Mistä saan avioerohakemuksen? Elän melko eristynyttä elämää kotona pienen lapsen kanssa, eikä minulla ole keneltä kysyä. Miehestä pitäisi saada ero pitkän ja tuskaisen odottelun jälkeen. Kaikesta muusta löytyy kyllä tietoa; oikeuskäsittelystä, harkinta-ajasta, huoltajuusasioista sun muusta. Mutta mistä saan itse avioerohakemuksen??
Pyydän - auttakaa naista hädässä, jos tiedätte/olette itse eron hakeneet! Kiitos.
Mistä avioerohakemus?
5
1154
Vastaukset
- Toka
Erohakemuskaavakkeen = mallin saat käräjäoikeuden kansliasta, oikeusaputoimistosta, asianajajan toimistosta jne. Voi myös laatia sen itse, koska sillä ei ole mitään määrättyä muotoa. Siinä tulee ilmetä että kyseessä on avioerohakemuksen 1-vaihe, omat henkilötietosi ja puolison henkilötiedot, haetko eroa yksin vai haetteko yhdessä, liitteenä pitää olla myös virkatodistukset.
Hakemus jätetään paikkakunnan käräjäoikeuden kansliaan tai postitetaan sinne. Se päivä, jona hakemus on tullut käräjäoikeuden kansliaan on avioeron vireilvetulopäivä.
Jo sinulla ei ole mahdollisuutta ottaa asianajajaa, niin suosittelen oikeusaputoimistoa. Itse hakemus on sinänsä helppo hoitaa, mutta avioeroon liittyy hyvin paljon muitakin asioita, joita ei tule tai pysty ajattelemaan oikein eroprosessin ollessa menossa. Pitää hoitaa omaisuuden osittaminen ja lasten huoltajuudet ja elatukset yms. Kannattaisi varmaan hyvin varhaisessa vaiheessa olla yhteydessä sosiaalitoimistoon.
Kysy lisää, jos tarvetta.- Toka
Muistaakseni virkatodistuksia ei enää tarvita hakemuksessa, vaan ko hoitaa niiden hankkimisen???
Tässä hyvä linkki:
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/
- irma
Käveleppä lähimpään Käräjäoikeuteen. Vie mennessäsi hakemus jossa ilmoitat, että haet eroa miehestäsi, eli tiedot kenestä ja omat tietosi se pitäisi alkuun riittää. Hakemuksen voit itse kirjoittaa vapaamuotoisesti, kunhan asia selviää.
- Auttakaa, pyydän!
Kiitokset teille Toka ja Irma kullanarvoisista neuvoistanne! Nyt alan jo hahmottaa vähän tätä touhua.. Tuntuu rankalta koko eroajatus, ja miehelleni tämä on varmasti tappoisku, mutta en jaksa jatkaa tätä elämää näin. Nyt siis tiedän minnekä päin seuraavaksi suunnata!
- ss
En puutu muilta osin asiaan joka ei minulle kuulu mutta _jos_ mies ei henk/fyys väkivaltainen ole, mikset antaisi hänen tavata lapsia jotta kestäisi ? Jos siis sellaisia on, muutoinhan asiassa ei muuta ole kuin että oma vikansa jos ei kestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132772
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521936Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4411611Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531513Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661432Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641298Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251286Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141236- 621103
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23958