Ripulia limsasta?

Mitä hittoa

Join eilen hiljakseen pienen pullollisen limua ja illalla oli jo sellaiset oireet, etteivät hiilitabletitkaan auttaneet; turvotusta, suolen kurinaa, maha aivan sekaisin(kaikki tuli läpi sellasenaan) ym. En juo limua kuin todella harvoin ja ennenkin on tullut lieviä oireita(ei kuitenkaan näin pienestä määrästä), mutta vaiva on hävinnyt nopeasti. Nyt jo toinen ilta menossa kouristelujen kanssa, mikään ei taaskaan auta. Olen syönyt tänään normaalisti(mutta kevyesti) ja oireet alkoivat iltapäivällä uudestaan. Onko tämä nyt sitten ripulia? Muita oireita(esim. kuumetta, pahoinvointia) ei ole...

7

4179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

      Nyt on ollut muutama viikko liikkeellä vatsatautivirusta, jumalaton ripuli muutaman päivän ja saattaa olla pahoinvointiakin. Tuskin sillä limulla on mitään tekemistä asian kanssa.... Häipyy itsestään.

      • Minä taas

        Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...


      • simsaa
        Minä taas kirjoitti:

        Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...

        Limsa on sokerinen ja hiilihappoinen juoma ja voi aiheuttaa ongelmia. Antibioottikuuri on voinut "hajoittaa" mahaa huonommaksi. Toki voi olla jokin tautikin, jos limsasta ei ole aikaisemmin tullut ongelmia. Kannattaisi kuitenkin välttää semmoisia aineita, jotka mahdollisesti tuottavat ongelmia.


    • timanttimies

      mä otan huiskan rommia kun mulla tulee maha kipeeksi eli maha turpoo vaikka siideristä, joo et viinalla säki paranet mut ei mitää sokerivettä lantringiksi vaan pelkkää vettä

    • kysymys?

      Oliko limu kevyt-versiota? Minun sisuskalut ei kestä aspartaamilla makeutettuja juomia eli näitä light-limuja ja mehuja.

      Useissa noissa pulloissa on mainintakin että niillä tuotteilla voi olla "laksatiivisia vaikutuksia".

    • ollut

      Niin itselläni on ärtynyt suoli. Ja minulla tekee samat. Ei kestä mitään hiilihapollista välillä.
      Jos olet vastikään syönyt antibiotti kuurin, vatsasi on vain heikossa kunnossa. Limu pahentaa tilannetta, joten jätä limut vähäksi aikaa...

    • Anonyymi

      Minulla puoli litraa päivässä light-limua riitti siihen, että vatsa on seuraavana aamuna aivan löysä. Jätin moisen myrkyn pois. Ei sovi minulle ainakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe