Olen hieman epätietoinen kuinka Lontoossa käyvät eurot? Joskus olen kuullut juttua että suuri osa kaupoista ne hyväksyy mutta en ole asiasta varma. Miten on?
Käykö Lontoossa eurot
5
1674
Vastaukset
- Euro
Kannattaa vaihtaa puntia, koska halvempaa. Jos maksaa euroilla ne laittaa laskutuslisän ja harva kauppa ottaa edes euroja.
- Matka Mies
Mieti vähän itse. Voitko maksaa Alepassa punnilla, kruunuilla, ruplilla tai edes dollareilla? Tuskin.
Rahanvaihtopisteissä ja pankeissa eurot kelpaavat, muuten ei. Toki jotkut turistirysät eri puolilla maailmaa (myös Suomessa) ottavat vierastakin valuuttaa, mutta se on poikkeus ja vaihtokurssi on usein sen mukainen.- tl
Ei varmaan Alepan tyyliset kaupat ota Lontoossa euroja, mutta kävisitkö Lontoon matkalla itse Alepan tyylisissä kaupoissa? Tuskin.
Keskustelu nyt on tietysti siltä osin turha että kun Englanti ei kerran kuulu euroalueeseen niin on kaikin puolin fiksumpaa vaihtaa puntia.
Monet isommat tavaratalot yms ottavat Lontoossa euroja, dollareita ja vaikka mitä, mutta luonnollisesti siitä hyvästä joutuu maksamaan vaihtokurssissa. - Matka Mies
tl kirjoitti:
Ei varmaan Alepan tyyliset kaupat ota Lontoossa euroja, mutta kävisitkö Lontoon matkalla itse Alepan tyylisissä kaupoissa? Tuskin.
Keskustelu nyt on tietysti siltä osin turha että kun Englanti ei kerran kuulu euroalueeseen niin on kaikin puolin fiksumpaa vaihtaa puntia.
Monet isommat tavaratalot yms ottavat Lontoossa euroja, dollareita ja vaikka mitä, mutta luonnollisesti siitä hyvästä joutuu maksamaan vaihtokurssissa.Tuskinpa vaan ottavat isot tavaratalot vierasta valuuttaa. Yritä maksaa vaikka Stockmannilla ruplilla, tuskin onnistuu (paitsi jos ostoksen arvo liikkuu jossakin 4-5 numeroisissa (euro)lukemissa).
Turistirysät, matkamuistomyymälät, kuten esimerkiksi Suomessa napapiirin turistipaikka tai torimyyjät, ottavat vierasta valuuttaa. - Daffodil
Matka Mies kirjoitti:
Tuskinpa vaan ottavat isot tavaratalot vierasta valuuttaa. Yritä maksaa vaikka Stockmannilla ruplilla, tuskin onnistuu (paitsi jos ostoksen arvo liikkuu jossakin 4-5 numeroisissa (euro)lukemissa).
Turistirysät, matkamuistomyymälät, kuten esimerkiksi Suomessa napapiirin turistipaikka tai torimyyjät, ottavat vierasta valuuttaa.Ollessani Lontoossa useat tavaratalot ilmoittivat hyväksyvänsä eurot. Kuitenkin, kun yritit maksaa niillä kassalla, neiti ilmoitti kohteliaasti, että kassalla ei voi vaihtaa. Ensin pitää käydä pohjakerroksen vaihtopisteessä, joka siis on tavaratalon oma koju ja ottaa lisää sen mukaisesti.
Ruplien käyttäminen Suomessa ei ole paras esimerkki vertailulle, sillä monet brittikaupat pyrkivät hyväksymään euroja. Suomessa muut valuutat otetaan harvoin huomioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219