C5 farkun lisäjarruvalon vaihto

Tuore omistaja

Kaipaisin pikaohjetta lisäjarruvaloon käsiksi pääsemiseksi lampun vaihtotarkoituskessa. Ei pala nimittäin valot. Lähdetäänkö yrittämään takaikkunan sisäpuolelta vai irrottamalla valaisinkupu...

14

6144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEKNIIKAN IHMELAPSI

      EN HIRVEENÄ VIITTISI KEHUA TUOLLA CITIKALLA. ON NIMITTÄIN TÄYSI SÚSI. MITEN OLISI MERSU TAI BEMARI. VAIHDAS KUULE AUTOA NIIN EI TARVITSE TEHDÄ REMONTTIA ÄÄLIÖ. CITIKALLA AJELEE KAIKKI PERSAUKISET IHMISET JOTKA LUULEE OLEVANSA JOTAIN. SINÄKIN OLET LUULTAVASTI OTTANUT LAINAA KOKO AUTON HINNAN JA MAKSELET SITÄ SEURAAVAT VIISIKYMMENTÄ VUOTTA.

      • huh huh

        taas kirjoitus, rauhoitu hyvä mies ja ota lääkkeet äkkiä, äläkä ikinä enää tänne kirjoittele jos et osaa mitään sanoa asiaa.


      • JC5

        Juuri näiden latvakakkosten takia täällä tarvittaisiin sheriffiä.


      • kiitos

        Miksi nämä autottomat teinit jaksavat aina kommentoida asiattomasti asiallisiin kysymyksiin? On tietysti hyvä että eivät ole kadulla mummoja potkimassa mutta silti toivoisin heitä siirtymään muille foorumeille.


      • Anonyymi

        peräkammarin jonne


      • Anonyymi

        Mopo jonne ajaa iskän Tojolla


      • Kiristytä jollakin asentajalla moposi ketjut äläkä täällä valita osaasi


      • Anonyymi

        miten oletkaan täysi pösilö


    • Pablo3

      Tarkasta tosiaan ensin sulakkeet. Picasssosta meni pari kertaa vasen jarruvalo (ja lisäjarruvalo). Vika löytyi johtosarjasta.

    • vaihto

      Täytyy tehdä irroittamalla se pieni "lippa" missä se valo on kiinnitettynä kahdella ruuvilla,eli lasi auki ja sen jälkeen lippa irti jonka jälkeen lamppu irti.Se led valo maksaa noin 50 euroa.

      • Sama vika

        Kesän on lisäjarruvalo ollut pimeänä ja nyt olisi syytä saada kyllä toimimaan. Kerran hommaa yrittäneenä kysyn vielä tarkennusta. 2 torx -ruuvia on avattu lasin aukaisemisen jälkeen. Mitään "lippaa" en saa irti, koska tuo lippa näyttää kulkevan takaluukun "kannattimien" alitse ja taitaa olla vieläpä kiinni niissä. Ollaanko hakoteillä ;)


      • Anonyymi
        Sama vika kirjoitti:

        Kesän on lisäjarruvalo ollut pimeänä ja nyt olisi syytä saada kyllä toimimaan. Kerran hommaa yrittäneenä kysyn vielä tarkennusta. 2 torx -ruuvia on avattu lasin aukaisemisen jälkeen. Mitään "lippaa" en saa irti, koska tuo lippa näyttää kulkevan takaluukun "kannattimien" alitse ja taitaa olla vieläpä kiinni niissä. Ollaanko hakoteillä ;)

        se on aika mutkikas juttu, torxeja on neljä, ääripäissä yhdet. sisäpuolen muoviosien klipsuja hajoaa väkisin, niitä pitää hommata. 10 kpl. youtubesta löytyi yks video missä spoileri irrotetaan.


    • Anonyymi

      Sä voit yrittää sieltä etuvalon kautta koittaa kurkottaa taaksepäin.

    • Anonyymi

      Iroita peitelevyt,sitten ruuvit,kankoita sitä lyhdyn lasia ulospäin ,saattaa olla lujassakin,Takaisinpano sitte vain kopsauttamalla kämmenellä. Lapput ovat olla hapettuneet tai joutuneet veden peittämiksi(jos lasi on rikki).
      Mulla oli pakki valot.pimeänä ,vika löytyi vaihdelaatikosta rele oli helppo vaihtaa.
      Johto nippu joka tulee takavaloille,taka luukua aukoessa on saattanut vahinkoittua.
      Halpa auto, Kelpaa kyllä köyhälle halpojen varaosien kautta. Yli kymmenen vuotta
      olen C5 käyttänyt remontti kulut ovat suhteelisen pienet.tee se itse kaverille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe