Käykö Lontoossa eurot

Keke

Olen hieman epätietoinen kuinka Lontoossa käyvät eurot? Joskus olen kuullut juttua että suuri osa kaupoista ne hyväksyy mutta en ole asiasta varma. Miten on?

5

1674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Euro

Kannattaa vaihtaa puntia, koska halvempaa. Jos maksaa euroilla ne laittaa laskutuslisän ja harva kauppa ottaa edes euroja.

• Matka Mies

Mieti vähän itse. Voitko maksaa Alepassa punnilla, kruunuilla, ruplilla tai edes dollareilla? Tuskin.

Rahanvaihtopisteissä ja pankeissa eurot kelpaavat, muuten ei. Toki jotkut turistirysät eri puolilla maailmaa (myös Suomessa) ottavat vierastakin valuuttaa, mutta se on poikkeus ja vaihtokurssi on usein sen mukainen.

• tl

Ei varmaan Alepan tyyliset kaupat ota Lontoossa euroja, mutta kävisitkö Lontoon matkalla itse Alepan tyylisissä kaupoissa? Tuskin.

Keskustelu nyt on tietysti siltä osin turha että kun Englanti ei kerran kuulu euroalueeseen niin on kaikin puolin fiksumpaa vaihtaa puntia.
        Monet isommat tavaratalot yms ottavat Lontoossa euroja, dollareita ja vaikka mitä, mutta luonnollisesti siitä hyvästä joutuu maksamaan vaihtokurssissa.

• Matka Mies
        tl kirjoitti:

Ei varmaan Alepan tyyliset kaupat ota Lontoossa euroja, mutta kävisitkö Lontoon matkalla itse Alepan tyylisissä kaupoissa? Tuskin.

Keskustelu nyt on tietysti siltä osin turha että kun Englanti ei kerran kuulu euroalueeseen niin on kaikin puolin fiksumpaa vaihtaa puntia.
        Monet isommat tavaratalot yms ottavat Lontoossa euroja, dollareita ja vaikka mitä, mutta luonnollisesti siitä hyvästä joutuu maksamaan vaihtokurssissa.

Tuskinpa vaan ottavat isot tavaratalot vierasta valuuttaa. Yritä maksaa vaikka Stockmannilla ruplilla, tuskin onnistuu (paitsi jos ostoksen arvo liikkuu jossakin 4-5 numeroisissa (euro)lukemissa).

Turistirysät, matkamuistomyymälät, kuten esimerkiksi Suomessa napapiirin turistipaikka tai torimyyjät, ottavat vierasta valuuttaa.

• Daffodil
        Matka Mies kirjoitti:

Tuskinpa vaan ottavat isot tavaratalot vierasta valuuttaa. Yritä maksaa vaikka Stockmannilla ruplilla, tuskin onnistuu (paitsi jos ostoksen arvo liikkuu jossakin 4-5 numeroisissa (euro)lukemissa).

Turistirysät, matkamuistomyymälät, kuten esimerkiksi Suomessa napapiirin turistipaikka tai torimyyjät, ottavat vierasta valuuttaa.

Ollessani Lontoossa useat tavaratalot ilmoittivat hyväksyvänsä eurot. Kuitenkin, kun yritit maksaa niillä kassalla, neiti ilmoitti kohteliaasti, että kassalla ei voi vaihtaa. Ensin pitää käydä pohjakerroksen vaihtopisteessä, joka siis on tavaratalon oma koju ja ottaa lisää sen mukaisesti.

Ruplien käyttäminen Suomessa ei ole paras esimerkki vertailulle, sillä monet brittikaupat pyrkivät hyväksymään euroja. Suomessa muut valuutat otetaan harvoin huomioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe