mitä oljyä tunturin moottoriin

jooo

joo että minkälaista oljyä laitetaan tunturi supers sporttiin

voiks jokuu kertoo

22

10385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaked

öljyt eivät ole paremmuusjärjestyksessä.
      Noin vanhassa mopossa Öljyvalinnalla ei ole suurtaväliä, melkein ihan sama mitä 2t öljyä laitat.

Neste 2t super.
      Motul 510 powerlube.
      motul Scooter 2t.
      Teboil 2t bike.
      Repsol sintetico.

Älä laita näitä öljyjä, koska nämä ovat huonoja.
      Teboil 2t mix tai teboil selfmix.
      Taroil.

Miten paljon mopoasi on viritetty?
      jos on vähänkin viritetty niin tee vähintään 2,8% seos.

• jooo

niin mutta mä tarkotin mitä öljyä tulee moottoriin

vai onko nuo moottoriin ja un sitä viritetty ja siinä on puchin kone

• TiiKeRi
        jooo kirjoitti:

Tunturi Super Sportissa on tietääkseni puchin 2-tahtinen kone, ettei siihen silloin laiteta moottoriöljyä, kuten 4-tahtisiin. Jos tarkoitit vaihteistoöljyä niin sopiva jäykkyys on 75-80W.. Tässä olisi yksi vaihtoehto: http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=102&products_id=3880

• jaked
        jooo kirjoitti:

Olisit heti sanonut että tarkoitat vaihteistoa. Sillä nuo mainitsemani ovat moottoriöljyä. Vaihteistoöljyä laitetaan koneen sivussa olevaan aukkoon, siihen kelpaa hyvin 75-80w kelpaa ihan hyvin. Itellä on Tunturi tiger s jossa on puchin kone ja hyvin toimii vaihteisto esso extra 4t 10w-30 mineraali moottoriöljyllä jota laitettiin vaihteistoon. Vaihteistoon on suositeltavaa laittaa mineraaliöljyä, silloin kun puch koneiset tunturit tehtiin niin ei edes tunnettu täyssynteettistä öljyä.

• Anonyymi

Tunturi super Sporttiin on laittanut ainakin tuo 3% seos kesät talvet. Mobiilin 2t extra toimii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunturi super Sporttiin on laittanut ainakin tuo 3% seos kesät talvet. Mobiilin 2t extra toimii.

Tarkennus: semisynteettinen on tuo mobil 2t ekstra joka käy kaikenlaisiin 2-tahtimopoihin. Älä laita bensansekaan täyssynteettistä. vaihteistoölynä on mineraalipohjainen Repsol tai Castroll mtx 10w40. 2,5-3 litraa laittanut Puchin koneeseen. 3% seos tankkiin, niin hyvä. Voitelee myös männäntapin hyvin. En tiedä onko vanhoihin mophin suotavaa alle 3%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2,8% seos riittää, jopa 2,5. 3 on liikaa, karstottuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2,8% riittää

• Anonyymi

Entä Power mix voiko sitä laittaa??

• Anonyymi

Castrol mtx 10w40 on mineraalipohjainen öljy. Vaihtanut kerran talvessa, koska aivan musta. 9,90e 1L.Toimii hyvin ympärivuoden.

• Anonyymi

Repsol 10w40 mineraali tosi hyvä. Lisäaine kytkimeen.

• Anonyymi

Castrol mtx 10w40 tosi hyvä ja mineraalipohjainen.

• Anonyymi

Millainen vaihteistoöljy on tuo repsol 10w40 mineraaliöljy. Onko parempi kuin castrolin mtx?

• Anonyymi

Laadukas.

• Anonyymi

on parempi

• Anonyymi

On vähän parempi.

• Anonyymi

Kolmekymppistä yksiasteöljyä vaihteistoon. Sitä möi liikkeet aikoinaan jopa Tunturi.merkillä.

• Anonyymi

Niin,,aikoinaan huoltsikalta ostettiin öljyä vartti tai puolikas..kai ne oli öljyn-nälkäisiä ne ajopelit. Suoraan huoltoaseman kannusta koneeseen. Ei tarvinnut "vaihtaa" öljyjä.

• Anonyymi

Varmaankin vaihteistoon? Vaihteistoöljyksi käy periaatteeessa kaikki nelitahtimoottoripyörien moottoriöljyt viskositeetiltään SAE 20W-50. Älä käytä autoöljyjä koska siinä on märkäkytkin.

• Anonyymi

Laittakaa öljyn sekaan kuivaa sahanpurua..ei missään nimessä märkää.

• Anonyymi

Repsol in tai castrol mtx öljyä, mineraali. 10w40.

• Anonyymi

Ja miksiköhän mineraali kun hyviä syntettisiäkin on saatavana sekä 2T-öljynä että 4T-öljynä vaihteistoon. Vaihteistoon pitää olla MA- tai MA2-luokitus kytkimen takia. Autoöljyt ei käy.
      Hyvä synteettinen 2T-öljy ei käytännössä karstoita lainkaan. Suosittelen vanhaan mopoon 3% seosta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe