Olivat hillasuot täynnä hillasatajia, hillojen ollessa raakileina. Hillat kypsyivät, eivät ne enää olleet kiinnostuksen kohteena. Sama toistui mustikkametsissä, sekä jälleen puolukkakankailla. Vielä ne karpalot ovat teillä raakoina keräämättä, minä kerään vasta sitten kun ne ovat kypsiä.
Miksi te raakoja marjoja keräätte?
5
1025
Vastaukset
- myös
Täällä Keski-Suomessa on todella paljon puolukkaa, mutta ainakin kaksi viikkoa niitä on kerätty jo aivan täyttä höyryä vaikka puoliksi ovat raakoja vielä. Mehumarjaa ei ainakaan tarvitse odottaa, sillä sitä ei ainakaan ole, niin on kova tahti. Jäädäkö ilman vai mennäkö mukaan ?
- kerään
ainakin raakoja puolukoita myyntiin. Niitä ostetaan jo raakoina hyytelömarjoiksi.
- älä valita
Ja siitä ensimmäisestä puolukasta tehty survos on paremman makuista kuin myöhäisestä puolukasta tehty survos, joka on tosi väkevää. Ja toiset tekevät ensimmäisestä puolukasta hyytelöä. Sitä voi tehdä vain ensipuolukasta. Joten älkää aina valittako. Mustikkaa ei oikein voi raakana käyttää. Sitä paitsi puolukka kypsyy eri tahtia. Poimurissa on paljon kypsää puolukkaa, mutta ainahan mukaan tulee raakileitakin.
Samaa olen ihmetellyt, ilmeisesti juttu johtuu kahdesta asiasta:
- kun aurinkoisella paikalla päällimmäiset marjat ovat saaneet väriä, tiedotusvälineet toitotavat, että nyt marjat ovat kypsiä, metsään mars:-o Tosiasiassa marjoihin tulee maku (sokerisuus) vasta kypsinä, yleensä pari viikkoa tämän "alkuhetken" jälkeen.
- "minun pitää ehtiä ensin" ilmiö. Hyvältä paikalta lähellä tienvarsia ja polkuja marjat poimitaan raakoina, koska pelätään, että joku toinen ehtii kerätä ne ensin:-D- poimija -
Minäkin oon tavannut kummia tyyppejä, jotka väittävät että puolukoita saa kerätä vasta pakkasten jälkeen. Kukin kerätköön puolukkansa silloin kun haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843072Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3162730Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911506Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401141Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 117960
- 70948
- 77945
- 72914