Missä hintahaarukassa on vapaavirtaussuodattimet?
Onko muuta hyötyä kuin pitkäikäinen esim.vaikuttaako tehoihin?
Vapaavirtaussuodatin
9
3803
Vastaukset
- AE111
Eipä tuo juuri tehoja lisää virittämättömässä koneessa, ehkäpä 0,5-2hp. Varsinaisen hyödyn huomasin olevan alentunut polttoaineenkulutus. Vaihdoin aikanaan -86 1,3-Corollaan ja -97 1,6-Corollaan vapaavirtaussuodattimet ja kummassakin kulutus tippui noin 0,5l/100km.
Minulla on muuten ylimääräisenä suodatin, joka sopii ainakin 1,6-Corollaan 97-00-malleihin, melko varmasti sopii myös edellisen mallin Corollaan sekä 1,6-Carina E:hen ja Avensikseen 2000 asti.- enään
suodatinta mikä sattuis aveen -98?
Kiinnostais hankkii :)
- TC-94
yleismallisen -94 Carina 1,6:een. Maksoi 48€. Tuntuisi lisänneen vääntöä ja kierrosherkkyyttä jonkin verran. Polttoaineenkulutusta en ole vielä ehtinyt mittaamaan.
Laitoin valmistajalle emailia, jossa kysyin, että paljonko se tän tyyppiseen moottoriin vaikuttaa. Voin palata asiaan, kunhan ovat vastanneet. Toki varmaan vaikuttaisi enemmän tehokkaampaan autoon, kun ne hengittääkin paljon enemmän.- ne vaikutukset
on ihan pään sisäisiä hommia. Vääntö ja kierrosherkkyys lisääntynyt??? Huhhuh mitä skeidaa
- TC-94
ne vaikutukset kirjoitti:
on ihan pään sisäisiä hommia. Vääntö ja kierrosherkkyys lisääntynyt??? Huhhuh mitä skeidaa
...tai mitannut penkissä?
Nimittäin on se ihan järkeenkäypää, että jos imuvastus vähenee niin teho lisääntyy. Jos imuvaiheessa sylinterissä tapahtuu pienikin paineenkasvu, niin se vaikuttaa huomattavasti enemmän puristusvaiheeseen. En puhu mistään radikaalista, vaan pienestä, mutta selvästi huomattavissa olevasta erosta. - luulin
TC-94 kirjoitti:
...tai mitannut penkissä?
Nimittäin on se ihan järkeenkäypää, että jos imuvastus vähenee niin teho lisääntyy. Jos imuvaiheessa sylinterissä tapahtuu pienikin paineenkasvu, niin se vaikuttaa huomattavasti enemmän puristusvaiheeseen. En puhu mistään radikaalista, vaan pienestä, mutta selvästi huomattavissa olevasta erosta.sinun olevan helv.. viisas näissä auto asioissa, mutta kyllä nyt tuli todellisuus näkyviin. outoo, että joku edes uskoo nuihin vapaavirtauksiin...
- TC-94
luulin kirjoitti:
sinun olevan helv.. viisas näissä auto asioissa, mutta kyllä nyt tuli todellisuus näkyviin. outoo, että joku edes uskoo nuihin vapaavirtauksiin...
Koeajo.tv:ssä oli viime lauantaina demoväline, joka sai minut uskomaan ettei ole huuhaata. Menin, ostin ja jouduin huomaamaan, että kyllä siitä vähän apua on. (Paino sanalla VÄHÄN)
Jos se saa sinun uskomaan, että olen tyhmä niin siitä vaan.
Jos sulla taas on heittää jotain hyviä perusteita tai testituloksia pöytään, niin sen jälkeen voin uskoa, että muutos tapahtui korvieni välissä.
- vaparit
Minä laitoin 1.4VVTi Corollaan HiClone-pyörrekiihdyttimen ja tehot nousi heti todella huomattavasti.
Kaverini sanoi että varmaan 20heppaa tuli tehoa lisää ja roimasti vääntöä. Nyt alkaa TDi:tkin jäädä väännössä toiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2294948Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233620Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2732083Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,142044Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411299Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611239Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1221063- 32843
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.100791- 61777