Uskokaa tai älkää..

Nenna-77

Elämäni käännekohta oli helmikuussa 2003 kun, istukaa hyvät tämän viestin lukijat, sillä voi äkkiseltään tuntua, ettei tällaista VOI yhden ihmisen eteen sattua, mutta tässä kaikki lyhykäisyydessään... Kaikki oli hienosti, asuttiin mieheni kanssa vasta ostamassamme omakotitalossa kolmen koiramme kanssa. Tuli helmikuinen pakkaspäivä, tulin töistä kotiin. Talomme oli palanut, maan tasalle, kaikki koiramme olivat kuolleet, kaikki omaisuutemme tuhoutunut. Tuttavan luokse shokissa, ei paljon muistikuvia. Meni viikon verran kun paras ystäväni teki itsemurhan, olin ihan palasina, ihmisrauniona. Samaan aikaan rakas isäni sairastu syöpään, elinaika annettiin, ei kauan. Onneksi minulla oli mieheni, hän tuki minua, muttei kauan. Mies lähti, luulen että sillä oli joku toinen, joku ehjempi. En syytä häntä, kuka tahansa olisi lähtenyt "terveempään" seuraan. Kaiken huipennukseksi jäin työttömäksi, esimieheni oli kyllästynyt kai siihen, kun olin sairaslomalla kaiken minulle tapahtuneen takia (!!!) ja keksimällä tekosyitä sekä kieroudella sai minut laillisesti irtisanottua. Tämä kaikki tapahtui yhden ainoan kuukauden aikana. Yritin hakea turvaa ainoasta siskostani, hän sanoi kylmästi että mene ammattiauttajan puheille, ei mitään muuta. Mistään muualta turvaa ja tukea en voinut hakea, ei ollut muita. Äitini oli ihan tarpeeksi huolissaan isäni kohtalosta. Nyt siitä on jo aikaa, onneksi. Olen parantunut mielestäni hyvin! En ole syönyt mitään lääkkeitä koko aikana, enkä käynyt ammattiauttajallakaan. Suomalainen sisu oli se mikä minut pelasti, varmaankin. Toivottavasti kenellekkän teistä ei koskaan tapahdu mitään tällaista. Ja rakastakaa lähimmäisiänne ja lemmikkejänne ihmiset! Luoja voi milloin tahansa ottaa heidät teiltä pois... Isä haudattiin viime keväänä.

5

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan osaa

      Kuulostaa uskomattomalta! Jos et pelleile, niin kiinnostaa selviytymisesi. Missä asuit,entä nyt,oletko ollut töissä ym?

    • yksi.neiti

      Vain aniharva selviytyisi sinunlailla... Onnittelen sua halauksen kera! =')

    • Hansku83

      Onpa siinä yhdelle ihmiselle sattunut paljon murhetta lyhyelle ajalle. Itse en tiedä kuinka olisin selvinnyt jos omalle kohdalleni olisi moista sattunut. Kuinka pärjäilet nykyään? Kerrohan kuulumisiasi. Kuinka olet saanut elämäsi järjestykseen?

    • Pomppiva Koiras

      Uskomattomalta tuntuu, mutta uskon kuitenkin. Onneksi olet selviytynyt ja jatkat omaa elämääsi. Toivonkin kaikkea hyvää jatkoon.

      • Nenna-77

        Kiitos vastauksista! Olin ihan ymmälläni kun tulin katsomaan, onko kertomustani luettu! Olen selvinnyt kyllä. Toisaalta selviytymis-perioidissani oli niin ylä -kuin alamäkiäkin, luonnollisesti. Minulle sanottiin että mene ammattiauttajalle yms tylyä, mutta kukaan "ystävistäni" ei oikeasti halunnut antaa omaa olkapäätään, että nojaa siihen, nojaa ja itke, se auttaa. Ja kun juuri sitä olkapäätä olisin eniten tarvinnut. Nyt kun olen taas oikeasti kunnossa, hyvässä ammatissa ja hyvin toimeentuleva, nämä ns. "ystävät" ovat taas kaveeraamassa ja pyytelemässä kuka mitäkin. Mutta en stressaannu pienistä! Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa! Ihanaa elämää kaikille teille, jotka luitte tarinani!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe