Tulppaanien istutus

- kuinka tiheään istutan?

Olen ensimmäistä kertaa elämässä laittamassa maahan tulppaanin sipuleita. Miten tiuhaan niitä kannattaa laittaa, jotta saa näyttävän "tulppaanimaton"? Ohjeessa on, että 10 cm välein, mutta voiko laittaa tiheämpään? Täytyykö laittaa lannoitusta?

9

12169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli
      • vinkeistä!

Taidampa laittaa nuo ostamani sipulit vähän tiuhempaan, eivät mitään niin suuren suuria ole. Huomenna sipulit maahan ja kevättä odottelemaan!

• Tulipa
        vinkeistä! kirjoitti:

Taidampa laittaa nuo ostamani sipulit vähän tiuhempaan, eivät mitään niin suuren suuria ole. Huomenna sipulit maahan ja kevättä odottelemaan!

Toivottavasti jätit vielä istuttamatta, on vielä liian lämmintä, kasvu alkaa vielä nyt ...

• viherpeukalot

Top top, mietippäs hiukan ennenkuin istuta!
      Tulppaani kukkii sipulillaan vain kerran. jotta tulppaani kukkisi vielä seuraavanakin vuonna, on jätettävä sipulille tilaa kasvattaa sivuvipuleita! ne voivat välivuoden kasvattaa kokoaan ja kukkivat sitten kun ovat kasvaneet tarpeeksi kookkaiksi. Tulppaanipenkin näyttävyys riippuu sipulien määrästä, ei tiheydestä. 100 sipulia on näyttävämpi kuin 10. Itse olen ostanut yli 300 sipulia. Ja muista ehdottomasti kalkita joka vuosi kunnolla, muuten ne eivät kuki uudestaan.

• viherpeukalot

Ja tosiaan, älä istuta liian aikaisin, lähtevät vain turhaan kasvamaan ja kuolevat talvella. narsissit voit istuttaa vaikka heti, samoin krookukset ja helmilijat

• Alli

Ihan esimerkkinä kerottakoon, että kerran istutin tulppanin sipulit vasta routaantuneeseen maahan marras-joulukuussa. Eli lapoin lumet pois, haakasin rautakangella rikki routamaan ja istutin tulppanin sipulit sinne sulan maan puolelle. Ja sitten vain kokkareet takaisin ja lunta päälle. Hyvin kukki heti seuraavana keväänä! Niillä ei siis ole syksyllä kiire.

• ...??
        Alli kirjoitti:

Ihan esimerkkinä kerottakoon, että kerran istutin tulppanin sipulit vasta routaantuneeseen maahan marras-joulukuussa. Eli lapoin lumet pois, haakasin rautakangella rikki routamaan ja istutin tulppanin sipulit sinne sulan maan puolelle. Ja sitten vain kokkareet takaisin ja lunta päälle. Hyvin kukki heti seuraavana keväänä! Niillä ei siis ole syksyllä kiire.

oon ymmärtänyt, että sipulit juurtuvat syksyllä ennen routaa, oonko väärässä?
        ihan ekaa kertaa itsekin tulppaanin sipuleita eilen istutin. Miten tulppaani kestää pakkasta? Krookus on kai vaatimattomampi maan suhteen kuin tulppaani? mut kai sitä keväällä ehtii ravita..

• RAPU KYSYY

rapu kysyy Konstit? Millä saan myyrät pysymään pois tulppaani penkistäni?

• verkko ympärille

Laita ne verkon sisään ja niin pieni silmäisen verkon ,esimerkiksi kanaverkon sisään, ettei myyrät pääse verkon sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      266
      3338
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      79
      1435
    3. 66
      1213
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1039
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      943
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      941
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      51
      912
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      787
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    10. Olet hirviö

Eikä kukaan saa mua muuttamaan mieltäni.
      Ikävä
      113
      716
    Aihe