Postimerkkien irrotus

Henzu

Olisiko kellään mitään hyviä vinkkejä kuinka postimerkit olisi helpoin irrottaa esim. kirjekuorista. Olen yrittänyt höyryttämistä, mutta liimat olivat niin tiukassa, ettei siitä ollut mitään hyötyä..

3

8217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jade

      liottaa vedessä merkit irti kirjekuorista.

      1. Eli leikkaa saksilla merkki irti kuoresta niin, että merkin ympärille jää hyvä pala kirjekuorta, etkä näin ollen vahingoita leikatessa merkkiä.

      2. Ota laakea vati ja laita merkki siihen likoamaan. (älä laita liian montaa merkkiä kerrallaan)

      3. Anna liota jonkin aikaa, niin merkki irtoaa itsestään taustapaperista.

      4. laita kuivamaan esim. serla-arkin päälle, mutta varo, ettei merkki tartu siihen kiinni.

      5. Käytä postimerkkejä käsiteltäessä niiden käsittelyyn tarkoitettuja pinsettejä.

      6. Älä missään nimessä valitse niin isoa astiaa liotukseen, että sinulle tulee mieleen liottaa samalla kertaa kaikki hmm. 50 kpl merkkejäsi, jotka nyt olisi tarkoitus käsitellä...

      :-)

      • fani

        4. Kun merkit ovat irronneet anna niiden kuivahtaa esim. talouspaperin päällä. Itse käytän sanomalehteä (vanhaa, josta ei siis lähde väriä) tai imupapera.

        4.1. Kun merkit ovat kuivahtaneet, mutta eivät ole vielä kokonaan kuivia, laita ne puristukseen. Paras on kasvien prässykseen tarkoitettu puristin. Voit myös laittaa pöydälle ensin tukevan ja ison kirjan, sen päälle sanomalehteä, imupaperi, merkit, imupaperi, hieman sanomalehteä, ja niiden päälle 10-20 painavinta tietokirjaa mitä löytyy. Jos merkit unohtuvat kuivumaan ja ne ovat käyriä käppyröitä kun muistat ne, voit kostutella niitä sumutuspullolla ennen puristukseen laittoa.


      • Anonyymi
        fani kirjoitti:

        4. Kun merkit ovat irronneet anna niiden kuivahtaa esim. talouspaperin päällä. Itse käytän sanomalehteä (vanhaa, josta ei siis lähde väriä) tai imupapera.

        4.1. Kun merkit ovat kuivahtaneet, mutta eivät ole vielä kokonaan kuivia, laita ne puristukseen. Paras on kasvien prässykseen tarkoitettu puristin. Voit myös laittaa pöydälle ensin tukevan ja ison kirjan, sen päälle sanomalehteä, imupaperi, merkit, imupaperi, hieman sanomalehteä, ja niiden päälle 10-20 painavinta tietokirjaa mitä löytyy. Jos merkit unohtuvat kuivumaan ja ne ovat käyriä käppyröitä kun muistat ne, voit kostutella niitä sumutuspullolla ennen puristukseen laittoa.

        Mulla oli postimerkkien kuivauskirja, mutta se meni huonoksi enkä raskinut ostaa uutta. Sitten keksin että paksupaperinen akvarellilehtiö ajaa saman asian. Kiinnitin lehdet vain yhteen niin että ne eivät irtoa toisistaan ja hyvin toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe