Porkkanan syönti auttaa kasvojen atooppiseen, hilseilevään ihottumaan? Itse koen asian näen muutaman päivän porkkanaraastetta syöneenä (yök).Johtuukohan se betakaroteenista, sehän muuttuu a-vitamiiniksi elimistössä.
Voikohan tässä olla jotain perää, vai kuvittelenko. (Voihan se parantua muutenkin...)
Kasvojen värikin muuttuu terveemmäksi, ei nyt tosin keltaiseksi, en sentäs niin paljon viiti porkkanaa mutustaa. Ja onhan niitä tabletteja.
atoooppinen ihottuma
4
1257
Vastaukset
- Mimmu
Atooppinen ihottuma ei parane ikinä, oireet voivat lievittyä oikeilla hoidoilla ja ruokavaliolla.Siis iho voidaan saada pysymään hyvässäkin kunnossa, mutta tämä on kuitenkin hyvin yksilöllistä. Kyse on siis siitä, onko Atopia peritty sairaus vai jotenkin muulla tavalla ilmennyt. Toki on hyvä syödä myös porkkanaa sen A-vitamiinin ansiosta ja voi tehdäkkin hyvää..
- sama....
Minun käsittääkseni taipumus atopiaan on aina perittyä. Ainakin itselläni.Se missä iässä se puhkeaa vai puhkeaako ollenkaan on yksilöllistä.
Ruokavalio varmaan vaikuttaa, yleensäkin terveet elämäntavat. On tärkeä muistaa että kaikki atopiasta kärsivät eivät ole allergisia; atooppinen ihottuma ei ole allergiasairaus.Esim. itselläni on joskus pahakin atopia kasvoissa mutta en ole huomannut että mikään ruoka-aine pahentaisi...lievästi saatan reagoida lepän siitepölylle, mutta en usko että sillä on mitään tekemistä atooppiseen oireiluun, joka on aivan erilaista.... - Mimmu
sama.... kirjoitti:
Minun käsittääkseni taipumus atopiaan on aina perittyä. Ainakin itselläni.Se missä iässä se puhkeaa vai puhkeaako ollenkaan on yksilöllistä.
Ruokavalio varmaan vaikuttaa, yleensäkin terveet elämäntavat. On tärkeä muistaa että kaikki atopiasta kärsivät eivät ole allergisia; atooppinen ihottuma ei ole allergiasairaus.Esim. itselläni on joskus pahakin atopia kasvoissa mutta en ole huomannut että mikään ruoka-aine pahentaisi...lievästi saatan reagoida lepän siitepölylle, mutta en usko että sillä on mitään tekemistä atooppiseen oireiluun, joka on aivan erilaista...."Minun käsittääkseni taipumus atopiaan on aina perittyä."
- Ei pidä paikkaansa. Esim. Sairauksilla ja sitä myösten antibiooteilla on riski altistua Atopian kaltaisille iho-oireille. Tiedän tämän hyvin. Ja myös heinän siitepöly allergia on yksi Atopian oireilu muodoista, josta HUOM! voi kehkeytä Atopian kaltaisia iho-oireita, esim. ihottumaa.
Ja jos epäilee, että ruoka-aineilla on syytä ihon oireiluihin, niin siihen liittyy oireina; vatsan turpoaminen, ripuli, ilmavaivat,voimakas väsymys ja myös suupielten haavaumat. Kyse on tällöin lähinnä siitä, että suolisto on ärtynyt eri tekijöistä ja se onkin jo eri juttu. Mutta näin lyhykäisyydessään. - terri
Mimmu kirjoitti:
"Minun käsittääkseni taipumus atopiaan on aina perittyä."
- Ei pidä paikkaansa. Esim. Sairauksilla ja sitä myösten antibiooteilla on riski altistua Atopian kaltaisille iho-oireille. Tiedän tämän hyvin. Ja myös heinän siitepöly allergia on yksi Atopian oireilu muodoista, josta HUOM! voi kehkeytä Atopian kaltaisia iho-oireita, esim. ihottumaa.
Ja jos epäilee, että ruoka-aineilla on syytä ihon oireiluihin, niin siihen liittyy oireina; vatsan turpoaminen, ripuli, ilmavaivat,voimakas väsymys ja myös suupielten haavaumat. Kyse on tällöin lähinnä siitä, että suolisto on ärtynyt eri tekijöistä ja se onkin jo eri juttu. Mutta näin lyhykäisyydessään.Atopia on hyvin yksilöllinen sairaus.Joillakin sitä kulkee suvussa ja jollakin toisilla ei ja sekin mikä hoitomuoto sopii toiselle ei välttämättä käy sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as463057Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232914- 472779
- 562618
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582518Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482500On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532271Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782168- 692068
- 452062