KUTITTAAAAAA alhaalta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kut kut..

olen nainen ja kärsin kutinasta "nivuksista".Siellä ei ole mitään ihottumaa, mutta kun minä oikein pääsen vauhtiin raavin itseni ihan verille. sittenhän siihen tuleen rupia ja arpia. ei kiva. antakaa vinkkiä miten saan itseni olla raapimatta ja miten saan jäljet "häivytettyä" pois!!!

oi kiitos kaikki kärsivät ihmiset ja ihanaa syksyä teille:)

19

5807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuhousunsuojia

      Veikkaisin että siteen aiheuttaa sen kutinan. Se on aika yleistä. Tai sitten peset itseäsi liikaa ja liian tuhdeilla pesuaineilla.

      • kut kut...

        en käytä yleensä pikkuhousunsuojia...(kai niitäkin ihmisiä on olemassa)...en tykkää niistä. se on sellainen juttu että ei mua yleensä kutita mä vaan rupean raapimaan ja sitten rupeaa kutittamaaan...ja siitä se alkaa...pesu aineet voi olla syy. kertokaaa mitkä pesu aineet on hyviä. tykkään sellasista jotka tuoksuu,mutta ei kuitenkaan ole voimakkaita.ph arvo on ihon mukainen.


      • jotain niitä
        kut kut... kirjoitti:

        en käytä yleensä pikkuhousunsuojia...(kai niitäkin ihmisiä on olemassa)...en tykkää niistä. se on sellainen juttu että ei mua yleensä kutita mä vaan rupean raapimaan ja sitten rupeaa kutittamaaan...ja siitä se alkaa...pesu aineet voi olla syy. kertokaaa mitkä pesu aineet on hyviä. tykkään sellasista jotka tuoksuu,mutta ei kuitenkaan ole voimakkaita.ph arvo on ihon mukainen.

        hajuttomia pesuaineita, mielestäni ehkä hieman tärkeämpää on peseytyä oikeilla tuotteilla kun yrittää tuoksua nivusia myöten kukkasilta. Tiedäthän ettei intiimialueita yleensäkään pestä usein saippualla vaan pelkällä vedellä?


      • kut,kut....
        jotain niitä kirjoitti:

        hajuttomia pesuaineita, mielestäni ehkä hieman tärkeämpää on peseytyä oikeilla tuotteilla kun yrittää tuoksua nivusia myöten kukkasilta. Tiedäthän ettei intiimialueita yleensäkään pestä usein saippualla vaan pelkällä vedellä?

        tarkoitin Minkä merkkisillä tuotteilla? pesen itseni muuten !ylä vartalon! hajustetulla pesuaineella jonka ph arvo in norm.ihon kanssa. ja TIETYSTI vedellä alhaalta!en minä ole ihan idiootti,että työnnän sinne mitä tykkään...:/
        Ja kyllä se on muuten kiva tuoksua "kukkasilta",niin kuin kutsuit sitä...

        niin...kertokaa miten saa ne arvet vaalennettua?vaikka voiteella?


    • raps raps

      Minulla on aivan sama ongelma.
      Olen käyttänyt alapesuun apteekin tuotteita, kuten esim. Lactasyd pesunestettä. Tuntuu kuivattavan vaan entisestään, tai ainakin se lisää kutinaa.
      Jotakin pesuainetta alapääkin kaipaa. Ne, jotka huuhtelevat paikkojansa pelkällä vedellä, mahtavat lemuta mailien päähän. esim. rakastelu liemien jäämät haisee, urgh.
      Kokeileppa Molkosania, pistä vanutuppoon ja pyhi sillä. Sitten päälle 1% kortisonivoidetta. Minulla ainakin auttoi.

      • Mimmu

        Maalaisjärkeä pesuun, elikkä ensinnäkään ei tartte jokaisen päivittäisen alapääpesun yhteydessä käyttää esim. Lactasydia. Kuivattaa aivan varmasti..

        "Ne, jotka huuhtelevat paikkojansa pelkällä vedellä, mahtavat lemuta mailien päähän. esim. rakastelu liemien jäämät haisee, urgh."

        - Ja mikä väite, hoh hoijaa! Jokaiselle naiselle luulisi olevan päivän selvää pestä taikka pyyhkiä kosketuspyyhkeellä rakastelun yhteydessä tulleet "jäämät". Kuka hyvä tavaton laittaa pöksyt ylleen jämät yllään. Kannataa ajatella mitä kirjoittaa!!


      • liemet
        Mimmu kirjoitti:

        Maalaisjärkeä pesuun, elikkä ensinnäkään ei tartte jokaisen päivittäisen alapääpesun yhteydessä käyttää esim. Lactasydia. Kuivattaa aivan varmasti..

        "Ne, jotka huuhtelevat paikkojansa pelkällä vedellä, mahtavat lemuta mailien päähän. esim. rakastelu liemien jäämät haisee, urgh."

        - Ja mikä väite, hoh hoijaa! Jokaiselle naiselle luulisi olevan päivän selvää pestä taikka pyyhkiä kosketuspyyhkeellä rakastelun yhteydessä tulleet "jäämät". Kuka hyvä tavaton laittaa pöksyt ylleen jämät yllään. Kannataa ajatella mitä kirjoittaa!!

        Mutta jospa tässä onkin nyt kutinan syynä rakasteluliemien puute..:D D


      • kut kut....
        liemet kirjoitti:

        Mutta jospa tässä onkin nyt kutinan syynä rakasteluliemien puute..:D D

        ehkä on parasta pitää omat liemet vaan omissa housuissa;)


      • kut kut....

        Kiitos paljon vinkeistäsi. inhottava ongelma?eikös? onneksi on sielunkummaneita....ajattele tälläisessakin asioissa:)

        Yritän kokeilla näitä vinkkejä ja kuin toinen vinkin auttaja kehoitti menemään ihotautilääkärille....niin pitäää kait sitä miettiä. mutta,jotenkin "nolottaa",vaikka nehän näkevät vaikka mitä eritapauksia... Kuitenkin se on niin intiimi alue.
        Kiitos sinulle vielä kerran ja ihanaa syksyä:)


      • Raps raps
        Mimmu kirjoitti:

        Maalaisjärkeä pesuun, elikkä ensinnäkään ei tartte jokaisen päivittäisen alapääpesun yhteydessä käyttää esim. Lactasydia. Kuivattaa aivan varmasti..

        "Ne, jotka huuhtelevat paikkojansa pelkällä vedellä, mahtavat lemuta mailien päähän. esim. rakastelu liemien jäämät haisee, urgh."

        - Ja mikä väite, hoh hoijaa! Jokaiselle naiselle luulisi olevan päivän selvää pestä taikka pyyhkiä kosketuspyyhkeellä rakastelun yhteydessä tulleet "jäämät". Kuka hyvä tavaton laittaa pöksyt ylleen jämät yllään. Kannataa ajatella mitä kirjoittaa!!

        "Kuka hyvä tavaton laittaa pöksyt ylleen jämät yllään. Kannataa ajatella mitä kirjoittaa!!"

        Kirjoitinko, että mäskien päälle vedetään housut??? Kannattaa lukea ennenkuin kirjoittaa ;)


    • ystävä

      Olet pahassa kierteessä. Iho kuivuu, raavit, iho tulehtuu, kutittaa vielä enemmän, raavit vielä enemmän. Mene käymään ihotautilääkärin vastaanotolla. Saat oikeaa voidetta joka sopii noin lähelle intiimialueita ja lisäksi saat muitakin neuvoja kuten kuinka ja millä pestä ym.

      • kut kut....

        Kiitos paljon neuvoistasi:)
        Tiedän että olen kierteessä. mutta olen jo ollut raapimatta 3viikkoa!!!! Ja se on erittän pitkä aika minulle!!!
        Toivotaan parasta!

        Kiitos lämmin kun otit kantaa ja neuvoit minua.etkä ollut kuin jotkut muut....kts.edellisiä vastauksia.
        Kaunista ruska syksyä sinulle:)


      • minä
        kut kut.... kirjoitti:

        Kiitos paljon neuvoistasi:)
        Tiedän että olen kierteessä. mutta olen jo ollut raapimatta 3viikkoa!!!! Ja se on erittän pitkä aika minulle!!!
        Toivotaan parasta!

        Kiitos lämmin kun otit kantaa ja neuvoit minua.etkä ollut kuin jotkut muut....kts.edellisiä vastauksia.
        Kaunista ruska syksyä sinulle:)

        Juu, yritäpä olla raapimatta..myös esim. bepanthenia voisi kokeilla..sopii myös limakalvoille, samoin kuin ceridal intime..Mut bepanthen on hyvä!!


      • Sihteeri
        minä kirjoitti:

        Juu, yritäpä olla raapimatta..myös esim. bepanthenia voisi kokeilla..sopii myös limakalvoille, samoin kuin ceridal intime..Mut bepanthen on hyvä!!

        Ceridal öljyä suositteli ihotautilääkäri, sanoi että normaali Ceridal on samaa ainetta kuin C intiimiöljy ja hinta on edullisempi. Pesuun Aqualan perusvoidetta, jotta vesi ei kuivata liikaa. Minulla kyllä tarvittiin hiiva-antibiootti, koska kutina oli jatkuvaa ja tosi kamalaa. Turha sanoa että ole raapimatta, se on mahdotonta kun oikein kutiaa.


      • kut kut....
        Sihteeri kirjoitti:

        Ceridal öljyä suositteli ihotautilääkäri, sanoi että normaali Ceridal on samaa ainetta kuin C intiimiöljy ja hinta on edullisempi. Pesuun Aqualan perusvoidetta, jotta vesi ei kuivata liikaa. Minulla kyllä tarvittiin hiiva-antibiootti, koska kutina oli jatkuvaa ja tosi kamalaa. Turha sanoa että ole raapimatta, se on mahdotonta kun oikein kutiaa.

        olet oikeassa että toisen on ihan turha sanoa että,ole raapimatta,koska se on aivan sietämätön se kutitus. Mutta nyt olen pystynyt olemaan n.4 viikkoa raapimatta. ja olen kyllä itseeni kamalan tyytyväinen. Se on inhottavaa jos kutittaa julkisella paikalla...
        mutta kiitos neuvostasi:) ja hyvää alkanutta syksyä.


    • on sama ongelma

      Olen huomannut, että alushousut joissa on kuminauha esissä, ei kuminauhakujassa, lisäävät kutinaa. Käytän myös cerdalia.

      • Anonyymi

        Samoin kuminauha kutittaa. Pyykinpesuaine kutittaa myös, jos käytän samaa pitkään. Vaihdan sen usein. Nivusiin olen pesunjälkeen joskus joutunut laittamaan Sibicorttia, kun on hiertynyt rikki ja kutisee. Nykyisin käytän vauvan peppuvoidetta ja ovat kutinat ja ihon rikkimeneminen loppuneet.


    • Anonyymi

      Kuolema raapii persettä :D Raaspillua

      • Anonyymi

        Ottakaa tiskiharharja ja sillä raavite pillua olen tehnyt se ja teidän että se toimii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe