Olen nyt syönyt Isotretinoin Alpharmaa reilut kaksi viikkoa. Minulla oli lievä akne, muutama finni siellätäällä, nyt kuitenkin ihan parin päivän sisällä iho on mennyt huonompaan suuntaan; noin viisi isoa finniä kasvoissa. Onkohan tämä nyt sitten sitä pahenemisvaihetta?! Toivoin ettei tätä minulle tulisi, sillä kaksi vuotta sitten roaa syödessäni vältyin täysin moiselta..
Kerokaahan nyt minulle kokemuksianne pahenemisvaiheesta!! Kuinka kauan kuurin aloittamisen jälkeen se tuli? Kuinka kauan se kesti? Kuinka paha se oli? jne.. KIITOS!
PAHENEMISVAIHE!!
12
6399
Vastaukset
- ....
miks jotkut tuntuu syövän noita lääkkeitä (roa ym) suoraan sanoen turhan takia??? miten kukaan lääkäri voi ylipäätään antaa noita lääkkeitä, ellei finnejä ole todellakin haitaksi asti? siis eihän nyt kenenkään elämä voi muutaman finnin takia olla niin huonoa, että menee elimistöään pilaamaan noilla lääkkeillä! ymmärrän jos finnejä on ihan akneksi asti, se onkin asia aivan erikseen, mutta muutama finni siellä täällä ei vielä lääkkeitä mielestäni vaadi. tuntuu, että tuota roakiin saa nykyisin kuka vaan sitä tohtii pyytää... eiköhän kannattaisi ensin yrittää hoitaa ne muutamat finnit muilla keinoin (taaskaan en tarkoita aknea joka ei muilla keinon edes lähde)...
- Poika vm 89
On typerää, että henkilöt joilla on muutama finni saa saman lääkkeen kuin henkilöt joilla niitä on naamassa ainakin sata! tai jopa 200!
Itselläni oli myös varsin vaikea (keskivaikeaksi luokiteltu) akne, joka oli varsin pahannäköinen jne.
Olen käyttänyt "isoa" huhtikuun lopusta saakka. Nyt naama on jo paljon parempi, mutta finnejä on edelleen. Eli aikaa menee, mut kyllä se siitä. Minulla pahenemisvaihe oli aika lievä, muutama finni lisää, tosin naamaa kuumotti paljon ja edelleen joudun käyttämään huulirasvaa. Mutta se ei AINA ole totta, että iho kuivuu ja tulee ihottumaa, älä siis sure! :D- sovian
Noilla finnivoiteilla kuuluukin olla tuollainen pahenemisvaihe.
Ne kaivavat kaikki mahdolliset epäpuhtaudet ihon sisältä pois, että iho näyttäisi kuulaalta ja hyvinvoivalta. Vaihe kestää oman ihonkunnon mukaan.
Minun neuvoni olisi, että aloittaisi noiden voiteiden käytön joskus lomalla, milloin ei tarvitse meikkiä tai mitään tuollaista laitella ihoon. Iho voisi tervehtyä omaan tahtiin ilman sen suurempia puhdistuksia ja rasituksia meikeistä.
Muista kosteutus ja kuorinta tulevaisuudessa! Kun iho on aktiivisimmillaan kuten näkyy olevan, se kaipaa kosteutusta eniten :)
Myös ihon ph:ta tasapainottavat kasvovedet ovat nyt paikallaan. - ihan oikeasti????
Onko tyhmempää kuultu? Onko se teiltä jotenkin pois, että melkein kaikki saavat sen kuurin??!!
Mullakaan ei ollut kuin muutama sielä täälä ja otsassa hikinäppyä varsinkin kesällä.
Mulla on jo toinen kuuri myös 3 vuoden sisällä. Vaikka näppyjä ei ole paljon, se haittaa mua ihan yhtä paljon kuin teitä teidän näpyt!
Edelleenkin: ootteko kateellisia, että jotkut saa ihonsa ehkä kokonaan täydelliseen kuntoon iäksi, kun te taas kamppailette melkein koko ikänne.. Miks kenenkään tarvitsi kärsiä edes vähäisistä näpyistä???!
eteenkin kun ne vaivaavat! Kyllä teidän aknelaisten pitäis tietää että mitä on jos näpyt vaivaavat!
Kyllä mullakin on menny omaisuus kalliiden ja hyvien tuotteiden ostoon ja ihonpuhdistuksiin. Ehkä säästän tässä jonkun pennin tulevaisuudessa. Eikä tämä ole vaikuttanut tähän mennessä mitenkään erityisemmin kehooni, muutakuin et ihoni on täydellinen. Maksa-arvot ym ovat ennallaan ja sivuvaikutuksia ei ole. - ....
ihan oikeasti???? kirjoitti:
Onko tyhmempää kuultu? Onko se teiltä jotenkin pois, että melkein kaikki saavat sen kuurin??!!
Mullakaan ei ollut kuin muutama sielä täälä ja otsassa hikinäppyä varsinkin kesällä.
Mulla on jo toinen kuuri myös 3 vuoden sisällä. Vaikka näppyjä ei ole paljon, se haittaa mua ihan yhtä paljon kuin teitä teidän näpyt!
Edelleenkin: ootteko kateellisia, että jotkut saa ihonsa ehkä kokonaan täydelliseen kuntoon iäksi, kun te taas kamppailette melkein koko ikänne.. Miks kenenkään tarvitsi kärsiä edes vähäisistä näpyistä???!
eteenkin kun ne vaivaavat! Kyllä teidän aknelaisten pitäis tietää että mitä on jos näpyt vaivaavat!
Kyllä mullakin on menny omaisuus kalliiden ja hyvien tuotteiden ostoon ja ihonpuhdistuksiin. Ehkä säästän tässä jonkun pennin tulevaisuudessa. Eikä tämä ole vaikuttanut tähän mennessä mitenkään erityisemmin kehooni, muutakuin et ihoni on täydellinen. Maksa-arvot ym ovat ennallaan ja sivuvaikutuksia ei ole.eihän se keneltäkään pois mitään ole, mutta noissa lääkkeissä on kuitenkin isot riskit ja haittavaikutukset, jos niitä paljon popsii. ja kuinkahan monella tuo roa tms on lopullisesti saanut aknen katoamaan??? usein kuulee juttua, että noita roa ym kuureja on monia jo takana ja vieläkin akne tallessa tai tulossa jälleen uudelleen... enkä myöskään ole kateellinen kenellekään joka noilla lääkkeillä saa paremman ihon hetkeksi tai pysyvästi, itselläni tuon paremman, lähestulkoon täydellisen ihon saaminen ei edellytä kuin aloittaa diane novat jälleen, jos vain haluan... nyt en vain halua, vaan koetan saada ihoni kuntoon muulla keinoin, vaikka melko vaikeasta aknestä kärsinkin.
- mitä?
.... kirjoitti:
eihän se keneltäkään pois mitään ole, mutta noissa lääkkeissä on kuitenkin isot riskit ja haittavaikutukset, jos niitä paljon popsii. ja kuinkahan monella tuo roa tms on lopullisesti saanut aknen katoamaan??? usein kuulee juttua, että noita roa ym kuureja on monia jo takana ja vieläkin akne tallessa tai tulossa jälleen uudelleen... enkä myöskään ole kateellinen kenellekään joka noilla lääkkeillä saa paremman ihon hetkeksi tai pysyvästi, itselläni tuon paremman, lähestulkoon täydellisen ihon saaminen ei edellytä kuin aloittaa diane novat jälleen, jos vain haluan... nyt en vain halua, vaan koetan saada ihoni kuntoon muulla keinoin, vaikka melko vaikeasta aknestä kärsinkin.
Niin no mitä se ketään haittaa jos haluaa popsia vahvoja lääkkeitä. Pitäkää huoli omasta terveydestä ja naamastanne, niin pidän mäkin. Ja roasta ei aiheutunut keholleni minkäänlaisia rasituksia tai muutoksia, muuta kuin se ihon kunto-eli parani täydellisesti. Verikokeet ovat osoittaneet sen. Ja poistuuhan ne aineet kehosta 100% joten mitä haittaakaan siitä on? Mitä riskejä kuurissa on? Itse en tuoteselostuksesta enkä lääkärikirjoista ole löytänyt yhtäkään, paitsi raskaaksi tulemisen kuurin aikana.
- edellisiin...
Minulla oli siis silloin vajaat kaksi vuotta sitten todella paljon finnejä, keskivaikea akne. Roan ansiosta finnit lähtivät vajaaksi vuodeksi. Nyt ne kuitenkin pikkuhiljaa alkoivat ilmestyä takaisin. Olen täysin varma (ja ihotautilääkärini samaa mieltä) että jos annan asian vain olla niin pian ihoni on jälleen yhtä huonossa kunnossa kuin ennen roaa. Niimpä lähdin ajoissa liikkeelle ja hain lääkkeet avuksi.
Että näin..
Kukaan ei nyt kuitenkaan ottanut kantaa varsinaiseen kysymykseeni...?! - roatyttö
itselläni alkoi painajainen muutaman viikon käytön jälkeen. Kasvoihin alkoi tulemaan kymmenittäin isoja pattifinnejä,hetken päästä myös valkopäitä ja kaikkea siltä väliltä...Viikot kuluivat ja vaihtuivat kuukausiksi...
Nyt on takana reilut 3kk ja edelleen tulee näitä patteja sekä valkopäitä,mutta huomattavasti paremmalta näyttää.Eli voisin sanoa,että minun kohdallani tämä pahenemisvaihe kesti 2kk.Joku voisi ehkä sanoa,että se jatkuu edelleen...
Nyt taistellaan kasvojen ja huulten kuivuuden kanssa.Rasvata saa monta kertaa päivässä :)
Toivottavasti oli jotain apua! Kärsivällisyyttä...sitä tarvitaan!- mimmi
Te olette keskimäärin syöneet roaa? Eli kuinka monta mg ja kuinka paljon painoitte?
- mimmi
mimmi kirjoitti:
Te olette keskimäärin syöneet roaa? Eli kuinka monta mg ja kuinka paljon painoitte?
ja minä olen vaivaiset 152 cm ja painan 46kg. Lääkäri määräsi minulle annoksen 20mg x 2. Kuulostaa jotenkin hurjan paljolle, kun kuitenkin olen näin pieni. Siksi kyselen teiltä, mitä teille on määrätty.
- tyrty
mimmi kirjoitti:
ja minä olen vaivaiset 152 cm ja painan 46kg. Lääkäri määräsi minulle annoksen 20mg x 2. Kuulostaa jotenkin hurjan paljolle, kun kuitenkin olen näin pieni. Siksi kyselen teiltä, mitä teille on määrätty.
Painan 55 kg ja annos on 10mg x 3 / vrk, kohta nostetaan 10mg x 4 /vrk (eli samaan kuin sinulla).
Normaalisti alussa otetaan 0,5 - 1mg / kg / vrk. - roatyttö
olen 154cm ja painan 46kg
annostukseni on 20mg/vrk
olisi muuten varmasti enemmän,mutta syön toiseen sairauteeni lääkettä joka vaikuttaa jo maksaan niin,että annostusta ei voida nostaa :(
toivottavasti tällä määrällä päästään jonkunlaiseen lopputulokseen...
Luulen että annostuksesi on ihan kohdillaan.Eihän lääkärisi voi määrätä liian suuria määriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi853913Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693727Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511756
- 271439
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151183Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1061170- 601109