Syylä päkiässä!

Anniina

Kävin jalkahoidossa kosmetologilla ja hän huomasi jalassani olevan syylän. En ole itse huomannut sitä. Se ei ole vaivannut tms. Hain apteekista Verruxinia. Olen laittanut Verruxinia, raspannut syylää ja toistanut käsittelyn muutaman kerran. Nyt syylä on muuttunut kummallisen näköiseksi. Syylän ympärillä oleva iho on huomattavasti vaalentunut ja syylä on "koholla". Lisäksi erotan paljaalla silmällä syylässäni noin seitsemän pientä mustaa pistettä pienenä rykelmänä. Mistä mahtaa olla kyse? Miksi syylä reagoi hoitoon näin? Onko hoito siis auttanut vai pahentanut asiaa? Osaako joku sanoa mitä nuo mustat pisteet ovat ja mistä ne ovat ilmaantuneet? Miten jatkaa hoitoa? Entiseen malliin?

Lisäksi samassa jalassa kantapään seutuvilla on kolme pikkiriikkistä syylää vieri vieressä. Niillekin olen tehnyt samat toimenpiteet, mutta tänään päätin kokeilla kynsilakkaa (joku suositteli). Saa nähdä mikä auttaa parhaiten.

47

58321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä.

      näyttäisin kyseistä pahkuraa lääkärille, etenkin jos siihen on tullut mustia pisteitä, kyseessä voi nimittäin olla luomikin!

      • Anniina

        sanoi että kyseessä on syylä.


      • kosmetologi
        Anniina kirjoitti:

        sanoi että kyseessä on syylä.

        on voinut hyvinkin erehtyä,hänellä kuin ei ole lääket.koulutusta.Jos kyseessä onkin luomi,niin noiden mustien pisteiden tulo ei tiedä hyvää.


      • Anniina
        kosmetologi kirjoitti:

        on voinut hyvinkin erehtyä,hänellä kuin ei ole lääket.koulutusta.Jos kyseessä onkin luomi,niin noiden mustien pisteiden tulo ei tiedä hyvää.

        luomi sitten on ja mitä nuo mustat pisteet sitten tietävät?


      • Anonyymi

    • syylässä
    • sussu

      Mustat pisteet syylässäsi on verisuonen päitä. Verruxin ei ole paras mahdollinen hoitokeino jalkapohjassa sijaitseville syylille, koska ne kasvavat sisälle päin ja monesti verruxin vahingoittaa syylän ympärillä olevaa ihoa. Seuraavaksi syyläsi luultavasti kipeytyy ja alkaa vuotamaan verta.

      Jos itse rapsit syylääsi, kannattaa mistaa, että kyseessä on virus, joka leviää. Varaa aika jalkahoitajalle (ei kosmetologolle) tai käy terveyskeskuksessa näyttämässä syylää hoitajalle, jäädytys hoitoa varten. Myös apteekista saa aerosolipulloja jäädytykseen ilman reseptiä, mutta maksaa hunajaa, eikä tulos ole yhtä hyvä.

      • lähtee

        Apteekista salisylilaastaria,ensin rikot pintaa,kaivat mitä lähtee puh.neula ja pinsetit.Sitten salisy.laast. päälle pidetään päivä pari,uusitaan käsittely "niin"pitkään kunnes olet saanut koko käsnan irti.Ne mustat on todellakin juuren päitä,et ei kannata säikähtää.Tulee paljon halvemmaksi kuin alkaa jäädyttämään,minulla oli iso käsnä jalkapohjassa,ja tuolla systeemillä sain pois,mitkään veruksit ei auta yleensä jakapohjan syyliin,kokeile ...aikaa vaatii ei ehkä viikossa lähde.


    • Onneksi Sinulla kivuton

      on viruksen aikaansaama. Paranee itsestään sitten kun aika on. Voi mennä vuosi (tai enemmän tai vähemmän).

      Päkiässä olevan syylän jäädytys (kryo-hoito) tai kirurginen poisto? Operaation jälkeen paraneminen riippuu siitä, millä kohdalla se on ollut: joka kerta jalan osuessa maahan haavakohta rasittuu, kun paino tulee jalan päälle. Kannattaa miettiä, hoidattaako vai odottaako.

      • Kärsinyt helvetissä

        Joo kaikkialla tuputetaan noita konsteja esim ilmastointiteippiä. No sanompa vaan että ku mulla on nyt ollu jalkapohjassa syylä 11 vuotta oon nyt melkein 30. Niin ei ne todellakaan lähde vuodessa pois se on paskpuhetta. Ja sitten koitin tuossa innokkaana tota ilmastointiteippiä. ja tiedättekö mitä kävi se mun syylä KASVOI SIELLLÄ TEIPIN ALLA KOLMINKERTAISEKSI! Kiva!


    • Emiliina

      Pahoittelen jo etukäteen pitkää selitystä. Olen myös käyttänyt Verruxinia, sehän tavallaan syövyttää ihoa ja samalla syylää. Normaali iho reagoi Verruxiniin nopeammin, eli se vaalenee ja kuolee pois, samaan tapaan kuin jos rakko puhkeaa jolloin iho irtoaa. Ei siis vaarallista. Sen takia syyläkin on "koholla" koska se reagoi erilailla ja ympäröivä iho on hävinnyt. Ne pisteet puolestaan ovat luultavasti verta. Jos katsot syylää oikein tarkasti, siinä näkyy erilainen solukko kuin normaalilla iholla. Syylähän luokitellaan hyvänlaatuiseksi ihokasvaimeksi. Syöpäkasvaimetkin kasvattavat verisuonia, joten syylä kasvattaa pieniä "putkia" (siltä ne näyttävät) alaspäin ihon läpi jotta se saa ravintoa. Nyt kun syylän päälikerros on kuluttamalla rikottu, tulevat nämä putket näkyviin.
      Yksi vinkki vielä.
      Joku on tehnyt ihan oikean lääketieteellisen tutkimuksen, jonka mukaan syylän peittäminen ilmastointiteipillä olisi tehokas tapa hankkiutua syylästä eroon - wikipediassa selitettynä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Syylä

    • annika_

      mustat pläntit ovat juuria, ja ne tulisi nyppästä pois.

    • relli

      Hei Anniina. Mulla oli syylä myös päkiässä vuosikausia kunnes kuulin ohjeen, joka tehosi: ilmastointiteippiä pidin sen päällä viikkokausia, välillä vaan vaihdoin uuden ja kaivelin sen pehmenneen mössön pois. Yks kaks se alkoi hiipua pois.

      • hermoraunio

        tosiaan mulla on syylä päkiässä ja se on todella kipeä. ei oo auttanu verruxin, ei sähköhoito, ei teipit, ei laastarit. nyt sain vihdoin lähetteen iho-ja allergiasairaalaan laserhoitoon. jos sekään ei auta, niin en tiedä sit enää mitä teen! hirveetä on, kun on seisomatyö ja lääkäri ei usko kuinka paljon tuskaa 8h seisominen aiheuttaa. en ole ennen tiennyt, että joku hemmetin syylä voi laittaa elämän näin sekasin. särkyä, särkyä, särkyä. ei voi kävellä kuin muutaman sata metriä. alkaa särkee jo nilkkaa, polvea ja lonkkaa, kun on monta kuukautta jo kävellyt huonossa asennossa. on tää helvettiä!


      • Toinen hermoraunio
        hermoraunio kirjoitti:

        tosiaan mulla on syylä päkiässä ja se on todella kipeä. ei oo auttanu verruxin, ei sähköhoito, ei teipit, ei laastarit. nyt sain vihdoin lähetteen iho-ja allergiasairaalaan laserhoitoon. jos sekään ei auta, niin en tiedä sit enää mitä teen! hirveetä on, kun on seisomatyö ja lääkäri ei usko kuinka paljon tuskaa 8h seisominen aiheuttaa. en ole ennen tiennyt, että joku hemmetin syylä voi laittaa elämän näin sekasin. särkyä, särkyä, särkyä. ei voi kävellä kuin muutaman sata metriä. alkaa särkee jo nilkkaa, polvea ja lonkkaa, kun on monta kuukautta jo kävellyt huonossa asennossa. on tää helvettiä!

        Täällä myös yksi syylästä kärsivä. Tuli tuohon päkiään joskus heinäkuun alussa. Kerran kävin tk lekurille näyttämässä, ei ollut poikaparka ikinä nähnyt moista. Sitten menin jalkahoitajalle, joka heti sanoin sen olevan syylä. Olen kokeillut Verruxia ja alussa tuntui jopa helpottavan, mutta nyt taas yhtä helvettiä. Lenkillä yritän sisukkaasti käydä, mutta sen jälkeen kengän ottaminen pois jalasta on tuskaa. Teen myös seisomatyötä, joten kipu on välillä mieletön. Just äsken luin, että ilmastointiteippiä kannattas kokeilla, no eipä tuo ota jos ei sitten annakaan. Onko kukaan löytänyt vanhanajan laapis-kynää mistään? Jalkahoitaja sanoi, et ei sitä enää saa Suomesta, EU määrännyt niin. Kuulemma Venäjältä saisi, eiku sitten sinne. Tiedän nimittäin että kyseinen aine tehoaa, on siitä lapsena henkilökohtaisia kokemuksia.


      • hermoraunio
        Toinen hermoraunio kirjoitti:

        Täällä myös yksi syylästä kärsivä. Tuli tuohon päkiään joskus heinäkuun alussa. Kerran kävin tk lekurille näyttämässä, ei ollut poikaparka ikinä nähnyt moista. Sitten menin jalkahoitajalle, joka heti sanoin sen olevan syylä. Olen kokeillut Verruxia ja alussa tuntui jopa helpottavan, mutta nyt taas yhtä helvettiä. Lenkillä yritän sisukkaasti käydä, mutta sen jälkeen kengän ottaminen pois jalasta on tuskaa. Teen myös seisomatyötä, joten kipu on välillä mieletön. Just äsken luin, että ilmastointiteippiä kannattas kokeilla, no eipä tuo ota jos ei sitten annakaan. Onko kukaan löytänyt vanhanajan laapis-kynää mistään? Jalkahoitaja sanoi, et ei sitä enää saa Suomesta, EU määrännyt niin. Kuulemma Venäjältä saisi, eiku sitten sinne. Tiedän nimittäin että kyseinen aine tehoaa, on siitä lapsena henkilökohtaisia kokemuksia.

        olen menossa nyt ensi torstaina eli 28.9.06 sinne syylän laserointiin. voin laittaa tänne sitten juttua, että minkälainen toimenpide oli ja tehosiko ym. voimia vaan meille kaikille kipeistä syylistä kärsiville!


      • hermoraunio
        hermoraunio kirjoitti:

        olen menossa nyt ensi torstaina eli 28.9.06 sinne syylän laserointiin. voin laittaa tänne sitten juttua, että minkälainen toimenpide oli ja tehosiko ym. voimia vaan meille kaikille kipeistä syylistä kärsiville!

        no niin, toimenpide tehty ja täytyy sanoa, että aivan hirveä kokemus! puudutus epäonnistui ja kipu oli verrattavissa synnytyskipuihin. huusin lääkärille, että lopeta nyt ...kele, sattuu ihan mielettömästi. se odotti noin 10 sekuntia ja totesi, että eiköhän tuo nyt ole puutunut. jatkoi laserointia ja kipu oli edelleen ihan hirveä. huusin uudestaan, että se ei ole puutunut, mutta tää vaan jatkaa ja sanoo, että tämä on ihan kohta ohi, koita kestää. helvetillistä kipua kesti toimenpiteen jälkeen vielä n 2h. otin tunnin aikana 1200mg buranaa ja panacodin, ennen kuin kipu talttui. toivottavasti syylä nyt ei heti tule takaisin, en todellakaan ihan heti mene tohon kidutukseen uudestaan! nyt kun laseroinnista on 2 vrk aikaa, niin alue näyttää aivan verihyhmäiseltä kraaterilta ja varata siihen ei voi vielä yhtään. parempia aikoja edelleen odotellen...


      • laserointi
        hermoraunio kirjoitti:

        no niin, toimenpide tehty ja täytyy sanoa, että aivan hirveä kokemus! puudutus epäonnistui ja kipu oli verrattavissa synnytyskipuihin. huusin lääkärille, että lopeta nyt ...kele, sattuu ihan mielettömästi. se odotti noin 10 sekuntia ja totesi, että eiköhän tuo nyt ole puutunut. jatkoi laserointia ja kipu oli edelleen ihan hirveä. huusin uudestaan, että se ei ole puutunut, mutta tää vaan jatkaa ja sanoo, että tämä on ihan kohta ohi, koita kestää. helvetillistä kipua kesti toimenpiteen jälkeen vielä n 2h. otin tunnin aikana 1200mg buranaa ja panacodin, ennen kuin kipu talttui. toivottavasti syylä nyt ei heti tule takaisin, en todellakaan ihan heti mene tohon kidutukseen uudestaan! nyt kun laseroinnista on 2 vrk aikaa, niin alue näyttää aivan verihyhmäiseltä kraaterilta ja varata siihen ei voi vielä yhtään. parempia aikoja edelleen odotellen...

        Nyt kun aikaa on jo kulunut kertoisitko tepsikö. Olen itse taistellut jalkapohjien ja varpaiden syylien kanssa yli kymmenen vuotta. Kaikki mitä todennäköisesti on keksitty on kokeiltu, pois lukien tuo laseri. Kuukausittainen käynti jalkahoitajalla auttaa sen verran, että kävely ja töissä käyminen onnistuu hampaat irvessä mutta juoksemisen lopetin kipujen takia vuosia sitten. Se että vastustuskyky tappaisi syylän ajan kanssa ei minulla toimi. Ei auttanut kirurgin operoiminen puukolla, ei kryo hoidot ( nosti hoitava ihotautilääkärini kädet pystyyn ja tokaisi: Teit ennätyksen jäädytyskertojen lukumäärässä, mutta. Ei ole meikäläisen jalat kuulemma samat kuin oppikirjoissa. Teipit ja muut poppaskonstit olleet turhia. Nykyisin mukaan on tullut ajoittainen sykkivä kipu levossa, joka ajaa hereille sitkeästäkin unesta. Jos sait syyläsi tapettua laserilla toivon että arpikudoksesta ei tulisi sinulle vaivaa.


      • hermoraunio
        laserointi kirjoitti:

        Nyt kun aikaa on jo kulunut kertoisitko tepsikö. Olen itse taistellut jalkapohjien ja varpaiden syylien kanssa yli kymmenen vuotta. Kaikki mitä todennäköisesti on keksitty on kokeiltu, pois lukien tuo laseri. Kuukausittainen käynti jalkahoitajalla auttaa sen verran, että kävely ja töissä käyminen onnistuu hampaat irvessä mutta juoksemisen lopetin kipujen takia vuosia sitten. Se että vastustuskyky tappaisi syylän ajan kanssa ei minulla toimi. Ei auttanut kirurgin operoiminen puukolla, ei kryo hoidot ( nosti hoitava ihotautilääkärini kädet pystyyn ja tokaisi: Teit ennätyksen jäädytyskertojen lukumäärässä, mutta. Ei ole meikäläisen jalat kuulemma samat kuin oppikirjoissa. Teipit ja muut poppaskonstit olleet turhia. Nykyisin mukaan on tullut ajoittainen sykkivä kipu levossa, joka ajaa hereille sitkeästäkin unesta. Jos sait syyläsi tapettua laserilla toivon että arpikudoksesta ei tulisi sinulle vaivaa.

        laserointi auttoi hetken, mutta sieltä se ystäväni syylä taas tuli... nyt on 15.2. uusi laserointi edessä. saas nähdä kuin käy!


      • kohtalontoveri
        hermoraunio kirjoitti:

        laserointi auttoi hetken, mutta sieltä se ystäväni syylä taas tuli... nyt on 15.2. uusi laserointi edessä. saas nähdä kuin käy!

        täällä taas. Harmi että et saanut tappaneen niitä syyliä kerralla. Elelen itse myös ongelman kanssa ja vaikka olenkin luullut että näihin tottuu tai näistä pääsee toisin on. Nyt ikää alkaa olla sen verran, että periksi annan. Juoskoon perkele muut sen maratonin josta haaveilin. Kaikki kunnia lääkäreille, mutta minua pitkään hoitanut ihotautilekuri ei tervehtinyt tuossa muutama viikko sitten kohdatessamma kauppakeskuksessa. Olen liian vaikea tapaus tiedän, mutta ei se vastannut sähköpostiinkaan. Nyt tuli paljon sepustettua, mutta toivon todella että tuo uusi yritys tuo sinulle terveet jalat. Tiedän mistä puhut: A


      • hermoraunio
        kohtalontoveri kirjoitti:

        täällä taas. Harmi että et saanut tappaneen niitä syyliä kerralla. Elelen itse myös ongelman kanssa ja vaikka olenkin luullut että näihin tottuu tai näistä pääsee toisin on. Nyt ikää alkaa olla sen verran, että periksi annan. Juoskoon perkele muut sen maratonin josta haaveilin. Kaikki kunnia lääkäreille, mutta minua pitkään hoitanut ihotautilekuri ei tervehtinyt tuossa muutama viikko sitten kohdatessamma kauppakeskuksessa. Olen liian vaikea tapaus tiedän, mutta ei se vastannut sähköpostiinkaan. Nyt tuli paljon sepustettua, mutta toivon todella että tuo uusi yritys tuo sinulle terveet jalat. Tiedän mistä puhut: A

        heippa hei! eipä tehtykään enää laserointia, vaan annettiin kryohoitoo muutamaan otteeseen. eli siis sitä jäädytystä nestetypellä. ja ihme on tapahtunut, syylä on poissa! ja todellakin toivon, että tällä kertaa LOPULLISESTI! mutta saas ny nähdä... melko skeptinen olen kuitenkin edelleen. toivottavasti te kaikki, joilla on sama paskamainen riesa, pääsette myös syylistä eroon!


    • joten sinuun kuuluisi vähin...

      vaseliinia syylän ympärille, ettei Verruxinia vahingossakaan mene terveelle iholle, vaan pelkästään syylän päälle. Raspia ei kannata kauheasti käyttää. Syylä leviää helposti iholla. Se on viruksen aiheuttama ja leviää henkilöstä toiseenkin, varsinkin jos tartuntakohteen iho ei ole täysin ehjä.
      Mustat pisteet ovat kuivunutta verta. Syylissä on aina sellaisia.
      Verruxinia kannattaa laittaa säännöllisesti, että siitä on jotain hyötyä, mutta tosiaan vain syylän kohdalle.

    • syylä

      Jos syylä on kohollaan ja siinä on mustia pisteitä niin mustat pisteet ovat verisuonua/juuria sen saa pois jäädytys hoidolla lääkärissä.

      • ersfasdgsd

        Minkä värinen syylä on?


    • helpottunut

      minulla oli pitkän aikaa syylä päkiässä. Se oli kivulias ja tulehtuikin kun aikani sitä mm puukon kärjellä yritin tuhota. Siihen tuli kyseisiä mustia täpliä jotka olivat sitä kuivunutta verta. Syylä kasvattaa omat pitkulaiset verisuonet jonka avulla se pysyy elosa. Sitten verruxin antoin vasta lopullisen avun ja tappoi syylän. Sekin vaati kärsivällisyyttä ja päivittäistä hoitoa. Loppu vaiheessa syylä rupesi syvenemään ja vähitellen se hävisi kokonaan ja tilalle tuli terve iho. ERITTÄIN INHOTTAVA JA ÄLLÖTTÄVÄ JA OKSETTAVA VAIVA..HYI OLKOON..*KYLMIÄ VÄREITÄ*

      • lähti.

        meijerikoneita petiin kyseisellä myrkyllä.monella maitokuskilla 50 luvulla oli syyliä.johtuiko maidosta tai pystöistä?typpihappoa pisara tulitikulla tai neulan kärellä,se poltti pois. meni heti keltaseksi syylä.


    • Jussipussi

      Kantapäässä oli vuosikausia tosi iso ja kipeä syylä. Sitten kerran menin lappiin vaeltelemaan, ja jouduin pitämään keinoihoa kantapäässä rakkojen takia. Sama läskinpala pysyi kiinni koko reissun, ja viikon päästä kun otin sen pois, olin seota riemusta kun syylä oli kadonnut kokonaan viikon aikana! Tästä on vuosia, eikä ole takaisin tullut. Varmaan sama idea kuin ilmastointiteipissä, mutta tuo keinoiho voi olla paremmin kiinni pysyvää, esteettisesti nätimpää ja takuulla ilmatiivistä.

    • Hurt.

      Minulla on ollu nyt jo kohta 3 vuotta jumalattoman iso syylä päkiässä. Se on myös levinnyt kantapäähän sekä varpaisiin.Hoidin känsiäni ensin kynsilakalla,kun kuulin että se "tukehduttaisi" syylät, mutta ei. Sen jälkeen aloin käyttää verruxinia liuoksena sekä geelinä .. ei kumpikaan tehonnut tuntuu vain,että ne pahensivat syyliä.Kävin lääkärissä neljä viikkoa sitten ja lääkäri sanoi syylien olevan todella "pahalaatuisia".Olen käynyt jäädyttämässä syyliä neljä kertaa lääkärilläni enkä huomaa mitään muutosta.Kipu jatkuu ja jatkuu.15-vuotiaalle tämä on todella kiusallista.Laserhoito? Missäpäin vois kokeilla?

      • hermoraunio

        heip!
        laserhoitoa saa ainakin hyksin meilahden iho-ja allergiasairaalassa. ja varmasti myös monilta yksityisiltä lääkäriasemilta. mulla syylä kylläkin tuli takaisin ja laserointi sattui niin pirusti!


    • ontelosyylä lapsien äiti

      lapsillani oli ontelosyyliä ja ne hävisivät luontaistuotekaupoista saatavalla osterivinokaskapseleilla. samaa sukuahan nuo ovat, joten kannattaa muiden hoitojen ohella kokeilla.

    • jävelijä

      Päkiäni kipeytyi niin pahaksi että menin ortobedillle. Jalkaa kuvattiin , tehtiin mallipohjallinen ym. Mikään ei auttanut kipuihinb.
      Myöhemmin tutkin jalkapohjaa suurennuslasilla ja löysin känsää muistuttavan kohdan ja aloin kaivaa sitä. Alkoi paljastua syylämäinen kohta jossa oli 6-7 mustaa pistettä. Niitä kaivaessa ne osoittauyuivat hiusmaisiksi juuriksi.
      Laitoin verruxiinia ja mustia juuria tuli aina vain käsittelyn mukana.
      Mustat jouhimaiset juuret lähtivät jopa pätkinä pois mutta tuntuvat jatkuvan jonnekin ikuisuukssiin vaikka kuinka pitkälle.
      Joka tapauksessa VAIVAT LOPPUIVA TYYSTIN.
      Yritän edelleen saada juuret kokonaan pois mutta tuntuu että ne menvät hyvin syvälle .
      Pitääkö paikkansa että ne ulottuvat jopa kainaloihin asti. (olen kuullut tällaisen väitteen)
      Joka tapauksessa vaivat ovat tipitiessään eikä alan lääkäri osannut sanoa mitään tällaisesta mahdollisuudesta. Unski

      • on

        Joo mullakin on todella paha ja villiintynyt syyläongelma. . veikkaanpa että niitä on yli 200,joka paikassa ja jopa varpaiden välissä. No, ilmastointiteippiä oli puolivuotta ja ylikin, mutta ei mitään apua. Jäädytyskryo oli kerran, ja oli kyllä tuskaa kävellä muutaman päivän ajan! Sis ihotautisairaalassa olin, siellä se matalin lämpötila. Ja yksi syylä mustui ja irtosi, mutta ei, tilallepa tuli 3 uutta.Tämä on sisäinen ongelma ja vastustuskyky on heikentynyt tämän bakteerin takia, ja siksi keho ei saa itse tapettua syylää. Vaikka syylä vuotaa verta ja bakteerit kulkeutuvat verenkiertoon, ei immuunijärjestelmä toimi normaalisti tappaakseen syylät. Hemmetin kipeet jalat mutta nyt tuntuu että mikä tahansa mikä sattuu niihin on oikein noille paskamaisille pirun syylille. Mitä vaan tekisin että näistä pääsis eroon. Nyt ei enää tänä vuonna pääse jäähdytykseen, koska on täynnä. Kaikenmaailman asioita sitäkin saa hävetä eikä kenellekään viitsi purkautua nolosta asiasta. Julkisilla paikoilla ei paljain jaloin voi näyttäytyä ja tämä meinaa ettei uiminen ja rannalla oleskelu ole onnistunut pitkään aikaan. Montako vuotta tätä helvettiä pitää kestää?


      • on(tuo ylä oleva sama^)
        on kirjoitti:

        Joo mullakin on todella paha ja villiintynyt syyläongelma. . veikkaanpa että niitä on yli 200,joka paikassa ja jopa varpaiden välissä. No, ilmastointiteippiä oli puolivuotta ja ylikin, mutta ei mitään apua. Jäädytyskryo oli kerran, ja oli kyllä tuskaa kävellä muutaman päivän ajan! Sis ihotautisairaalassa olin, siellä se matalin lämpötila. Ja yksi syylä mustui ja irtosi, mutta ei, tilallepa tuli 3 uutta.Tämä on sisäinen ongelma ja vastustuskyky on heikentynyt tämän bakteerin takia, ja siksi keho ei saa itse tapettua syylää. Vaikka syylä vuotaa verta ja bakteerit kulkeutuvat verenkiertoon, ei immuunijärjestelmä toimi normaalisti tappaakseen syylät. Hemmetin kipeet jalat mutta nyt tuntuu että mikä tahansa mikä sattuu niihin on oikein noille paskamaisille pirun syylille. Mitä vaan tekisin että näistä pääsis eroon. Nyt ei enää tänä vuonna pääse jäähdytykseen, koska on täynnä. Kaikenmaailman asioita sitäkin saa hävetä eikä kenellekään viitsi purkautua nolosta asiasta. Julkisilla paikoilla ei paljain jaloin voi näyttäytyä ja tämä meinaa ettei uiminen ja rannalla oleskelu ole onnistunut pitkään aikaan. Montako vuotta tätä helvettiä pitää kestää?

        Hurt, joo mullakin tosi kiusallista ja saman ikäinen olen. Osterivinokaskapselit ei toimineet myöskään! Ja olen kuullut että laser jäättää melko usein känsän, joka on syylääkin vaikeampi ongelma. Joten ei kannata. Jotain apteekin reseptillistä happoa olen saanut ja en tiiä auttaako, kokeilussa nyt. Ainakin vaikeaa tämä on.

        Onko hyvä merkki jos syylät kipenee hapon vuoksi? Tarkottaako se että ne kuolee??


      • ..
        on(tuo ylä oleva sama^) kirjoitti:

        Hurt, joo mullakin tosi kiusallista ja saman ikäinen olen. Osterivinokaskapselit ei toimineet myöskään! Ja olen kuullut että laser jäättää melko usein känsän, joka on syylääkin vaikeampi ongelma. Joten ei kannata. Jotain apteekin reseptillistä happoa olen saanut ja en tiiä auttaako, kokeilussa nyt. Ainakin vaikeaa tämä on.

        Onko hyvä merkki jos syylät kipenee hapon vuoksi? Tarkottaako se että ne kuolee??

        Toivottavasti kipu syylässä tarkoittaa että se kuolee. Koska itselläni on peukalossa syylä ja olen siihen Verruxinia käyttänyt ja sattuu niin kerpeleesti että ei sitä voi sanoin kuvata. On koko syylä ihan valkoinen ja iho sen ympärillä kuollut.


      • eroon
        .. kirjoitti:

        Toivottavasti kipu syylässä tarkoittaa että se kuolee. Koska itselläni on peukalossa syylä ja olen siihen Verruxinia käyttänyt ja sattuu niin kerpeleesti että ei sitä voi sanoin kuvata. On koko syylä ihan valkoinen ja iho sen ympärillä kuollut.

        Äiti kertoi kikan jolla oli syylä lähtenyt jalkapohjasta, eli vinkki on jostain etikkakirjasta... siinä kastellaan kuiva leipäpala omenaviinietikkaan, mutta miksei joku kangaskin käy mihin vaan saa imeytettyä tuota etikkaa, se syylän päälle ja suojataan jollain pussilla (ehkä vaikka jollain kumihanskalla sun tapauksessa) ja annetaan olla yön yli.
        Ainakin äidin syylä oli lähtenyt!


    • M

      Onnistuin parantamaan kaveriltani vuosikausia jalassa olleen syylän ja siitä lähialueelle levinneet 2 uutta syylää seuraavalla tavalla:

      Leikkasin ensin kuollutta ihoa pois syylän ympäriltä ja päältä mahdollisimman paljon kynsileikkureita apuna käyttäen, kunnes kaikki "mustat pisteet" olivat näkyvissä. Sitten kaivoin kaikki mustat pisteet (tai oikeastaan ne ovat piikkejä) pois nuppineulan ja pinsettien avulla niin hyvin kuin pystyin. Lopuksi kaadoin syylän päälle apteekista löytyvää ihon desinfiointiin tarkoitettua vetyperoksidiliuosta. Parin päivän päästä iho oli parantunut normaaliksi.

      Toimenpidettä suoritettaessa kannattaa varmistaa ettei syylänpaloja joudu esim. lattialle, joista ne voivat tarttua edelleen ja kädet kannattaa myös desinfioida tuon jälkeen.

      En tiedä johtuiko paraneminen siitä, että vetyperoksidi tappoi viruksen, vai aktivoiko toimepide ystäväni oman immuunipuolustuksen kyseisellä alueella.. Vetyperoksidi toisaalta myös salpaa verenkierron hiussuonista alueella, jolle sitä laitetaan (esim. pienissä haavoissa voi tyrehdyttää verenvuodon) ja täten tappaa ihosoluja alueelta, minkä voisi kuvitella olevan hyödyksi syylän karkoittamisessa.

    • Norica

      Mulla on myös peukalossa syylä jota olen verruxinilla hoitanut. Nyt on alkanut näkyä niitä mustia pisteitä kanssa. Pinseteillä nyppäsin sellasen irti ja jäi ihan armoton kolo. Ja sitten päätin laittaa laastarin päälle. Koko mössö muuttui valkoiseksi ja muutenkin omituiseksi. Ja sitten pian syylä kuivasi ja mustat pisteet nousivat koholle. Kannattaisko käydä lääkärissä tää poistamassa? Verruxinia ei voi enää laittaa kun sattuu niin paljon että se on parin minuutin pääsät pakko repiä irti...

      • Kokeilun arvoinen

        Kokeilin aikoinani tuhkavettä (miel koivun tuhkaa) syyliin. On joku vanhankansan keino. Helppo sinänsä, kun liottelee 10-15 min/ilta, ei kauempaa.
        Lisäksi pitää huolta vastustuskyvystä maitohappobakteereilla. Pitäis toimia??


    • uujjee

      itselläni on myös jalkapohjissa molemmissa 1 syylä,kuumavesi pesu jaloille ja sitten pienillä puhdistetuilla kynsisaksilla kaivelin viikon verran syllää vai mikä lie pahkura onkaan ja sieltä löytyi myös sellaisia mustia pisteitä,leikkelin niitä pikku hiljaa pois ja jalka pohjani alkavat parantua...

    • Happo auttaa!

      Lueskelin kaikkia syylänpoistovinkkejä mitä löysin, ja yhdistävä tekijä on happo: etikka, sitruuna, etikassa uitettu sipuli, salisyylihappo, aamusylki, soodavesi...
      Seitsemän vuotiaan jalasta lähti kivulias syylä parissa viikossa: Kun Verruxinilla oli saatu kova nahka pois syylän päältä, pantiin kolmena iltana pumpulipuikolla etikkaa ja ihoteippi päälle. Jalka alkoi kutiamaan kamalasti, joten etikkakäsittely lopetettiin, mutta reilun viikon päästä syylä irtosi. Jäljelle jäi vain iso monttu. Voi sitä riemua!

      • Au, au, au....

        Ihanaa, löysin vihdoin ekan viestiketjun jossa tosiaan ymmärretän kipeitä syyliä. Mulla myös päkiässä tosi kipeä syylä. Tai luulisin että syylä. Päälle päin ei näy juuri mitään, mutta pieni valkoinen piste jakapohjassa oli. Vaikkei ollut edes oikeassa kohdassa. Aloin sitä kuitenkin ketjun rohkaisemana kaivamaan ja sieltä paljastui kuin ontelo joka vei siihen kipeään kohtaan. En kyllä vieläkään perinteistä syylää löytynyt, mutta nyt ihon alta kuultaa tumma kohta. Kaivoin kuoppaa siihen ja nyt oon jo niin syvällä että verta alkoi jo tihkumaan. Kun veren tulo lakkaa aion tehdä siihen kohtaan kotijäädytyksen. Oon jo aika valmis mihin vaan kun kävelykin on syylän takia ollut jo puoli vuotta ontumista. Edes särkylääke ei auta, ellei niitä ota paria eri laatua. Nilkkakin on kipeytynyt huonon jaan asennon takia kun varon astuvani koko painolla syylän päälle.

        Mulla oli muuten syylä täsmälleen samassa kohdassa lapsena. Liekö siellä vain uinunut ennen kuin taas alkoi vaivaamaan.


      • vierailija
        Au, au, au.... kirjoitti:

        Ihanaa, löysin vihdoin ekan viestiketjun jossa tosiaan ymmärretän kipeitä syyliä. Mulla myös päkiässä tosi kipeä syylä. Tai luulisin että syylä. Päälle päin ei näy juuri mitään, mutta pieni valkoinen piste jakapohjassa oli. Vaikkei ollut edes oikeassa kohdassa. Aloin sitä kuitenkin ketjun rohkaisemana kaivamaan ja sieltä paljastui kuin ontelo joka vei siihen kipeään kohtaan. En kyllä vieläkään perinteistä syylää löytynyt, mutta nyt ihon alta kuultaa tumma kohta. Kaivoin kuoppaa siihen ja nyt oon jo niin syvällä että verta alkoi jo tihkumaan. Kun veren tulo lakkaa aion tehdä siihen kohtaan kotijäädytyksen. Oon jo aika valmis mihin vaan kun kävelykin on syylän takia ollut jo puoli vuotta ontumista. Edes särkylääke ei auta, ellei niitä ota paria eri laatua. Nilkkakin on kipeytynyt huonon jaan asennon takia kun varon astuvani koko painolla syylän päälle.

        Mulla oli muuten syylä täsmälleen samassa kohdassa lapsena. Liekö siellä vain uinunut ennen kuin taas alkoi vaivaamaan.

        Minulla oli molemmissa jalkapohjissa pahasti levinnyt syyläongelma. Alkoi 5 -10 vuotta sitten pienistä syylistä, joiden lääkäri kysyessäni sanoi paranevan itsestään. kolme vuotta sitten ne alkoivat leviämään, kunnes molemmissa jaloissa koko päkiä oli syyläkasvua ja irtosyyliä tuli vielä varpaisiin ja kantapäähän.
        Työpaikan nuori lääkäri kaapi kärsivällisesti syyläkerrostumaa pois ja kehotti käyttämään Verroxiinia. Auttoi vähän, mutta olisi pitänyt jatkaa kuorimista viikkotolkulla. Voidetta meni putkilokaupalla.
        Stokkan apteekissa ehdotettiin yhtenä mahdollisuutena kokoilemaan terva-pihka salvaa (Frantsila) ja kun tiesin, että asetyylisalisyyli saattaa auttaa vähän ja jossain oli myös mainittu tuhka, tein jalkapohjaan iltaisin voiteen, jossa pohjana oli terva-pihkavoide ja lisänä jauheeksi murennettua aspiriinia ja takasta koivutuhkaa. Sukka päälle yöksi. Tämä auttoi viime syksynä niin, että kaikki syylät irtosi parissa kuukaudessa.
        (samoihin aikoihin join mökkikoivusta löydetystä koivusta irrotetusta pahkasta tehtyä pakurikääpäjuomaa - yksi kukkura teelusikallinen jauhettuna litraan kiehuvaa vettä, termospulloon, kaksi pientä lasillista päivässä. En tiedä oliko mitään merkitystä)..


      • eila45
        vierailija kirjoitti:

        Minulla oli molemmissa jalkapohjissa pahasti levinnyt syyläongelma. Alkoi 5 -10 vuotta sitten pienistä syylistä, joiden lääkäri kysyessäni sanoi paranevan itsestään. kolme vuotta sitten ne alkoivat leviämään, kunnes molemmissa jaloissa koko päkiä oli syyläkasvua ja irtosyyliä tuli vielä varpaisiin ja kantapäähän.
        Työpaikan nuori lääkäri kaapi kärsivällisesti syyläkerrostumaa pois ja kehotti käyttämään Verroxiinia. Auttoi vähän, mutta olisi pitänyt jatkaa kuorimista viikkotolkulla. Voidetta meni putkilokaupalla.
        Stokkan apteekissa ehdotettiin yhtenä mahdollisuutena kokoilemaan terva-pihka salvaa (Frantsila) ja kun tiesin, että asetyylisalisyyli saattaa auttaa vähän ja jossain oli myös mainittu tuhka, tein jalkapohjaan iltaisin voiteen, jossa pohjana oli terva-pihkavoide ja lisänä jauheeksi murennettua aspiriinia ja takasta koivutuhkaa. Sukka päälle yöksi. Tämä auttoi viime syksynä niin, että kaikki syylät irtosi parissa kuukaudessa.
        (samoihin aikoihin join mökkikoivusta löydetystä koivusta irrotetusta pahkasta tehtyä pakurikääpäjuomaa - yksi kukkura teelusikallinen jauhettuna litraan kiehuvaa vettä, termospulloon, kaksi pientä lasillista päivässä. En tiedä oliko mitään merkitystä)..

        Edullisin pihkavoide huutonetistä. 20% pihkaa, 50gr/40ml. Hinta 12€.


    • -nakki-

      Kaikista toimivin omalla kohdallani on (uskokaa tai älkää) "jeesusteippi". Siis tämä harmaa, leveä. Kaikista helpoin varsinkin isoille rykelmille esim. päkiässä. Laitetaan syylien päälle teippi, vaihdetaan 4-5 päivän päästä ja toistetaan niin kauan, että syylä lähtee kokonaan teipin mukana. Perustuu ilmeisesti teipatun kohdan hautumiseen.

    • syylähistoriaani

      Kaverilla lähti todella pahat syylät sädehoidoilla (oli syöpäkin). Itselläni oli aikanaan lapsesta saakka syyliä jalkapohjissa yksi tai kaksi. Sitten ne teini-iässä riehaantuivat jolloin niitä tuli kymmenisen kappaletta. Kokeilin kaikennäköistä; hiomista, kynsilakkaa, ilmastointiteippiä, Verruxinia jne. Hiomalla sain ne ainoastaan hieman paremman näköiseksi, jotta kehtasin taekwondoon mennä. Mikään ei sinänsä auttanut, kunnes sitten jossain vaiheessa ne vaan itsestään hävisivät. Ei niinkään omasta toimestani. Olin niin mielettömän onnellinen kun vihdoin jalkapohjat olivat sielät. En uskonut sitä päivää näkeväni.

      Vaan sitten alkoikin ensimmäistä kertaa elämässäni ilmaantua syyliä käsiin. Ensimmäinen tuli sormessa olleen haavan kautta. Syylä oli peukalon nivelen kohdalla ja häpesin sitä niin paljon. Tästä syylästä pääsinkin eroon omin konstein. Revin ensin syylästä irti kuivaa solukkoa niin paljon kuin lähti ja sitten laitoin Verruxinia, mikä tuntui kuin suolalta haavoihin. Vaan syylä lähti toistettuani tätä n. viikon!

      Meni pari vuotta ilman mitään syyliä, kunnes etusormen päähän tuli taas syylä. Tälle en ole jaksanut tehdä mitään, koska se ei ole niin näkyvällä paikalla. Nyt ihmettelen kun syylään on tullut ihan vieriviereen pieniä mustia pisteitä. Sanovat, että ovat verisuonia.. mutta joskus olin lukevinani, että se on sen merkki, että syylä on kuolemassa. Tiedä sitten. Muistan vaan, että ennen kun jalkapohjan syylät hävisivät, niihin tuli myös paljon mustia pisteitä..

    • suosittelija

      Minun jalkapohjasyyläni jäi Turkin tulikuumaan rantahiekkaan. Aiemmin oli Verruxiinilla turhaan yritetty poistaa. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe