Kelloradio napsahtaa päälle minuuttia vaille seitsemän. Jos nukun kuuron korvan päällä, herään vasta kun ääni voimistuu. Oi, on käännyttävä ja väännettävä pienemmälle. Tuli illalla laitettua liian kovalle. Uutiset kuuntelen vuoteessa ja venyttelen jäseniäni. Ylös ja WC:hen. Turun Sanomat mukaan ja kahvi päälle. Pari mukillista keittimeen. Puuro vai puolikas sämpylää? Yleensä jälkimmäinen. Asetille kurkkua, tomaattia ja vaikka paprikaa. Keittimen viereen Hermesetas ja kahvimaito. Pöydälle aamulääkkeet munakuppiin, paperinenäliina, sillä nenään tulee aina tippa lämmintä kahvia hörppiessä. Kuulakärkikynä,sillä ympyröin katsottavat Tv-ohjelmat. Vilkaisu lämpömittariin. Kylmä yö ollut. Ihana tunne, saan rauhassa aloittaa aamuni. Työaikana olisin jo aamuraportilla. Lehden lukua tunnin verran. Välillä laitan tietokoneen päälle. Pitää ehtiä vilkaista sinne ennen Ykkösen aamusarjaa Sydämen asialla. Sen jälkeen vilkaisu kalenteriin. Oliko pakollisia menoja ja kenen nimipäivä. Vasta tämän jälkeen toimintoihin tulee vaihtelevuutta eri päivien välillä. Millaisia ovat sinun rituaalisi?
Aamurituaalit.
15
1041
Vastaukset
Kun silmäni aukaisen,
niin kahvia ensteeks aattelen.
Tosin nykyisin yritän kiltisti lipittää ensin sitä vettä vähäsen.
Kunhan ne höyryävät tuopilliset on saatu Tv- tuoliin voipuneena,
alkaa herääminen vähitellen tapahtua ja ajatukset juosta.- Magda
Olen huomaavinani että herääminen ottaa enemmän aikaa kun ennen vaikka kuinka venyttelisi jäseniään.
Se päivän pakollinen Espresso valmistumaan, kylmää vettä kasvoille ja lehti postiluukusta, istun pöydän ääreen lukemaan lehteä ja nauttimaan kahvitilkasta. Siinä sitä unenrippeet häviävät pikkuhiljaa, voi miettiä mitä aamupalaksi, millaiset kuviot ovat päivän menoissa. ihania.
Nousen ilman kellon soittoa(on päässäni)siinä 5-6 välillä ja suoraan sängystä ylös, aamu hommat veskissä,lehti postiluukusta.
Keittiöön radio auki ,kahvi tippumaan ,voileivän teko(useimmiten) ja sitten lehti levalleen pöydälle.
Nopsaan se on tutkittu,kun otsikot vain luen,joskus joku juttu kiinnostaa,sen luen.
Kahvi onkin tippunut ,kahvimuki ja voileipä lautasella katsomaan, mitä kone on saanut sisäänsä.
Usein vastailen ja totean ,että aivan turhaan,uusiksi joudun ottamaan.
Sitten vuode kuntoon ja katselmusta ,mitä olisi kohennettava ,sitä mukaan päivän rutiineihin.- Iili
Etkö lue sarjakuvia? Minä aloitan lehden lukemisen aina loppupäästä, sillä olen sarjakuvafriikki. Haluan nähdä sarjat ensimmäiseksi, sitten vasta alan lukea muuta.
Olen kyllä hyvin selvillä, että sarjakuvia lukevat etupäässä miehet. Näin joskus jossakin tutkimuksen, että keski-ikäiset miehet ovat sarjakuvien suurkuluttajia. Lapset olivat vasta toisella sijalla.
Minun kohdallani voi kyllä olla kysymys myös siitä, että isäni oli sarjakuvapiirtäjä.
- rietrikki
Minun aamutoimeni ovat hyvin yksinkertaiset.Kahvi tippumaan, voileivän teko, lueskelen mitä on luettavaa, ja parasta, töllö auki seuraan mielelläni aamuohjelmat.
- Leny
Aamu Tv:ssä on ihan hyviä juttuja, mutta millään en vaan osaa vaihtaa lehden lukua siihen. Jälkiviisaat sentään katson välillä.
- Maalaismies*
Olen aamu-ihminen, jos kuka. -Näinkö varhain, kysyy vaimoni, kun viideltä kapistelen kahvia keittelemään? -Joo, vastaan, hevoset on ruokittava (vitsi vitsi).
Isoisäni oli hevoskauppias. Kuvittelen aina, kuinka hän aamuvarhaisella vousi apetta tekemään öljylyhdyn valossa ja miettimään, mitä veisi Pietariin.
En minä häntä koskaan tavannut. Mutta minäkin nousen tallille. Otan kotitekoisen sämpylän ja lasin rasvatonta maitoa. Kuuntelen kuulokkeilla (ettei vaimoni heräisi) uutiset.
Juon mukillisen kahvia ja jos sattuu olemaan pullaa, palasen. Pukeudun lähteäkseni ulos. Minun on päästävä kaikilla säillä ensimmäiseksi ulkoilmaan.
Olen se hullu kävelijä. - fiiuliN
Sinäpä olet järjestänyt nuo aamutouhusi oikein järjestelmällisesti.
Minä taas touhuan milloin miten sattuu milloinkin menemään.
Kelloni ei soi, paitsi silloin kun on labraan meno Marevanin takia. Silloinkin se on kännykkä joka herättää.
Minulla on herätessäni aina ensimmäiseksi kiire pi...le.
Senjälkeen lattialle vain pitkäkseen ja venyttelemään 15:ta minuutiksi.
Kun olen verryttelyni suorittanut on mies saanutkin jo kahvit valmiiksi.
Usein ei maistu edes voileipä, mutta kupillinen kahvia maistuu ja toisinaan käy myöskin salattivoileipä. Ei tosin voita, vaan keijua.
Sitten vasta aamupesulle ja petin kimppuun. Kun ne on suoritettu, on koneenikin jo valmiissa kunnossa , ja niin vain tutkimaan onko kukaan mitään uutta keksinyt yön aikana luettavaksi.
Uutisista ja tv:stä en paljoa vältä, mutta joskus tulee seurattua josko "Venäjällä on vallankumous käynnissä",,, sanoo mies aina kun uutisten takia tv:n aukaisee.
Jos olen reippaalla tuulella, niin sitten olenkin jo valmis painumaan ulos.... milloin minnekin.- Lenyejk
Aamun rituaalit johtuvat varmaan siitä, että olen illanvirkku-ihmisiä. Nuorempana nukuin aamuisin mielellään pitkään, nyt todella herään jo klo 7. Mutta hitaan alun päivään otan. Jos menisin jo klo 22 nukkumaan, olisin ilmeisesti tulossa flunssaan, niin harvinaista se on.
- soilike
Lenyejk kirjoitti:
Aamun rituaalit johtuvat varmaan siitä, että olen illanvirkku-ihmisiä. Nuorempana nukuin aamuisin mielellään pitkään, nyt todella herään jo klo 7. Mutta hitaan alun päivään otan. Jos menisin jo klo 22 nukkumaan, olisin ilmeisesti tulossa flunssaan, niin harvinaista se on.
Laatikosta lehti klo 10.00-11.00, aikasintaan.
Videolta ”ykkösen aamu”
Kahvi, vahva ”residenttiä”
Neljä paistettua pekoniviipaletta ja muna.
Iso salaattikulho, jossa kurkkua, paprikaa, romainea ja kirsikkatomaateja, Hovi-kermaviilikastikkeella.
Olen näes ”karppaaja”.
Aamupäivä-eläkkeellä nykyisin, ei saa häiritä ennen puoltapäivää, hengenmenon uhalla.
- Sinikynä
Syksy on väistämättä saapunut. Ilmat kylmenevät. Tänä aamuna oli täällä maamme lounaiskolkalla lämpömittarin lukema 5 astett C.
Yksi aamurituaali on noussut arvoon arvaamattomaan, nimittäin vlkaisu lämpömittariin.
Se on tärkeä toimenpide ennen, kuin päättää mitä panee päälleen ulos lähtiessään.
Mikäli haluaa säästää "perhekalleudet" ruostumiselta, on varsinkin vanhenevien miesten syytä tarkoin harkita, lyhyet vai pitkät kalsarit?Hyvä muistutus! (ei sentään kalsarit:D)
Pitääkin hankkia pika pikaa kunnollinen lämpömittari. On nimittäin 'käytössä kulunut' malli, josta aika ja säätila ovat syöneet pakkaslukemat, näyttää numeroina vain lämpimän kelin, miinuspuolella vain 'suunnilleen tuon pituinen sininen pötkö'. Miten tulikin nikkisi mieleen? On sillä värillä näemmä väliä. :))
on päivä pilalla.
Minulla ei ole kelloa mailla halmeilla, enkä anna sen stressata itseäni.
Näen herättyäni rullaverhon läpi, missä aurinko on (jos se paistaa) ja tiedän aika tarkalleen mitä kello on.
En yleensä loju kovin pitkään sängyssä vaan petaan vuoteen heti, aukaisen oven parvekkeelle, jonne pääsen makuukamaristakin.
Työhuoneen ohi mennessä napsautan tietokoneen päälle, sitten keittiöön ja Gevaliaa tippumaan siksi aikaa kun menen kylppäriin!
Kun on ollut tällaisia ihanan lämpimiä ja aurinkoisia aamuja niin olen syönyt aamiaisen parvekkeella, katsellut kimaltelevalle järvelle
ja ympäröivää kaunista luontoa.
Sitten onkin aika lähteä lenkille ja sen jälkeen maistuu ehkä kupillinen kahvia ja kotona leivottu sämpylä.
Päivä on minun! Voin tehdä siitä mitä haluan, useimmiten ainakin!- Pääsky64
yhdeksään tai puoli kymmeneen, juon mukillisen kahvia ja leipää,lehteä ei ole tullut kun viimeksi toukokuussa,kun ei siinä kesällä ole luettavaa ,ja ollaan eri paikoissa montakin viikkoa,minulla ei ole aamurutiinia kunhan vain ehtii saaha ruokaa ajoissa kaikille,jos herään varempaan alan kahvin jälkeen nukkumaan uudestaan,kesällä menin suoraan järveen nakkasin vain yöpaidan pois,ei siellä kukaan katsele,talvella onkin toisenlainen aamu kirkolla,kahvin jälkeen kylille asoimaan ,menoja katselen aamulla että mihin kaikkeen ja moneltako ,suunnittelen että ehdin ajoissa suihkuun ja pukemaan,jos enempi menoja syödään burgenissa kalahampurilaisen ,koska se on niin laitettu mausteet, että saatta syödä,en löydä rutiinia vielä tulee varmaan ajallaan,
- pullaulla
Pääsky64 kirjoitti:
yhdeksään tai puoli kymmeneen, juon mukillisen kahvia ja leipää,lehteä ei ole tullut kun viimeksi toukokuussa,kun ei siinä kesällä ole luettavaa ,ja ollaan eri paikoissa montakin viikkoa,minulla ei ole aamurutiinia kunhan vain ehtii saaha ruokaa ajoissa kaikille,jos herään varempaan alan kahvin jälkeen nukkumaan uudestaan,kesällä menin suoraan järveen nakkasin vain yöpaidan pois,ei siellä kukaan katsele,talvella onkin toisenlainen aamu kirkolla,kahvin jälkeen kylille asoimaan ,menoja katselen aamulla että mihin kaikkeen ja moneltako ,suunnittelen että ehdin ajoissa suihkuun ja pukemaan,jos enempi menoja syödään burgenissa kalahampurilaisen ,koska se on niin laitettu mausteet, että saatta syödä,en löydä rutiinia vielä tulee varmaan ajallaan,
enkä muutenkaan ole mikään järjestyksen ihminen , Nautin kun saan olla vapaa kaikista rutiineista .
Jerry herättää aamusella ja vien hänet ulos ensimmäiseksi . rakastan aamuja ,kävellään asuntoni lähellä olevan järven rannassa , useimmiten .Jerry määrää suunnan . Sitten tulemme ja keitän kahvin ja haluan aamulla kunnon aterian ,puuron tai jukurtin ja parin voileivän (ei lihaa) Työssänikään en ollut kenenkään komennettavana ,minä tein töitä omalla rytmillä ---ehkä se johtuu siittä ,että ei ole niitä (rutiinia)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126