3 x 400 V?

öaseirnei

Minkälainen sähköliittymä mulla pitää olla talossani, jotta voin käyttää hitsauskonetta, jonka tyyppikilvessä lukee 3x400V, 16A?

Ei kai tuo sitä tavanomaista voimavirtaa ole? (eikö se merkitä 3x240V?)

10

4544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköä

tuo on. Lyö johto vain seinään.

• merkitä

3x240V.
      Ei myöskään merkitä 3x400V, vaan 230/400 V, 50 Hz.

• sitten tässä

töpselissä lukee oikein kaiverrettuna 3 x 400V
        ?

• laitteella.

Oli niin tai näin siinä on 3x400V jännitettä vaiheitten välillä.Ilmeisesti nolla johdin ei käytössä/tarvita.Maa johto kylläkin.Tarve eri kuin merkintä 230/400V joka on sähkölinjan merkintä tässä kohtaa.Konetta EI siis voi käyttää kuin kolmivaiheisena 400V~.

• Insinööri

Tuo merkintä ei tarkoita mitään. Se pitäisi merkitä 3~/400V. Jokatapauksessa tarkoittaa 3-vaiheliitäntää 16A:n sulakkeella eli koneessa pitäsi olla 5-napainen voimapistotulppa.

• Sähkömies

Miten insinööri päättelee että kyseessä on 16 A sulake koko voihan se olla 25 A myös,riipuen koneen tehoista.

• Toinen ins.
        Sähkömies kirjoitti:

Miten insinööri päättelee että kyseessä on 16 A sulake koko voihan se olla 25 A myös,riipuen koneen tehoista.

" Minkälainen sähköliittymä mulla pitää olla talossani, jotta voin käyttää hitsauskonetta, jonka tyyppikilvessä lukee 3x400V, 16A? "

Ehkä tästä alk.per. tekstistä?

Insinöörit osaa lukea ;)

• Sähkömies
        Toinen ins. kirjoitti:

" Minkälainen sähköliittymä mulla pitää olla talossani, jotta voin käyttää hitsauskonetta, jonka tyyppikilvessä lukee 3x400V, 16A? "

Ehkä tästä alk.per. tekstistä?

Insinöörit osaa lukea ;)

Nyt täytyy myöntää että olisihan tuo pitänyt toki huomata sori,on ilo huomata että löytyy insinöörejä jotka osaavat lukea,aikaisemmin viisaita insinöörejä oli yhtä paljon kuin huumoritajuisia itäsaksalaisia tullimiehiä!

• Insinööri
        Sähkömies kirjoitti:

Tuossapa vastaus tuohon visaiseen kysymykseesi jo tulikin, mutta ollappa tarkempana ensi kerralla. Tämä viestiketju ei pitäisi vielä niin pitkä olla, että alkuperäinen viesti pääsisi unohtumaan, ei ainakaan Insinööreiltä.

• Sami_

Jos sun talossa on sellainen punainen pyöreä kolmivaihepistorasia, jota maallikot sanoo voimavirtapistorasiaksi ja se hitsauskoneen pistoke sopii siihen, niin pistä kiinni ja ala hitsaamaan.

Nykyisin talojen liittymät on vähintään 3x25A. Sähkön jännite on nollaa vasten mitattuna 230VAC ja kahden vaiheen välistä 400VAC.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe