erityiskorvattavuus

mira

Hei! onko muuten migreenipotilailla erityiskorvattavuutta lääkkeiden suhteen niinkuin esim. reumapotilailla? Muutama vuosi sitten kun kyselin niin silloin ei ainakaan ollut mutta miten on tänään? Onhan nuo lääkkeet niin kamalan kalliita että olis kyllä syytä saada niihin erityiskorvattavuus!

6

2148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoiskorvausta

Ei ole erikoiskorvausta ja tuskin tuleekaan. Vuotuinen omavastuukatto kyllä koskee migreenipotilaitakin; 605€.

• vakuutus

Minulla on ollut jo n.viisi vuotta Fenniaan sairausturvavakuutus,joka on tosi halpa ja on kyllä maksanut itsensä takaisin tuplaten!Pari vuotta sitten tajusin kysyä korvataanko migreenilääkkeet ja kyllä korvataan!Virallinen lääkärin todistus ja apteekkikuitit lääkkeistä ja korvaus tilille!Omavastuu menee vain kerran ja sen jälkeen kaikki kulut koskien migreeniä maksetaan sentilleen.

• Tiina
        vakuutus kirjoitti:

Minulla on ollut jo n.viisi vuotta Fenniaan sairausturvavakuutus,joka on tosi halpa ja on kyllä maksanut itsensä takaisin tuplaten!Pari vuotta sitten tajusin kysyä korvataanko migreenilääkkeet ja kyllä korvataan!Virallinen lääkärin todistus ja apteekkikuitit lääkkeistä ja korvaus tilille!Omavastuu menee vain kerran ja sen jälkeen kaikki kulut koskien migreeniä maksetaan sentilleen.

Kerroitko vakuutuksen ottaessasi, että sulla on migreeni, vai alkoiko migreeni sen jälkeen, kun olit ottanut vakuutuksen? Yleensä vakuutuksia ottaessa kysellään sairaudet ja niihin jo olemassa oleviin sairauksiin ei sitten saa korvauksia. Tai ainakin olen luullut niin!

• vakuutus
        Tiina kirjoitti:

Kerroitko vakuutuksen ottaessasi, että sulla on migreeni, vai alkoiko migreeni sen jälkeen, kun olit ottanut vakuutuksen? Yleensä vakuutuksia ottaessa kysellään sairaudet ja niihin jo olemassa oleviin sairauksiin ei sitten saa korvauksia. Tai ainakin olen luullut niin!

Totta,vakuutus ei korvaa jo olemassa olevia sairauksia.Minulla ei onneksi ollut vielä migreeniä,kun vakuutuksen otin. Useissa vakuutuksissa on myös jonkinlainen "karenssiaika" esim.kolme kuukautta.

• Entinen migreenipotilas
        vakuutus kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Sun ei sen jälkeen tarvitse enää miettiä, mistä vaiva johtuu tai tulee - miten sen nyt ottaa tai haluaa ajatella...

http://www.stakes.fi/users/lauriv/t7.htm

Mut noilla lääkkeillä voi saada (hankkia) itsellesi suolitaudin tai jonkun muun vastaavan. Sanoin vaan että VOI...

Mun migreeni pysyy poissa pelkästään kivikautisella ruokavaliolla, eikä yhtään lääkekuluja ole ollut viiteen vuoteen - sen jälkeen, kun tuon asian käsitin. Mutta linkin takana olevaa juttua en tiennyt vielä silloin:-(

• miriam

Onneksi kuitenkin hinnat näyttävät olevan laskussa. Ainakin Imigran-merkkinen triptaani oli keväästä halventunut huomattavasti, kun äskettäin kävin ostamassa lisää. Jo ennen apteekkiin menoa katselin netistä lääkkeiden hintavertailua, enkä ollut uskoa silmiäni. Mutta jotain positiivista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe