ruiskuttaa korkeammalla paineella. Mielestäni järjestelmä on hyvin yksinkertainen: Venturi-venttiili hoitaa sen ettei imusarjalle matkaava pakokaasu pääse enää takaisin ahtimelle. Paljon helpompi ratkaisu kuin SCR ja vie vähemmän tilaa.
Monilla on ollut ennen Scania missä on ollut SCR ja on ostanut uuden missä on ollut EGR.
Kun SCR jää ylimääräistä naftaa ja mikä tulee tankkiin kuumana niin vaikka olis kesä laatuu tankissa niin ei se jätä 20 C asteen pakkasessakaan tielle jos se on kokoajan käynnissä mutta EGR ei tule kuumaa naftaa takasi niin monet on sammahtanut keskelle tietä. Vaikka oon ajellu Scaniaa (620 V8) niin siinä on EGR niin en oo jääny tielle kun kerran lapissa.
- puukuski
Scania johto on jo joku aika sitten päättänyt, että kytkipoljin säilyy. Se on liikenneturvallisuutta parantava seikka. Sekä tietenkin "säätöä" vaativissa tilanteissa hyvä apuväline
- sähköikkunoissa
kunnon kampi!
- poljin olla
Joutaahan se poljin toki siinä olla. Lisäähän se teoriassa turvallisuutta liukkaalla ja on hyvä joskus peruutellessa. Mutta sen käytön tulisi ehdottomasti olla VAPAAEHTOISTA (kuten aikoinaan Mersulla)
- oltava
poljin olla kirjoitti:
Joutaahan se poljin toki siinä olla. Lisäähän se teoriassa turvallisuutta liukkaalla ja on hyvä joskus peruutellessa. Mutta sen käytön tulisi ehdottomasti olla VAPAAEHTOISTA (kuten aikoinaan Mersulla)
Kyllä poljin on tarpeellinen. Jos ei poljinta olisi, niin auto on sen jälkeen melkeimpä ainoastaan maantieauto.
- poljin....
oltava kirjoitti:
Kyllä poljin on tarpeellinen. Jos ei poljinta olisi, niin auto on sen jälkeen melkeimpä ainoastaan maantieauto.
argumentit on scanialla tyhjää höpinää.Mitä
tekee koko optiruisea,jos pitää vänkää sitä
poljinta mukaan!Jos tulee maantiellä tiukka
tilanne,kyllä sitä jarrua painetaan ensin,ja
nopeasti! - puukuski
poljin.... kirjoitti:
argumentit on scanialla tyhjää höpinää.Mitä
tekee koko optiruisea,jos pitää vänkää sitä
poljinta mukaan!Jos tulee maantiellä tiukka
tilanne,kyllä sitä jarrua painetaan ensin,ja
nopeasti!Ihan varmasti se kytkinpoljin on juuri päinvastaisia tilanteita varten kuin paniikkijarrutuksia
- polkuautoa
oltava kirjoitti:
Kyllä poljin on tarpeellinen. Jos ei poljinta olisi, niin auto on sen jälkeen melkeimpä ainoastaan maantieauto.
Kyllä nykyaikaisella robotilla pärjää jo mainiosti metsässäkin. Ja muistathan, että robotilla voi aina halutessaan vaihtaa manuaalisesti.
- vaikka en ole kokeillut
poljin.... kirjoitti:
argumentit on scanialla tyhjää höpinää.Mitä
tekee koko optiruisea,jos pitää vänkää sitä
poljinta mukaan!Jos tulee maantiellä tiukka
tilanne,kyllä sitä jarrua painetaan ensin,ja
nopeasti!Kyllä on helppo ainakin kuvitella, että sen polkimen painaminen unohtuu helposti erilaisissa pysähtymistilanteissa.
- puukuski
polkuautoa kirjoitti:
Kyllä nykyaikaisella robotilla pärjää jo mainiosti metsässäkin. Ja muistathan, että robotilla voi aina halutessaan vaihtaa manuaalisesti.
Miten hyvin heijaaminen onnistuu ilman poljinta? Ei ole robotista ajokokemusta metriäkään, mutta olen kuullut ja lukenut että poljin olisi oiva apu heijauksessa
- ei moni
puukuski kirjoitti:
Miten hyvin heijaaminen onnistuu ilman poljinta? Ei ole robotista ajokokemusta metriäkään, mutta olen kuullut ja lukenut että poljin olisi oiva apu heijauksessa
kuski nykyään osaa,ja nykypainoilla,jos ei osaa,
voi olla peräremonttia ym. - puukuski
ei moni kirjoitti:
kuski nykyään osaa,ja nykypainoilla,jos ei osaa,
voi olla peräremonttia ym.No tuo olikin valottava vastaus :D
- sanonta
puukuski kirjoitti:
Miten hyvin heijaaminen onnistuu ilman poljinta? Ei ole robotista ajokokemusta metriäkään, mutta olen kuullut ja lukenut että poljin olisi oiva apu heijauksessa
Kehityskelpoinen kuski selviää tilanteesta, johon hyvä kuski ei joudu...
Tokihan heijaaminen robotilla onnistuu; koske kaasupolkimeen=veto, nosta varvasta=veto katkeaa! - Kytkinpoika
oltava kirjoitti:
Kyllä poljin on tarpeellinen. Jos ei poljinta olisi, niin auto on sen jälkeen melkeimpä ainoastaan maantieauto.
Kyllä kytkin pitää olla ja kunnon käsivaihe ei mitää helkutin Opticruiseja mut kyllä minä tykkään kyllä tosta 143H siin on kunnon äänet ja ne uudet digitaaliset autot levii heti.Kun oon ollut 35 vuotta Kouhialla töissä niin sain 143 oli öljyn vaihossa ja ajelin ärräläistä kaaniaa niin johan siitä lojahti ilma pussi.
Ei oo 143 vaihettu kun ajovaloja ja tommossii perus vikoja ja ohjaustehostin.Ja ajettu jo 1500000KM.
- seuraavaksi
Kyllä kai se on Scaniankin pian tehtävä KEVYT yli 500 hevosvoimainen rivikuutonen...
Iveco 13-litraa 540hv
Man 13-litraa 530hv
Daf 13-litraa 530hv
Volvo 13-litraa 520hv- ...
Iveco ei ole kuorma-auto. Ja näinköhän lie Daffikaan, enkä kyllä tiedä siitä Mannistakaan ;)
Iveco ainakin on p:eestä - ainakin
... kirjoitti:
Iveco ei ole kuorma-auto. Ja näinköhän lie Daffikaan, enkä kyllä tiedä siitä Mannistakaan ;)
Iveco ainakin on p:eestäBertone on piirtänyt scanian ja Ivecon ohjaamo
mallistot.Niin,että äläs solvaa Ivecoa. - hahhaa
ainakin kirjoitti:
Bertone on piirtänyt scanian ja Ivecon ohjaamo
mallistot.Niin,että äläs solvaa Ivecoa.Piirtänyt Scanian ja ivekon ohjaamomallistot?
Eihän Scaniassa ja ivekossa ole MITÄÄN yhteneväistä, eli ilmeisesti, jos on sama piirtäjä ollut, niin hyvät ideat ovat päässeet Scanian piirrustuksiin. iveko aivan törkeän näköinen, on aina ollut ja toivottavasti tulee aina olemaan - hai.kaalo
hahhaa kirjoitti:
Piirtänyt Scanian ja ivekon ohjaamomallistot?
Eihän Scaniassa ja ivekossa ole MITÄÄN yhteneväistä, eli ilmeisesti, jos on sama piirtäjä ollut, niin hyvät ideat ovat päässeet Scanian piirrustuksiin. iveko aivan törkeän näköinen, on aina ollut ja toivottavasti tulee aina olemaankyllähän saabscanialla oli 80luvulla tiiviit
yhteydet Italiaan,lähinnä Fiattiin.Saab 9000
ja Fiat crome samoja autoja.Eikä kyllä tosiaan
mitään kauniita ja hyviä autoja. - joo
hai.kaalo kirjoitti:
kyllähän saabscanialla oli 80luvulla tiiviit
yhteydet Italiaan,lähinnä Fiattiin.Saab 9000
ja Fiat crome samoja autoja.Eikä kyllä tosiaan
mitään kauniita ja hyviä autoja.Fiat Crome ja Saab 9000 on kyllä saman näköisiä, eivätkä todellakaan mitenkään sulavalinjaisia
- \8/
Miksi ihmeessä kun on \8/ R 620??
- hop
hai.kaalo kirjoitti:
kyllähän saabscanialla oli 80luvulla tiiviit
yhteydet Italiaan,lähinnä Fiattiin.Saab 9000
ja Fiat crome samoja autoja.Eikä kyllä tosiaan
mitään kauniita ja hyviä autoja.lancia oli myös samasta ryhmästä
- Asiaa poika
... kirjoitti:
Iveco ei ole kuorma-auto. Ja näinköhän lie Daffikaan, enkä kyllä tiedä siitä Mannistakaan ;)
Iveco ainakin on p:eestäJoo puhut asiaa kaania on paras noi tommoset Mannin,Ivecon romut ei kulje eikä kestä mutta kyllä. Vanha Daffi on kyl ihan ok oon ajanutkin sellasel
- tero
noi ns.robotti/automaatti vaihteistot ehkä toimii jossain pitkällä matkalla mutta ajetaas tukkia metsästä tai erikoiskuljetuksia suurilla kokonaispainoilla. ja sattuu tulemaan sopivä mäki niin paha on ruveta vaihtaa kesken mäen pari pykälää pienemälle kerrasta. ja taitaa tulla pikku vaihto viiveitä automaattilaattikolla. ja kun jää kiinni niin mites mahtaa ns. heijaus liike onnistua kyseisillä laatikoilla?
- Anonyymi
Kaikki pitäisi olla niin hienoa tietokone paskaa
- Anonyymi
Meijän kaanias kytkin mennyt loppuu monta kertaa ei kestä kopasta ollenkaa
- Anonyymi
Ei ankanpää kaanialla tee yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ankanpää kaanialla tee yhtään mitään.
Vieläkö ongelmajätettä valmistetaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743