Limaa kurkussa!

Teukka

Ei löytynyt sopivaa yhteisöä tälle mun ongelmalle niin laitoin tänne!

Joo eli mulla on ollu jo jonkin aikaa tämmönen ongelma että kurkussa tuntuis olevan limaa. Sitten ku yrittää rykiä sitä pois niin mitään ei kuitenkaan tule. Se tunne aiheuttaa aika pahan olon välillä. Liikunnan aikana kurkkuun sitten tulee oikeasti HIRVEÄ määrä limaa, jonka takia liikunta ei oikein edes kiinnosta.

Koko ajan pitää vaan nieleskellä tai juoda jotain että se tunne ei olisi niin voimakasta. Mistähän tällainen voisi johtua ja onko muilla ihmisillä tällaista ongelmaa?

11

23702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lima

Minullakin on lähes aina limaa kurkussa. Aina tuntuu vähän tukkoiselta ja joskus toisinaan alkaa tuntua niin pahalta, että on pakko oksentaa, rykimälläkään kun ei lähde.

Olin tuosta vaivasta parisen vuotta sitten lääkärissä ja siellä vain sanotiin että "ryi kovemmin, varsinkin aamulla, kyllä sen niin pitäisi lähteä". Annettiin sieltä jotain limaa irroittavaa reseptilääkettä muttei sekään ole mitään auttanut.

Tiedä sitten mistä se johtuu, mutta vaarallista se tuskin on, vaikka kurjalta tuntuukin. Kannattaisi silti varmuuden vuoksi varmaan käydä lääkärissä, voihan sinulla olla jonkinmoinen tulehdus siellä...

• nainen -45

Samoin on minulla jatkuvasti limaa kurkussa. Tekisi koko ajan mieli niellä, mutta se ei auta mitään. Todellaa rasittavaa. Vaiva on ollut päällä jo kuukauden päivät. Ei auta kurlaamiset ei mikään.
        Onko kukaan saanut tähän vaivaan apua lääkäriltä?

• ehkä

Asiallisin tieto tulee hammashoitajalta tai ennemminkin hammaslääkäriltä, luulisin. Monia suussa olevia sairauksia hoitaa hammaslääkäri. Jos ei auta, niin mielenter. toimisto sitten. Jos on esim. pakotettu joskus muinoin suuseksiin??? Vain arvaus lonkalta.

• äiti

Mieheni suku on limakurkkuja ja kaksi lapsistani myös. Meillä ryitään ja syljetään ja kakotaan joka päivä runsain määrin.

Lenkkeily on yhtä syljeskelemistä ja se ei liene siis kovin mukavaa.

Ehkä sun kuitenkin kannattaa varmuuden vuoksi kysäistä joltakin lääkäriltä ettei mistään muusta ole kyse. Muussa tapauksessa ajattele ettet ole ainoa, meilläkin on kolme limakurkkua.

• lähtee

tai paremminkin sitä ei enää tule, jos jättää sokerin, valkoiset jauhot ja maitotuotteet pois ruokavaliosta. Tiedän kokemuksesta, loppuu rykiminen ja kakominen kokonaan.

• SiNiko

Osaatko kertoa,mihin perustuu noiden ruoka-aineiden pois jättämisen apu tähän lima-asiaan?
        Olen kuullut myös muutamien lääkkeiden aiheuttavan liman kertymistä esim.verenpainelääkkeiden.Minulle vaihdettiin lääkitys,mutta se ei auttanut,joten ruoka-ainekokeilusi kiinnostaa kovasti.
        Terveisin Sini

• Oge
        SiNiko kirjoitti:

Osaatko kertoa,mihin perustuu noiden ruoka-aineiden pois jättämisen apu tähän lima-asiaan?
        Olen kuullut myös muutamien lääkkeiden aiheuttavan liman kertymistä esim.verenpainelääkkeiden.Minulle vaihdettiin lääkitys,mutta se ei auttanut,joten ruoka-ainekokeilusi kiinnostaa kovasti.
        Terveisin Sini

oisko mahdollisuutta että rautlääkitys voi aiheuttaa limaa kurkkuun sivuvaikutuksena?

• SiNiko
        Oge kirjoitti:

oisko mahdollisuutta että rautlääkitys voi aiheuttaa limaa kurkkuun sivuvaikutuksena?

Rautalääkitystä ei minulla ole,verenpaineeseen kaksi lääkettä ,toinen vaihdettiin oireen ehkäisyksi,mutta ei auttanut.Kaikkeenhan tottuu,joskus ennen nukahtamista vaikeaa nielemisen kanssa.Lääkärini ei ole keksinyt syytä.

• kokeillut
        SiNiko kirjoitti:

Rautalääkitystä ei minulla ole,verenpaineeseen kaksi lääkettä ,toinen vaihdettiin oireen ehkäisyksi,mutta ei auttanut.Kaikkeenhan tottuu,joskus ennen nukahtamista vaikeaa nielemisen kanssa.Lääkärini ei ole keksinyt syytä.

höyryhengitystä ? itselläni on ollut viikon limaa kurkussa. tuntuu että kohta tukehdun kun ei tunnu saavan yhtään henkeä, yö unia nukun ehkä 5h. eilen aloin kokeilemaan höyryhengitystä >elikkä vettä kattilaan ja sitten antaa vähän kiehua ja hengittää sitten sitä höyryä. ostin apteekista sellaisia tippoja joita voi laittaa siihen veteen kanssa. on helpottanut hieman mutta kyllä sitä limaa vielä on kurkussa. ehkä tätä höyryhengitystä pitäisi jatkaa muutaman päivän ajan. suosittelen.

• kohtalotoveri
        kokeillut kirjoitti:

höyryhengitystä ? itselläni on ollut viikon limaa kurkussa. tuntuu että kohta tukehdun kun ei tunnu saavan yhtään henkeä, yö unia nukun ehkä 5h. eilen aloin kokeilemaan höyryhengitystä >elikkä vettä kattilaan ja sitten antaa vähän kiehua ja hengittää sitten sitä höyryä. ostin apteekista sellaisia tippoja joita voi laittaa siihen veteen kanssa. on helpottanut hieman mutta kyllä sitä limaa vielä on kurkussa. ehkä tätä höyryhengitystä pitäisi jatkaa muutaman päivän ajan. suosittelen.

Syytä en tiedä , eikä tiennyt lääkärikään . Mutta tuo tieto että sokeri, maitotuotteet ja valk. jauhot olisivat syylisiä voi hyvinkin pitää paikkaansa . Kun ajattelen mistä minulla tulee tai alkaa tulla limaa niin ne ovat juuri joku noista .Mutta kyllä minulla aloitettiin verenpaine lääkitys niihin aikoihin kun vaiva alkoi. Minulla on vaan hankala vaihtaa sitä kun harva lääke niistä sopii minulle. Mulla auttaa kuivan rinkilän tai korpun syönti .On se kyllä varmaan jonkinlainen perimäjuttukin, muistan kuinka isävainaa aina kanssa ryki .

• xx..

etenkin aamulla. Lieneekö tuo vanhempien ihmisten vaiva. Se on suun kuivumista.
      Eräs verenpainelääkekin aiheuttaa kuivaa yskää, mutta sen nimeä en enää muista.
      Limaa vastaan auttaa vain pastillit. Ne lisäävät syljen eritystä ja suu kostuu. Täytyy olla pastilleja aina mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe