Mistä saan avioerohakemuksen? Elän melko eristynyttä elämää kotona pienen lapsen kanssa, eikä minulla ole keneltä kysyä. Miehestä pitäisi saada ero pitkän ja tuskaisen odottelun jälkeen. Kaikesta muusta löytyy kyllä tietoa; oikeuskäsittelystä, harkinta-ajasta, huoltajuusasioista sun muusta. Mutta mistä saan itse avioerohakemuksen??
Pyydän - auttakaa naista hädässä, jos tiedätte/olette itse eron hakeneet! Kiitos.
Mistä avioerohakemus?
5
1178
Vastaukset
- Toka
Erohakemuskaavakkeen = mallin saat käräjäoikeuden kansliasta, oikeusaputoimistosta, asianajajan toimistosta jne. Voi myös laatia sen itse, koska sillä ei ole mitään määrättyä muotoa. Siinä tulee ilmetä että kyseessä on avioerohakemuksen 1-vaihe, omat henkilötietosi ja puolison henkilötiedot, haetko eroa yksin vai haetteko yhdessä, liitteenä pitää olla myös virkatodistukset.
Hakemus jätetään paikkakunnan käräjäoikeuden kansliaan tai postitetaan sinne. Se päivä, jona hakemus on tullut käräjäoikeuden kansliaan on avioeron vireilvetulopäivä.
Jo sinulla ei ole mahdollisuutta ottaa asianajajaa, niin suosittelen oikeusaputoimistoa. Itse hakemus on sinänsä helppo hoitaa, mutta avioeroon liittyy hyvin paljon muitakin asioita, joita ei tule tai pysty ajattelemaan oikein eroprosessin ollessa menossa. Pitää hoitaa omaisuuden osittaminen ja lasten huoltajuudet ja elatukset yms. Kannattaisi varmaan hyvin varhaisessa vaiheessa olla yhteydessä sosiaalitoimistoon.
Kysy lisää, jos tarvetta.- Toka
Muistaakseni virkatodistuksia ei enää tarvita hakemuksessa, vaan ko hoitaa niiden hankkimisen???
Tässä hyvä linkki:
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/
- irma
Käveleppä lähimpään Käräjäoikeuteen. Vie mennessäsi hakemus jossa ilmoitat, että haet eroa miehestäsi, eli tiedot kenestä ja omat tietosi se pitäisi alkuun riittää. Hakemuksen voit itse kirjoittaa vapaamuotoisesti, kunhan asia selviää.
- Auttakaa, pyydän!
Kiitokset teille Toka ja Irma kullanarvoisista neuvoistanne! Nyt alan jo hahmottaa vähän tätä touhua.. Tuntuu rankalta koko eroajatus, ja miehelleni tämä on varmasti tappoisku, mutta en jaksa jatkaa tätä elämää näin. Nyt siis tiedän minnekä päin seuraavaksi suunnata!
- ss
En puutu muilta osin asiaan joka ei minulle kuulu mutta _jos_ mies ei henk/fyys väkivaltainen ole, mikset antaisi hänen tavata lapsia jotta kestäisi ? Jos siis sellaisia on, muutoinhan asiassa ei muuta ole kuin että oma vikansa jos ei kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs162577100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381582Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281204
- 261151