Hiljaisimmat kesärenkaat?

Audi A4

Vaikka kesä lähenee loppuaan, pitäisi vielä hankkia uudet kesäkumit. Autokin on uusi/käytetty, joten vertailupohjaa ei ole tästä koosta. Eli koko on 235/45-17. Mitä kokemuksia/suosituksia, jos hiljaisuutta painottaa eniten?

36

3552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikein

      kallis ja pehmeä kumi.. on hiljainen, mutta veikkaan että kaikki kumit tohon kokoon maksaa jo muutenkin, ja kaikissa on hiljaisuuteen panostettu mikäli ostat laaturenkaat.. rengasliike osaa auttaa. se nokian viuhka rengas oli voittanut jotain testejä mutta ei omakohtaista kokemusta.. continentalilta löytyy myös hiljaista kumia mutta aika arvokkaita

      • Kokeillut

        Olen ajanut seuraavilla renkailla. GoodYear F1,
        Uniroyal RainSport, Michelin PilotSport. Koko on ollut 235/40-17.
        Hiljaisin ollut Good Year, tosin kuluukin nopeimmin.
        Michelinillä pysyi tiellä parhaiten=vähiten uraherkkyyttä.
        Uniroyalit olivat huonoimmat. En suosittele.

        Rengasmyyjä kehuu juuri sitä rengasta josta saa parhaimmat provikat ;)


      • karju
        Kokeillut kirjoitti:

        Olen ajanut seuraavilla renkailla. GoodYear F1,
        Uniroyal RainSport, Michelin PilotSport. Koko on ollut 235/40-17.
        Hiljaisin ollut Good Year, tosin kuluukin nopeimmin.
        Michelinillä pysyi tiellä parhaiten=vähiten uraherkkyyttä.
        Uniroyalit olivat huonoimmat. En suosittele.

        Rengasmyyjä kehuu juuri sitä rengasta josta saa parhaimmat provikat ;)

        moro. ostin ite autooni kesäkumit,kumho renkaat ovat suhtkoht edulliset kumit ja hiljaiset,ei mulla oo ainakaan valittamista.


      • juupajuu
        karju kirjoitti:

        moro. ostin ite autooni kesäkumit,kumho renkaat ovat suhtkoht edulliset kumit ja hiljaiset,ei mulla oo ainakaan valittamista.

        kunhan saisit kerättyä kokemuksia eri renkaista ja pitemmältä matkalta/ajalta, niin et kehuisi noin kumhoa.


    • Biimeri

      Nokian NRVi on ainakin karkealla asfaltilla selvästi hiljaisempi kuin Contineltal PremiumContact. Nokian Z:sta ei ole vielä kokemusta.

      Tai sitten H-nopeusluokan kitkarenkaat, esim. Continental WinterContact TS790 (TM 2/2003: "Äkkinäisessä väistössä paras H-luokan rengas [Continental] on kuin hyvä kesärengas saaden arvosanaksi täyden kympin" - "Päätiellä Continental on varma ajattava ja lisäksi erittäin hiljainen")

    • thrower

      Tai osta keskieuroopan kitkat. Pehmeämpi seos on hiljaisempi. Saattavat kyllä kulua hieman nopeammin.
      Itse tykkäsin aikoinaan myös NRVi-renkaasta. Sileällä asvaltilla uskomattoman hiljainen. Karkeammalla mielestäni erot olivat pienemmät. Koko oli 225/45R17. Riippuu varmaan autostakin.

      • Audi A4

        Hankin lopulta Nokian Z:tat ja täytyy sanoa, että hyvät ovat ja melutaso tippui oleellisesti, voin suositella toisillekin. Rengasmyyjä suositteli ja sai ylipuhuttua, tosin eri myyjät suosittelevat eri merkkejä, joten ota siitä sitten selvää vaikka kriteerinä oli nimenomaan meluttomuus. Varmaan suosittelevat niitä, joista ko liike saa parhaan katteen. NRVi:tä ei saa muuten tässä koossa, ovat varmaan nekin hyvät.


      • Wilburi
        Audi A4 kirjoitti:

        Hankin lopulta Nokian Z:tat ja täytyy sanoa, että hyvät ovat ja melutaso tippui oleellisesti, voin suositella toisillekin. Rengasmyyjä suositteli ja sai ylipuhuttua, tosin eri myyjät suosittelevat eri merkkejä, joten ota siitä sitten selvää vaikka kriteerinä oli nimenomaan meluttomuus. Varmaan suosittelevat niitä, joista ko liike saa parhaan katteen. NRVi:tä ei saa muuten tässä koossa, ovat varmaan nekin hyvät.

        Nokialaiset ovat ainakin parhaasta päästä omien kokemuksien mukaan. Tällä hetkellä alla on Nokian NRZi:t ja seuraavaksi hankin Z:t. Googyear Eagle F1:t ovat myös hyvät, mutta Bridgestone ja Michelinit ovat olleet ainakin omalla kohdallaan meluisat. Halpa renkaat voi suoraan jättää omaan arvoonsa. Renkaissa ei kannata säästää...väärä paikka.


    • Anonyymi

      Vredestein, Hollantilainen kesärengas>>>>> Hiljainen, ainakin Golf hiljeni.

    • Anonyymi

      Vredestein, Hollantilainen kesärengas>>>>> Hiljainen, ainakin Golf hiljeni.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin yhdessä koossa hiljainen rengasmalli voi olla toisessa rengaskoossa meluisa. Aika eri asia puhutaanko korkeaprofiilisesta 15-tuumaisesta vai matalaprofiilisesta 18 tuumaisesta. Renkaan rungolla ja kulutuspinnalla on vähän eri osuudet meluun kun rengaskoko vaihtelee.

      Toiseksi auton alusta ja korin äänenvaimennus voi vaikuttaa siihen millaista melua pääsee sisätiloihin. Yhdessä autossa hiljainen rengas ei välttämättä toisessa autossa ole hiljaisin koska äänenvaimennus vaimentaa paremmin toisia taajuuksia.

      Siksi itse pidän ainoana vertailukelpoisena arvona EUn vaatiman meluluokitukset joka ilmoitetaan joka renkaalle ja perustuu ohiajomeluun. Melun lähde kuitenkin ihan sama oli sitten auton ulkona tai sisällä, joten ohiajomelulla on toki merkitystä myös sisämeluun.

      Usein nopeimmin kuluvat renkaat kuten Goodyear ja Nokian ovat hiljaisimpia, mutta kannattaa tarkistaa meluluokitus.

      • Anonyymi

        Noinhan se aika pitkälle menee.
        Tosin esim Contin 71 db renkaat eivät asiakkaiden mielestä ole keskimäärin äänekkäämpiä autoissaan, kuin esim 68 merkatut Goodyearit. Siis uutena. ja tietysti vaihtelevalla kalustolla. Mutta onhan tuo ilmoitettu ohiajometeli kuitenkin hyvä lähtökohta.

        On myös hyvä muistaa, että ilmoitettavat ominaisuudet ohjaavat hyvin vahvasti valmistajien tuotekehitystä. Ja tietyt ominaisuudet ovat ainakin perinteisesti olleet ristiriidassa keskenään. Uusilla kumiseoksilla on varmasti asiaan vaikutusta, mutta kauniit tekniikka-ylistykset ovat edelleen kyllä markkinointiosastojen leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se aika pitkälle menee.
        Tosin esim Contin 71 db renkaat eivät asiakkaiden mielestä ole keskimäärin äänekkäämpiä autoissaan, kuin esim 68 merkatut Goodyearit. Siis uutena. ja tietysti vaihtelevalla kalustolla. Mutta onhan tuo ilmoitettu ohiajometeli kuitenkin hyvä lähtökohta.

        On myös hyvä muistaa, että ilmoitettavat ominaisuudet ohjaavat hyvin vahvasti valmistajien tuotekehitystä. Ja tietyt ominaisuudet ovat ainakin perinteisesti olleet ristiriidassa keskenään. Uusilla kumiseoksilla on varmasti asiaan vaikutusta, mutta kauniit tekniikka-ylistykset ovat edelleen kyllä markkinointiosastojen leipää.

        Dunlopit ja Goodyarit melkein poikkeuksetta hiljaisimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dunlopit ja Goodyarit melkein poikkeuksetta hiljaisimpia.

        Eikös nuo olekin saman firman tuotteita molemmat. Ovat muuten kummatkin yhtä nopeita sulamaan alle samoin kuin Contitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nuo olekin saman firman tuotteita molemmat. Ovat muuten kummatkin yhtä nopeita sulamaan alle samoin kuin Contitkin.

        Lisäksi nopeasti alle sulaa Nokia ja Hankook.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi nopeasti alle sulaa Nokia ja Hankook.

        Kohta alkaa autolehdet julkaista taas kesärengastestejään, alkaa täällä taas itku, potku, raivareita esiintyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta alkaa autolehdet julkaista taas kesärengastestejään, alkaa täällä taas itku, potku, raivareita esiintyä..

        2000 luvun alussa niillä testeillä oli vielä kuluttajan kannalta isompi merkitys.
        Nykyään enempi lehtien välttämätöntä sisällöntuotantoa. Ei nyt puhdasta potaskaa, muttei myöskään yleensä kovin merkityksellistä.
        Ellei nyt sitten joku välttämättä halua vertailla kaikkein halvinta vaihtoehtoa kalleimpaan.
        Nyanssierot vaihtelee kokojen, ajoautojen, tuotantoerien ja painotuserojen takia. Toki suuntaa antavaa, ellei noista mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 luvun alussa niillä testeillä oli vielä kuluttajan kannalta isompi merkitys.
        Nykyään enempi lehtien välttämätöntä sisällöntuotantoa. Ei nyt puhdasta potaskaa, muttei myöskään yleensä kovin merkityksellistä.
        Ellei nyt sitten joku välttämättä halua vertailla kaikkein halvinta vaihtoehtoa kalleimpaan.
        Nyanssierot vaihtelee kokojen, ajoautojen, tuotantoerien ja painotuserojen takia. Toki suuntaa antavaa, ellei noista mitään tiedä.

        Niin ja kuinka moni oikeasti ajaa äärirajoilla tai 120km/h kaatosateella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuinka moni oikeasti ajaa äärirajoilla tai 120km/h kaatosateella...

        Paremmat renkaat toimivat myös paremmin ja turvallisesti myös ns. norminopeuksella. Testit sen kertoo helpoiten kun haetaan ne rajat jossa heikot sortuu. Voi sinua hölmöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kuinka moni oikeasti ajaa äärirajoilla tai 120km/h kaatosateella...

        Siksi itse katson rengastesteistä lähinnä ajettavuutta, hiljaisuutta, kilometritulosta ja vierintävastusta. Kaikki merkkirenkaat pitävät tarpeeksi hyvin. Mutta melussa, polttoaineenkulutuksessa ja ohjaustuntumass/suuntavakaudessa voi kyllä olla selviä eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi itse katson rengastesteistä lähinnä ajettavuutta, hiljaisuutta, kilometritulosta ja vierintävastusta. Kaikki merkkirenkaat pitävät tarpeeksi hyvin. Mutta melussa, polttoaineenkulutuksessa ja ohjaustuntumass/suuntavakaudessa voi kyllä olla selviä eroja.

        Niin, mutta kun me dorkat katsomme vain tähtiä ja ostamme halvinta kinkikumia kuitenkin. Sitten me ...tuilemme ja olemme kateellisia niille joilla on varaa ja munaa ostaa kunnollisia renkaita ja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmat renkaat toimivat myös paremmin ja turvallisesti myös ns. norminopeuksella. Testit sen kertoo helpoiten kun haetaan ne rajat jossa heikot sortuu. Voi sinua hölmöä.

        Tottakai toimii paremmin, ei ne saatanan testivoittajat kaatosateessa 120km/h tiellä pidä. Herää todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai toimii paremmin, ei ne saatanan testivoittajat kaatosateessa 120km/h tiellä pidä. Herää todellisuuteen.

        Pitää paremmin kuin kinkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi nopeasti alle sulaa Nokia ja Hankook.

        Kaikki renkaat kuluvat Suomessa nopeasti nastojen tehtyä tiet 50- sen santapaperin tasolle. Varsinkin maallis-. huhti-. touko ja kesäkuussa renkaitten kulumisen on todettu olevan jopa 5 kertaista normaalikulumiseen nähden.


    • Anonyymi

      Kaikki renkaat ovat Suomen teillä hyvin meluisia. Nastarenkaiden käytön vuoksi joudutaan tiet pinnoittamaan karkesta louhossepelistä tehdystä asfaltista, joka on jo itsessään meluisa ajoalusta. Heti uudesta asfaltista nastat jyrsivät vaimentaman bitumin pois, jolloin ajo muuttuu vielä meluisammaksi. Siksi jokaisen tulisi vähintäin kerran käydä Keski- Euroopassa ajamassa silkinhienolla tiellä ja siten kuulla ensi kerran elämässään auotonsa moottorin äänen. Sitä tunnetta ei voi unohtaa!

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan niin on, että jos nastarenkailla ei ensin karhennettaisi näitä silkinhienoja teitä niin jäisellä kelillä kitkarengaskuskit ajaisivat jossain vaiheessa jokainen pöpelikköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että jos nastarenkailla ei ensin karhennettaisi näitä silkinhienoja teitä niin jäisellä kelillä kitkarengaskuskit ajaisivat jossain vaiheessa jokainen pöpelikköön.

        Kovametalia käytetään muualla kiven ja metalin työstöön, Suomessa teitä karhetamalla ja tuohoamalla kivipölyn tuottamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että jos nastarenkailla ei ensin karhennettaisi näitä silkinhienoja teitä niin jäisellä kelillä kitkarengaskuskit ajaisivat jossain vaiheessa jokainen pöpelikköön.

        Hienoa, että tunnustit nastarenkaan raastavan tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovametalia käytetään muualla kiven ja metalin työstöön, Suomessa teitä karhetamalla ja tuohoamalla kivipölyn tuottamiseen.

        Voi sinua onnetonta ja pakkomielteistä poikakaa.


      • Anonyymi

        Mutta eroja on melussa joka tapauksessa renkaiden välillä oli tiet karkeita tai sileitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eroja on melussa joka tapauksessa renkaiden välillä oli tiet karkeita tai sileitä.

        On toki ja Suomen teillä ne korostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että jos nastarenkailla ei ensin karhennettaisi näitä silkinhienoja teitä niin jäisellä kelillä kitkarengaskuskit ajaisivat jossain vaiheessa jokainen pöpelikköön.

        MIstähän tuollaisen opin ja tiedon on saanutkin keksittyä, ehkä kaikki muut selitykset ostaa nastarenkaat oli käytetty,,,,jäisellä pöpelikköön menee kuintenkin ensin nastarenkailija siitä ne tilastotkin kertoo.
        Tuonllaisen karhentamis tiedon julkaisija voisi oikeasti katsoa kuin järjetönkin keksimäsi juttu on ja edes kokeilla kitkarenkaita ennenkö kirjoittelee mitään paremman tiedon vastaista ja enemmän nolaa itseään.
        Koska jos joskus aniharvoin on liukasta ja sitä silkinhienon jään karhentamisesta tulee ;lähinnä jäämurskaa silkinhienoa sellaista ja todella liukasta ja pahinta kitkoille , ne nastathan ei kuulemma enään ole pistovoimaisia eikä tietkään kulu on samaa tietoa kuin nastarenkailijat tekisivät kitkarenkailjoille palveluksen ,nolointa ikinä mitä kuullut.


    • Anonyymi

      Siltä se kuulostikin ryhmärämän meno.

    • Anonyymi

      Alkuperäinen kysymys oli hiljaisista kesärenkaista ja pässit jauhaa nastoista ja teiden karheudesta, ette te kusipäitä ole?

    • Anonyymi

      Autobildin v 2021 kattavan kesärengastestin mukaan paras kesärengas olisi Kumho Ecsta, jos painotetaan niitä ominaisuuksia mitä meidän puolikosteissa kesäkeleissä tarvitaan......

      Kestävyyteen ja ajomeluun pisteyttäen lista paras olisi. 1.kumho E, 2.goodyear,michelin p, semperit 3.hankook 4.continental,kleber 5.debica,pirelli 6.fulda,bridegestone,nokia w

      • Anonyymi

        Taidat olla Kumho myyjä kun sitä tarjoat jokaiseen mahdolliseen rakoon ja ketjuun, noloa.
        TM:n testissä Kumho sijoitus on 9. eikä sitä pidetty mitenkään hiljaisena ja vierintävastus on iso. Jarrutuspito huono.
        Misukka
        Conti
        Goodyear
        Nokia
        Landsail
        siinä kärki jotka saivat viisi tai neljä tähteä.
        Kuhmu sai juuri ja juuri kolme tähteä ja kympän pienemmällä pisteellä tulos putosi jo kahteen tähteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe