Mistä saan avioerohakemuksen? Elän melko eristynyttä elämää kotona pienen lapsen kanssa, eikä minulla ole keneltä kysyä. Miehestä pitäisi saada ero pitkän ja tuskaisen odottelun jälkeen. Kaikesta muusta löytyy kyllä tietoa; oikeuskäsittelystä, harkinta-ajasta, huoltajuusasioista sun muusta. Mutta mistä saan itse avioerohakemuksen??
Pyydän - auttakaa naista hädässä, jos tiedätte/olette itse eron hakeneet! Kiitos.
Mistä avioerohakemus?
5
1150
Vastaukset
- Toka
Erohakemuskaavakkeen = mallin saat käräjäoikeuden kansliasta, oikeusaputoimistosta, asianajajan toimistosta jne. Voi myös laatia sen itse, koska sillä ei ole mitään määrättyä muotoa. Siinä tulee ilmetä että kyseessä on avioerohakemuksen 1-vaihe, omat henkilötietosi ja puolison henkilötiedot, haetko eroa yksin vai haetteko yhdessä, liitteenä pitää olla myös virkatodistukset.
Hakemus jätetään paikkakunnan käräjäoikeuden kansliaan tai postitetaan sinne. Se päivä, jona hakemus on tullut käräjäoikeuden kansliaan on avioeron vireilvetulopäivä.
Jo sinulla ei ole mahdollisuutta ottaa asianajajaa, niin suosittelen oikeusaputoimistoa. Itse hakemus on sinänsä helppo hoitaa, mutta avioeroon liittyy hyvin paljon muitakin asioita, joita ei tule tai pysty ajattelemaan oikein eroprosessin ollessa menossa. Pitää hoitaa omaisuuden osittaminen ja lasten huoltajuudet ja elatukset yms. Kannattaisi varmaan hyvin varhaisessa vaiheessa olla yhteydessä sosiaalitoimistoon.
Kysy lisää, jos tarvetta.- Toka
Muistaakseni virkatodistuksia ei enää tarvita hakemuksessa, vaan ko hoitaa niiden hankkimisen???
Tässä hyvä linkki:
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/
- irma
Käveleppä lähimpään Käräjäoikeuteen. Vie mennessäsi hakemus jossa ilmoitat, että haet eroa miehestäsi, eli tiedot kenestä ja omat tietosi se pitäisi alkuun riittää. Hakemuksen voit itse kirjoittaa vapaamuotoisesti, kunhan asia selviää.
- Auttakaa, pyydän!
Kiitokset teille Toka ja Irma kullanarvoisista neuvoistanne! Nyt alan jo hahmottaa vähän tätä touhua.. Tuntuu rankalta koko eroajatus, ja miehelleni tämä on varmasti tappoisku, mutta en jaksa jatkaa tätä elämää näin. Nyt siis tiedän minnekä päin seuraavaksi suunnata!
- ss
En puutu muilta osin asiaan joka ei minulle kuulu mutta _jos_ mies ei henk/fyys väkivaltainen ole, mikset antaisi hänen tavata lapsia jotta kestäisi ? Jos siis sellaisia on, muutoinhan asiassa ei muuta ole kuin että oma vikansa jos ei kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628