Ripulia limsasta?

Mitä hittoa

Join eilen hiljakseen pienen pullollisen limua ja illalla oli jo sellaiset oireet, etteivät hiilitabletitkaan auttaneet; turvotusta, suolen kurinaa, maha aivan sekaisin(kaikki tuli läpi sellasenaan) ym. En juo limua kuin todella harvoin ja ennenkin on tullut lieviä oireita(ei kuitenkaan näin pienestä määrästä), mutta vaiva on hävinnyt nopeasti. Nyt jo toinen ilta menossa kouristelujen kanssa, mikään ei taaskaan auta. Olen syönyt tänään normaalisti(mutta kevyesti) ja oireet alkoivat iltapäivällä uudestaan. Onko tämä nyt sitten ripulia? Muita oireita(esim. kuumetta, pahoinvointia) ei ole...

7

3432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suti

Nyt on ollut muutama viikko liikkeellä vatsatautivirusta, jumalaton ripuli muutaman päivän ja saattaa olla pahoinvointiakin. Tuskin sillä limulla on mitään tekemistä asian kanssa.... Häipyy itsestään.

• Minä taas

Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...

• simsaa
        Minä taas kirjoitti:

Sairastin sen taudin jo ajat sitten =). Alan epäillä, että kyseessä olikin antibioottikuurin jälkeinen ripuli...Limsa tuskin itsessään tuollaisia oireita aiheutti...

Limsa on sokerinen ja hiilihappoinen juoma ja voi aiheuttaa ongelmia. Antibioottikuuri on voinut "hajoittaa" mahaa huonommaksi. Toki voi olla jokin tautikin, jos limsasta ei ole aikaisemmin tullut ongelmia. Kannattaisi kuitenkin välttää semmoisia aineita, jotka mahdollisesti tuottavat ongelmia.

• timanttimies

mä otan huiskan rommia kun mulla tulee maha kipeeksi eli maha turpoo vaikka siideristä, joo et viinalla säki paranet mut ei mitää sokerivettä lantringiksi vaan pelkkää vettä

• kysymys?

Oliko limu kevyt-versiota? Minun sisuskalut ei kestä aspartaamilla makeutettuja juomia eli näitä light-limuja ja mehuja.

Useissa noissa pulloissa on mainintakin että niillä tuotteilla voi olla "laksatiivisia vaikutuksia".

• ollut

Niin itselläni on ärtynyt suoli. Ja minulla tekee samat. Ei kestä mitään hiilihapollista välillä.
      Jos olet vastikään syönyt antibiotti kuurin, vatsasi on vain heikossa kunnossa. Limu pahentaa tilannetta, joten jätä limut vähäksi aikaa...

• Anonyymi

Minulla puoli litraa päivässä light-limua riitti siihen, että vatsa on seuraavana aamuna aivan löysä. Jätin moisen myrkyn pois. Ei sovi minulle ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe