Kun istuttaa kukkaa ruukkuun, miten multa tulee käsitellä tai laittaa ruukkuun, ettei siitä tule istutuksen jälkeen IHAN KIVIKOVA MULTAMÖYKKY? Eli miten siitä saa möyhevän ja ilmavan?
Voiko multaan sekoittaa jotain mukaan, jotta siitä tulisi parempi kasvualusta kasveille? Mustan mullan multa on ihan erinäköistä kuin monissa kaupoista ostamissani kukissa oleva multa, joka on siis paljon ilmavampaa.
Kova multa
3
3565
Vastaukset
- turpeinen
Multaan voi sekoittaa keventäviä aineksia kuten esim. turvetta tai hiekkaa. Minä olen jo pitkään etsiskellyt marketien viherkasviosastoilta turvetta. En ymmäärrä, mihin se on kaupoista kadonnut. Ennen näki sitä säkkikaupalla joka kaupassa, ja joskus ostin kätevästi pieneen tilan puristettuja pakkauksia. Niitäkään ei löydy. Tietääkö joku, mistä saa turvetta nykyisin?
- Alli
Musta multa on minun mielestäni liian "mustaa"... eli Kekkilä tai vaikka Daily parempaa. Itse pistän monesti kaktusmultaa joukkoon. Ja uunissa ensin kuumennan, kuolee kukkakärpäsen toukat ym. muut. Ja istutuksen jälkeen, kun kukka kuivunut ekan kerran, ennen seuravaa kastelua haarukalla sievästi möyhennän mullan jos mennyt kovaksi. Istutus vaiheessa ei saa kovin tiivistää... sillon menee kovaksi.
- Anonyymi
Musta multa itsessään n hyvä maanparannusaine,mutta kasvelle liian tiivis! Kannattaa aina laittaa jotain ”ilmavampaa” sekaan,esim. hiekkaa👍🏻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?994537- 272385
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1092223- 2002179
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4101931- 1691503
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850