Join eilen hiljakseen pienen pullollisen limua ja illalla oli jo sellaiset oireet, etteivät hiilitabletitkaan auttaneet; turvotusta, suolen kurinaa, maha aivan sekaisin(kaikki tuli läpi sellasenaan) ym. En juo limua kuin todella harvoin ja ennenkin on tullut lieviä oireita(ei kuitenkaan näin pienestä määrästä), mutta vaiva on hävinnyt nopeasti. Nyt jo toinen ilta menossa kouristelujen kanssa, mikään ei taaskaan auta. Olen syönyt tänään normaalisti(mutta kevyesti) ja oireet alkoivat iltapäivällä uudestaan. Onko tämä nyt sitten ripulia? Muita oireita(esim. kuumetta, pahoinvointia) ei ole...
Ripulia limsasta?
7
4179
Vastaukset
- suti
Nyt on ollut muutama viikko liikkeellä vatsatautivirusta, jumalaton ripuli muutaman päivän ja saattaa olla pahoinvointiakin. Tuskin sillä limulla on mitään tekemistä asian kanssa.... Häipyy itsestään.
- Minä taas
Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...
- simsaa
Minä taas kirjoitti:
Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...
Limsa on sokerinen ja hiilihappoinen juoma ja voi aiheuttaa ongelmia. Antibioottikuuri on voinut "hajoittaa" mahaa huonommaksi. Toki voi olla jokin tautikin, jos limsasta ei ole aikaisemmin tullut ongelmia. Kannattaisi kuitenkin välttää semmoisia aineita, jotka mahdollisesti tuottavat ongelmia.
- timanttimies
mä otan huiskan rommia kun mulla tulee maha kipeeksi eli maha turpoo vaikka siideristä, joo et viinalla säki paranet mut ei mitää sokerivettä lantringiksi vaan pelkkää vettä
- kysymys?
Oliko limu kevyt-versiota? Minun sisuskalut ei kestä aspartaamilla makeutettuja juomia eli näitä light-limuja ja mehuja.
Useissa noissa pulloissa on mainintakin että niillä tuotteilla voi olla "laksatiivisia vaikutuksia". - ollut
Niin itselläni on ärtynyt suoli. Ja minulla tekee samat. Ei kestä mitään hiilihapollista välillä.
Jos olet vastikään syönyt antibiotti kuurin, vatsasi on vain heikossa kunnossa. Limu pahentaa tilannetta, joten jätä limut vähäksi aikaa... - Anonyymi
Minulla puoli litraa päivässä light-limua riitti siihen, että vatsa on seuraavana aamuna aivan löysä. Jätin moisen myrkyn pois. Ei sovi minulle ainakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289966- 43855
- 33641
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145633- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107498