merenelävistä

mary

Haluasin tietää onko hyväksi/pahaksi syödä paljon mereneläviä raskauden aikana. Tykkään erityisesti katkaravuista ja sinisimpukoista.
kiitos vastaajille

8

1924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pinja

ei saa syödä kumpiakaan..

• Nemi

..keitetty saa syödä ja varmaan myös kuumassa uunissa olleita. (nnin et mahdolliset pöpöy on kuollu..) Puhun nyt katkaravuista, simpukoista en tiiä kun en niistä hirveesti välitä.

• mary
        Nemi kirjoitti:

..keitetty saa syödä ja varmaan myös kuumassa uunissa olleita. (nnin et mahdolliset pöpöy on kuollu..) Puhun nyt katkaravuista, simpukoista en tiiä kun en niistä hirveesti välitä.

kuoleeko pöpöt muuten pakastimessa? Siis jos katkikset ovat olleet pitkää pakkasessa.. Katkaravuissa on nähtävästi rautaa ihan kivasti, niin siinä mielessä kiinnostaa.. ja tykkään niistä kovasti. Kiitos vastauksesta Nemi.

• en ole
        mary kirjoitti:

kuoleeko pöpöt muuten pakastimessa? Siis jos katkikset ovat olleet pitkää pakkasessa.. Katkaravuissa on nähtävästi rautaa ihan kivasti, niin siinä mielessä kiinnostaa.. ja tykkään niistä kovasti. Kiitos vastauksesta Nemi.

kuullut moista kieltoa ja meillä on kyllä syöty katkoja koko raskausajan ja samoin myös kylmäsavustettuja ja tyhjiöpakattuja kalavalmisteita, tuorejuustoja ja kaikkea muutakin ns. kiellettyä. Raskaus on mennyt normaalisti ja vähemmin vaivoin kuin usealla muulla, mitä lukenut tällä palstalla (rv. 26 lopuillaan). Mahd. listeriabakteerihan kuolee kuumennettaessa (72 asteessa), mutta toisaalta samanaikaisesti raakoja vihanneksia käskevät vetää kilokaupalla ja saman listeriabakteerin voi saada niistäkin. Eli kyllä meillä ainakin syödään kaikki, mitä tuntuu, pakasteena tai ilman.

• tintti
        mary kirjoitti:

Listeria ei kuole pakastamalla. Sitä vaan olen miettinyt, että eikö katkaravut ole esikeitettyjä, jolloin ne olisi kypsennetty ennen pakastamista? Ainakin tavallinen rapuhan pitää keittää ennen syömistä.

Olen joka tapauksessa syönyt katkoja koko ajan.

• himo syöjä
        tintti kirjoitti:

Listeria ei kuole pakastamalla. Sitä vaan olen miettinyt, että eikö katkaravut ole esikeitettyjä, jolloin ne olisi kypsennetty ennen pakastamista? Ainakin tavallinen rapuhan pitää keittää ennen syömistä.

Mulla koko ajan ollut himo katkarapuihin, mutta olen aina kuumentanut kevyesti ne ihan varmuuden vuoksi.
        Katkaravuthan ovat helposti pilaantuvia eli kannattaa syödä heti sulatuksen jälkeen.

• ilona
        tintti kirjoitti:

sellaiset pakastekatkaravut (siis kuoritut) on ainakin kypsiä..koska nehän ovat vaaleanpunaisia.. kun rapu on ns. raaka, niin se on sellainen harmaa ja kypsennettäessä muuttuu punaiseksi.

• mary

kaikille vastanneille. Kiva että on muitakin katkiksenystäviä raskaana. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe