Kuinkakohan kovaa 20hv moottorilla nelimetrinen vene voi kulkea, tai yleensä kulkee? Meidän TL-vene kulkee kahden hengen (140kg) kuormalla 21,5 solmua GPS:llä mitattuna. Minkälaisia nopeuksia muut olette mitanneet? Osaakohan joku arvioida paljonko nopeutta saisi lisää 40hv moottorilla?
Paljonko kulkee 20hv?
8
2385
Vastaukset
- janne
15hv suzuki ja terhi sea fun c eli 42p pitkä kahden hengen kuormalla
- Brigitte 410
Aika nopealta kuulostaa. Oman Johnsonini (-88) potkurin lapojen kärjet ovat aika röpelöllä. Luulisi sillä olevan suurikin merkitys vauhtiin? Kannattaakohan niitä viilata tms.? Onkohan järkeä ryhtyä puuhaan itse vai vaatiiko ammattilaisen asialle? Kuinkakohan tarkkaan potkuri pitäisi tasapainottaa? Uuden potkurinkin voisi ehkä ostaa, jos eivät kovin kalliita ole?
- Ole E
Brigitte 410 kirjoitti:
Aika nopealta kuulostaa. Oman Johnsonini (-88) potkurin lapojen kärjet ovat aika röpelöllä. Luulisi sillä olevan suurikin merkitys vauhtiin? Kannattaakohan niitä viilata tms.? Onkohan järkeä ryhtyä puuhaan itse vai vaatiiko ammattilaisen asialle? Kuinkakohan tarkkaan potkuri pitäisi tasapainottaa? Uuden potkurinkin voisi ehkä ostaa, jos eivät kovin kalliita ole?
Keltaisesta pörssistä. siellä niitä kaupataan.
uuden saa kai 140e. sehän on tuulilasivene ja jos molemmat istuvat edessä, vauhti ei korkeaksi nouse jos tehoa ei ole riittävästi nostamaan keulaa vedestä. Ei toi ihan huonolta kuulosta mutta varmaan vauhtia sais lisää jos hommaisi uuden potkurin tai vaihtoehtoisesti viilaisi vanhaa (en mene neuvomaan kannattaako se koska en ole nähnyt tapausta). Siitä koneestahan saa 30 hv ulos jos poistaa pari kuristusta eli jos kaipaat tehoja niin kyllä siitä löytyy enemmän. - Brigitte 410
Ole E kirjoitti:
Keltaisesta pörssistä. siellä niitä kaupataan.
uuden saa kai 140e. sehän on tuulilasivene ja jos molemmat istuvat edessä, vauhti ei korkeaksi nouse jos tehoa ei ole riittävästi nostamaan keulaa vedestä. Ei toi ihan huonolta kuulosta mutta varmaan vauhtia sais lisää jos hommaisi uuden potkurin tai vaihtoehtoisesti viilaisi vanhaa (en mene neuvomaan kannattaako se koska en ole nähnyt tapausta). Siitä koneestahan saa 30 hv ulos jos poistaa pari kuristusta eli jos kaipaat tehoja niin kyllä siitä löytyy enemmän.Olen huomannut, että samaa Johnsonin lohkoa on tehty 35-heppaisenakin. Kuinkakohan tuo kuristus poistetaan? Olen arvellut, että niissä olisi ainakin eri kaasuttimet? Onkohan muutostyö kovin helppo? Luulisi, että muutos olisi tarkoituksella tehty vaikeaksi.
- heh
Brigitte 410 kirjoitti:
Olen huomannut, että samaa Johnsonin lohkoa on tehty 35-heppaisenakin. Kuinkakohan tuo kuristus poistetaan? Olen arvellut, että niissä olisi ainakin eri kaasuttimet? Onkohan muutostyö kovin helppo? Luulisi, että muutos olisi tarkoituksella tehty vaikeaksi.
20 hepoinenhan on tehty kuristamalla imukanavaa eli kaasuttimien jälkeen on laitettu pienireikäinen laippa. Viilaamalla laippa kaasuttimen kokoiseksi saadaan teho johonkin 25 hv luokkaan ja käytös pysyy kuitenkin muuten varsin sopuisana. 35 verisossa lienee eri kaasuttimet.
- Anonyymi
42 solmua
- Anonyymi
Marino svingeillä pojat ajelee kakskymppisellä yli 40kn
- Anonyymi
buster sun ja 20hv evinrude 22 solmua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633802Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091413- 941267
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651054Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58877Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13871- 38860
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60839Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11837- 65831