Olen 2004 kirjoittanut ylioppilaaksi ja pitänyt välivuoden töitä tekien,(ja nyt alkoi toinen..) Haluaisin mahdollisimman nopeasti takaisin opiskelemaan, ja haaveammatiksi on noussut kiinteistövälittäjä. mutta miten ihmeessä vois opiskella sellaisen ammatin. en osaa etsiä tietoa oikeista paikoista netissä joten ehkäpä täältä saa apua. Kiitos!
Miten kiinteistönvälittäjäksi???
8
5363
Vastaukset
- kolme merkkiä
Kiinteistönvälittäjäksi ei voi opiskella missään koulussa, eli siihen tutkintoon johtavaa koulutusohjelmaa ei ole. LKV-pätevyyden (laillistettu kiinteistönvälittäjä) saa läpäisemällä keskuskauppakamarin järjestämän LKV-kokeen. Katso lisätietoja http://www.keskuskauppakamari.fi/kkk/tutkinnot/LKV-koe/fi_/LKV-koe/
Kiinteistönvälittäjillä on hyvin erilaisia koulutustaustoja. Väittäisin (mutu-tietoa tosin) että suurimmalla osalla on jonkinlainen kaupallinen koulutus tai muuten kokemusta kaupan alalta. Voi hakeutua myös aivan suoraan kiinteistönvälitysliikkeeseen myyntineuvottelijaksi. Tietoa ja taitoa mm. juridiikasta tarvitaan.- kolme merkkiä
Linkki meni nyt jotenkin väärin, mutta: http://www.keskuskauppakamari.fi ja vasemmasta reunasta linkki "tutkinnot ja kokeet" ja sitten listasta LKV-koe.
- se on
"Väittäisin (mutu-tietoa tosin) että suurimmalla osalla on jonkinlainen kaupallinen koulutus tai muuten kokemusta kaupan alalta. Voi hakeutua myös aivan suoraan kiinteistönvälitysliikkeeseen myyntineuvottelijaksi. Tietoa ja taitoa mm. juridiikasta tarvitaan."
Olen ollut töissä (tai lähinnä palkallisessa harjoittelussa) vähän aikaa eräässä suurehkossa kiinteistönvälitysyhtiössä ja mitä nyt siellä työntekijöiden CV:itä jouduin arkistoimaan, niin suurimmalla osalla oli joko tradenomi-, insinööri-, ktm-, di- tai ihan tavallinen ammattitutkinto tekniikan alalta (tietty monien vuosien työkokemus ohessa).
- deenpa
Tässä se taas nähdään.
Tanskassa asuntojen hintakehitys on ollut paljon rajunpaa kuin Suomessa ja siellä ihmiset yrittävät keinottelemalla tehdä rahaa. Eli ostavat asunnon ja myyvät heti kun saavat paremman hinnan. Tämän lisäksi seksikkäimmäksi ammatiksi Tanskassa on noussut kiinteistövälittäjän ammatti, ilmeisistä syistä.
Kun katsoo tätä Suomen "unelmatalo"-buumia ja kasvavaa sentimenttiä omistustalojen hankkimishalukkuudesta, voi vain sääliä ihmisiä jotka antavat trendien ohjata monelle aika lopullista päätöstä (ammatinvalinta, asunnon osto). - Mie
Ihan vaan vinkiksi: opiskele jotain muuta ensin.
Kukaan ei palkkaa alle 25-vuotiasta kiinteistönvälittäjäksi, olen kuullut kerrottavan.
Ammatti vaatii kuulemma vakuuttavuutta, mitä ei ihan nuorista löydy, eli asiakkaat ei luota. - heksu
Kiitos hyvistä neuvoista! Ja linkistä.ajattelin itseki tota ikäjuttua. tässähän on sitten aikaa vaikka kaupallista alaa ensin opiskella.
Asuin juuri vuoden saksassa ja telkkaria taisin katsoa...tunnin kuukaudessa. eikä lehtiäkään tullut luettua joten en taida olla täysin tietoinen tämän hetken trendi ammateista saati sitten telkkariohjelmista(toisin kun eräät.) kyllä mä ihan kiinnostuksesta kyseiseen alaan ammatin valitsen.(mutta kiva että jotkut..liekö jostain katkeroituneet.. haluaa välttämättä tuoda koskettavat mielipiteensä julki.)
jooh, kiitos! - mie
Olen 22 vuotias ja olen myynnyt asunnon.
- lkv
olin viime vuonna meidän firman toiseksi paras myyntitykki keskimäärin 7 asuntoa kuukaudessa.
pieni firma...
olen 23v helsinkiläinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628