Minulla on todettu paikallinen ihoon rajoittuva skleroderma. Kuulisin mielelläni, onko jokin lääke, luontaishoito, antioksidanttihoito tai amalgaamien poisto auttanut samassa sairaudessa toisia henkilöitä. Kauanko olette sairastaneet ja milloin parantumista on tapahtunut, jos on. Oletko huomannut jonkin ruoka-aineen tms. pahentavan/parantavan oireita. Olen n.50-vuotias muuten perusterve nainen.
Skleroderma
3
2001
Vastaukset
- girl85
Hei! Etsin netistä (jälleen kerran) tietoa morfeasta ja löysin tämän sinun viestin.En tiedä onko tästä vastauksesta enää mitään hyötyä tai tavoitttaako viesti enää sinua, mutta minulla on myös todettu tämä kyseinen sairaus.Olisi kiva saada tietoa ja jakaa kokemuksia jos haluat kirjoitella.
- Camillax
Hei, kun minulla todettiin skleroderma morfea v.2005, sain aluksi voiteita paikallisesti käytettäväksi joilla tulehdus saatiin pysäytettyä. Sen jälkeen kävin n. vuoden verran valohoidossa sairaalassa 2 kertaa viikossa. Morfea ei ole laajentunut eikä antanut muita oireita. Kipuja ei ole paikallisestikaan ko. alueella, joka on n. 10x10 cm. Ainut muistutus on ihon tummempi väri ja vähäiset kovettumat ihon alla. En osaa arvioida millä asioilla ja hoidoilla on ollut merkitystä enemmän, olen kuitenkin sairastumisen jälkeen hoitanut paremmin itseäni, esim. kasvisvoittoisella ruokavaliolla, vitamiinien nauttimisella, voitelemalla ihoa kosteusvoiteilla yms. Onneksi sairastunut alue, vatsan alueella, on aina vaatetuksen alla, joten ei näy julkisesti.
Sairaus ei siis ole rajoittanut elämääni, nautin elämästä ja perheestä, olen työelämässä, harrastan liikuntaa esim. tanssia ja uintia. Tätä sairautta tuskin muistankaan muulloin kuin saunareissuilla.
Toivotan kaikille morfeaan sairastuneille iloa ja liikettä elämään tästä(kin) sairaudesta huolimatta!
terv. Camilla
- riitu_
Hei :)
Minulla todettiin systeemiseen skleroosi n. 8 vuotta sitten. Itselläni oireet on lähinnä ihossa, huonossa ääreisverenkierrossa ja "laiskassa" ruokatorvessa.. Olen käyttänyt alusta asti trexan-lääkitystä. Sain myös adalat-lääkityksen kylmäsormisuuteen ja se on auttanut. Olen huomannut että jalkojen ja käsien pitäminen lämpimänä on lähes pakollista, kylmyys jäykistää ainakin omat niveleni hetkellisesti (erittäin aroiksi ja kipeiksi). Auringon valo ja lämpö on oireita helpottavat tekijät.. Jotkut erittäin vahvat mausteet närästyttää todella paljon joten olen yrittänyt välttää esimerkiksi chiliä ja voimakasta carryä sisältäviä ruokia.. Oireet on helpottunut viimeisinä vuosiana..
Voimia sinulle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917580Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1236314Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604437Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902638Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351925- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971534Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo32795Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782