Mistä mahtaa johtua, polttoainetta on ja pumppu lähtee kyllä käyntiin?
Wallas ei syty
11
11822
Vastaukset
Tarkista että jännitehäviötä ei ole, eli mittaa jännite hehkulangan liittimien yli.
Jos jännite on ok on todennäköistä että lanka on kuumuudesta venynyt niin että se koskettaa sen alla oleva huokosta sydäntä ja menettää sen kautta lämpötilanssa, eikä syty.
Tämä on se tavallisin syy että Wallaskäyttäjät joutuvat nostamaan jännitettä moottoria käyttämällä jotta lämmitin syttyisi.- veijo veneilijä
Itsekin taistelin viime viikonloppuna Wallaksen kanssa...
Pumpusta siis kuuluu selvä naksunta ja se yrittää pumpata. Jos kuitenkin polttoaineletkussa on syystä tai toisesta ilmakupla se ei välttämättä jaksa pumpata. Tähän auttaa yleensä se kun nostaa polttoainesäiliön pumpun tasolle käynnistettäessä. Jos kyse on ilmakuplasta saattaa mennä useita käynnistys kertoja, ennenkuin polttoaine ehtii polttokammioon, niin ettei laite ole ehtinyt aikakatkaisemaan hehkutusta, joten kannattaa kärsivällisesti koittaa useamman kerran.
Saattaa olla myös niin,että hehkulanka on poikki (vanhuuttaan tai jos laite on päässyt käymään märkänä esim paluuletku tukkeutunut). Sen saa helpoiten todettua mittaamalla virta hehkulangan -johtimesta. Virtamittarin pitäisi näyttää 6A jos se on kunnossa. Tietysti sen voi todeta myös avaamalla polttokammio, mutta... Homma on ihan kiitettävän suuri...
Sellainen artikkeli löytyy (jostain vanhasta veneilylehdestä) kuin 'pidä wallas vallassasi', suosittelen...- Jussi P.
Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.
Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä. - Saimaan Sissi
Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä. - Matkapurjehtija
Jussi P. kirjoitti:
Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.
Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä.kun tarkastat paluuletkun virtauksen ota nestettä kirkkaaseen astiaan. Jos neste on sameaa on joukossa vettä. Ota jääestoainetta aja pumpun läpi ja koita syttyyykö, jos syttyy poista säiliöstä sinne kertynyt vesi mieluummin vaihda uudet aineet säiliöön.
Kokemukseni mukaan hehkulanka kestää yleensä ehjänä vuosikausia samoin imeytystyyny. - nappulaa
Saimaan Sissi kirjoitti:
Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä.Paina sitä punaista nappulaa, joka on puhallusletkujen puoleisessa päädyssä
- HKblue
Jussi P. kirjoitti:
Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.
Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä.aiempien neuvojen lisäksi voit tarkistaa saako Wallas ilmaa. Palaminen tuppaa olemaan heikonlaista ja savuttaa, jos raitisilmaputki on tukossa.
- yönä hallaa
Saimaan Sissi kirjoitti:
Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä.ja n. klo 4 sammui Wallaksen pumppu. Luojan lykky tapahtui tod. näk. viimeisellä tämän kesän reisulla. Viedähän Hanski-Fixille ensi kesää varten. Oiskohan joku osa piirilevystä mennyt, kyseessä oli Wallaksen seinämalli 1800.
- Wallasvaaraton
Jos jännite on päässyt alas, voi olla ettei syty sen johdosta. Minulla latauksen jälkeen starttasi Wallas heti.
- safe flame
Mulla Wallas keitin temppuili. Kyselin neuvoja Wallas-miehiltä. Ennen isompia muita temppuja vaihdoin uuden polttoaineen (Esso Blue), koska oli syytä olettaa että vanha oli laadultaan heikentynyttä kosteiden yms. takia. Sen jälkeen on pelannut.
- Spray
Taivuta hehkulanka kaarelle ylöspäin, ettei se ui polttonesteessä.(Yli 20 vuoden käyttökokemus.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673