Muuten miten ne Ka.ssa öljynvaihtoväli?
Olen käyttänyt öljypisteellä 10 000 km välein nyt kuulin tutulta että 15 000 km väleinkin riittää??
Onko tooooooooosi paha jos vetkuttelen nyt tuonne 15 000km välivaihtoon??
öljyn vaihtoasiaaa...
4
1037
Vastaukset
- Ka kuski
Huoltoohjelman mukaan 15tkm/1v. Haynesin korjauskäsikirja (Ka 96-2002) suosittelee 7500km/1/2v, varsinkin jos ajaa lyhyitä matkoja. Yli vuotta ei kannata ajaa samoilla öljyillä.
- diplinssi
Jos kerran kyseisen mallin huolto-ohjelma sanoo 15000km, niin kyllä sen voi ajaa kynnon öljyillä. Esim. Sunnyllä olen ajanut pikkuisen yli 1v ja 15000km uudella öljynsuodattimella ja noin 30 euron öljyillä, esim. Teboil Diamond.
Monet automerkithän (esim. VW, Skoda) on venyttäneet öljynvaihtovälit aivan hurjiksi huippuöljyillään. Tämän kannattavuutta kuitenkin epäilen. 50000km kestävä öljy maksaa enemmän kuin 50/15x edellämainittu. Lisäksi öljyyn kertyy mm. nokea ja vettä. Usein öljynsuodatinkin on loppu ennen 50000km. Siksi suosittelen edellämainittua. Kun vielä vaihdan öljyt ihan ite, ehtii öljy valua kunnolla moskineen pois. - 20 000
diplinssi kirjoitti:
Jos kerran kyseisen mallin huolto-ohjelma sanoo 15000km, niin kyllä sen voi ajaa kynnon öljyillä. Esim. Sunnyllä olen ajanut pikkuisen yli 1v ja 15000km uudella öljynsuodattimella ja noin 30 euron öljyillä, esim. Teboil Diamond.
Monet automerkithän (esim. VW, Skoda) on venyttäneet öljynvaihtovälit aivan hurjiksi huippuöljyillään. Tämän kannattavuutta kuitenkin epäilen. 50000km kestävä öljy maksaa enemmän kuin 50/15x edellämainittu. Lisäksi öljyyn kertyy mm. nokea ja vettä. Usein öljynsuodatinkin on loppu ennen 50000km. Siksi suosittelen edellämainittua. Kun vielä vaihdan öljyt ihan ite, ehtii öljy valua kunnolla moskineen pois.Eli meille ilmoitettiin huoltoväliksi 20000 km. Ford merkkihuollossa. Oli ohjeistus muuttunut. Tämä tapahtui viime vuonna. Saattaa olla vain venytystä. Toki moottorikin on kohentunut 60 heppaisesta 70 heppaiseksi. No kyllä tuon 15000 voi hyvillä öljyillä ajaa jos ne ei nyt kauaa koneessa ole.
- Eri peli
20 000 kirjoitti:
Eli meille ilmoitettiin huoltoväliksi 20000 km. Ford merkkihuollossa. Oli ohjeistus muuttunut. Tämä tapahtui viime vuonna. Saattaa olla vain venytystä. Toki moottorikin on kohentunut 60 heppaisesta 70 heppaiseksi. No kyllä tuon 15000 voi hyvillä öljyillä ajaa jos ne ei nyt kauaa koneessa ole.
Siinä on jo Renun ohc kone, vanhassa anglian peruja oleva työntötankoviritys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808