Onkos kellään tietoa, että löytyisikö Hampurin läheisyydestä vaikka jotain kaunista linnaa, jonka voisi ihan päiväreissuna katsastaa? Tai onko jotain muita mielenkiintoisia ideoita? Olen lähdössä vanhempieni kanssa ja isän tutkaillessa autoja voisimme äidin kanssa katsella hiukan maisemia... Majoitumme Hampurin läheisyyteen, joten kiertelisimme siinä ympäristössä.
Linnat Pohjois-Saksassa?
1
1702
Vastaukset
- sinna
Jaa, linnoja ei pohjoisessa ole yhtä tiuhaan kuin vaikkapa Baijerissa, mutta yksi nätti pikkulinna on heti Hampurin pohjoispuolella Ahrensburgissa. Linna itsessään ei ole iso, mutta sillä on iso puuutarha ja paljon vettä ympärillä (ns. Wasserschloss) - tosin puisto lienee kaunein keväällä, jolloin näin sen - valtavasti sipulikukkia! www.ahrensburg.de
Kivoja vierailukohteita tienoolla ovat myös Unescon listoille kuuluva Hansa-kaupunki Lübeck torneineen ja toreineen sekä Tanskan rajan lähellä oleva Flensburgin vanhakaupunki kapeine kujineen ja satamineen. Matkan varrella on yksi linnakin - sellainen tavallisen näköinen iso talo - Schloss Gottorf, mutta sisältö on kiehtova, siellä on viikinkimuseo!
Jos on enemmän aikaa, voi käydä Pohjanmeren saarilla, ne ovat upeita: Helgoland tai oma suosikkini Sylt, jonne pääsee autollakin. Kaupngista pääsee myös katamariinilla päiväretkellä näille saarille - en tiedä milloin olette menossa, josko syyskelit jo estävät tämän huvin.
Muutenkin voi vain ajella ja kierrellä ympäriinsä, kauniita pikkukaupunkeja löytyy tosi paljon! Suosittelen suuntaamista ennemmin meren rantaan tai vaikka kiertäen Lüneburgin suuntaan (syksyllä nummet kauniit), sillä Elben rantamat ovat tylsiä - se on laajaa tasaista "lättyä" ;) Lüneburgin ja Lübeckin välillä kulkee vanha suolatie (Salzstrasse), jonka varrella myös kaikkea kivaa katseltavaa.
Katsele lisää vaikka: www.luebeck-tourismus.de
www2.sylt.de tai www.sh-tourismus.de tai www.lueneburger-salzstrasse.de - ikävä kyllä useimmat sivustot ovat vain saksaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136