Ripulia limsasta?

Mitä hittoa

Join eilen hiljakseen pienen pullollisen limua ja illalla oli jo sellaiset oireet, etteivät hiilitabletitkaan auttaneet; turvotusta, suolen kurinaa, maha aivan sekaisin(kaikki tuli läpi sellasenaan) ym. En juo limua kuin todella harvoin ja ennenkin on tullut lieviä oireita(ei kuitenkaan näin pienestä määrästä), mutta vaiva on hävinnyt nopeasti. Nyt jo toinen ilta menossa kouristelujen kanssa, mikään ei taaskaan auta. Olen syönyt tänään normaalisti(mutta kevyesti) ja oireet alkoivat iltapäivällä uudestaan. Onko tämä nyt sitten ripulia? Muita oireita(esim. kuumetta, pahoinvointia) ei ole...

7

3669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

Nyt on ollut muutama viikko liikkeellä vatsatautivirusta, jumalaton ripuli muutaman päivän ja saattaa olla pahoinvointiakin. Tuskin sillä limulla on mitään tekemistä asian kanssa.... Häipyy itsestään.

• Minä taas

Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...

• simsaa
        Minä taas kirjoitti:

Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...

Limsa on sokerinen ja hiilihappoinen juoma ja voi aiheuttaa ongelmia. Antibioottikuuri on voinut "hajoittaa" mahaa huonommaksi. Toki voi olla jokin tautikin, jos limsasta ei ole aikaisemmin tullut ongelmia. Kannattaisi kuitenkin välttää semmoisia aineita, jotka mahdollisesti tuottavat ongelmia.

• timanttimies

mä otan huiskan rommia kun mulla tulee maha kipeeksi eli maha turpoo vaikka siideristä, joo et viinalla säki paranet mut ei mitää sokerivettä lantringiksi vaan pelkkää vettä

• kysymys?

Oliko limu kevyt-versiota? Minun sisuskalut ei kestä aspartaamilla makeutettuja juomia eli näitä light-limuja ja mehuja.

Useissa noissa pulloissa on mainintakin että niillä tuotteilla voi olla "laksatiivisia vaikutuksia".

• ollut

Niin itselläni on ärtynyt suoli. Ja minulla tekee samat. Ei kestä mitään hiilihapollista välillä.
      Jos olet vastikään syönyt antibiotti kuurin, vatsasi on vain heikossa kunnossa. Limu pahentaa tilannetta, joten jätä limut vähäksi aikaa...

• Anonyymi

Minulla puoli litraa päivässä light-limua riitti siihen, että vatsa on seuraavana aamuna aivan löysä. Jätin moisen myrkyn pois. Ei sovi minulle ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5479
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4337
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      2574
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      71
      1108
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1038
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      843
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      816
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      813
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe