Wallas ei syty

wallas

Mistä mahtaa johtua, polttoainetta on ja pumppu lähtee kyllä käyntiin?

11

11822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkista että jännitehäviötä ei ole, eli mittaa jännite hehkulangan liittimien yli.
      Jos jännite on ok on todennäköistä että lanka on kuumuudesta venynyt niin että se koskettaa sen alla oleva huokosta sydäntä ja menettää sen kautta lämpötilanssa, eikä syty.
      Tämä on se tavallisin syy että Wallaskäyttäjät joutuvat nostamaan jännitettä moottoria käyttämällä jotta lämmitin syttyisi.

    • veijo veneilijä

      Itsekin taistelin viime viikonloppuna Wallaksen kanssa...
      Pumpusta siis kuuluu selvä naksunta ja se yrittää pumpata. Jos kuitenkin polttoaineletkussa on syystä tai toisesta ilmakupla se ei välttämättä jaksa pumpata. Tähän auttaa yleensä se kun nostaa polttoainesäiliön pumpun tasolle käynnistettäessä. Jos kyse on ilmakuplasta saattaa mennä useita käynnistys kertoja, ennenkuin polttoaine ehtii polttokammioon, niin ettei laite ole ehtinyt aikakatkaisemaan hehkutusta, joten kannattaa kärsivällisesti koittaa useamman kerran.

      Saattaa olla myös niin,että hehkulanka on poikki (vanhuuttaan tai jos laite on päässyt käymään märkänä esim paluuletku tukkeutunut). Sen saa helpoiten todettua mittaamalla virta hehkulangan -johtimesta. Virtamittarin pitäisi näyttää 6A jos se on kunnossa. Tietysti sen voi todeta myös avaamalla polttokammio, mutta... Homma on ihan kiitettävän suuri...

      Sellainen artikkeli löytyy (jostain vanhasta veneilylehdestä) kuin 'pidä wallas vallassasi', suosittelen...

      • Jussi P.

        Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.

        Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä.


      • Saimaan Sissi

        Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
        Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
        Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
        Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
        Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä.


      • Matkapurjehtija
        Jussi P. kirjoitti:

        Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.

        Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä.

        kun tarkastat paluuletkun virtauksen ota nestettä kirkkaaseen astiaan. Jos neste on sameaa on joukossa vettä. Ota jääestoainetta aja pumpun läpi ja koita syttyyykö, jos syttyy poista säiliöstä sinne kertynyt vesi mieluummin vaihda uudet aineet säiliöön.
        Kokemukseni mukaan hehkulanka kestää yleensä ehjänä vuosikausia samoin imeytystyyny.


      • nappulaa
        Saimaan Sissi kirjoitti:

        Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
        Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
        Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
        Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
        Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä.

        Paina sitä punaista nappulaa, joka on puhallusletkujen puoleisessa päädyssä


      • HKblue
        Jussi P. kirjoitti:

        Irroittamalla paluu letkun, voi tarkistaa pumppaako pumppu. Jos paluuletkusta tulee tavaraa, on hehku palanut melko varmasti. Varsinkin jos virtaa on tarpeeksi.

        Ei se hehkun vaihtaminen, ainakaan 1800:een, ole loppujen lopuksi kuin puolen tunnin korkeintaan tunnin homma, jos laite on vähänkään esillä. Siis kannattaa tehdä mieluummin kuin nukkua kylmässä.

        aiempien neuvojen lisäksi voit tarkistaa saako Wallas ilmaa. Palaminen tuppaa olemaan heikonlaista ja savuttaa, jos raitisilmaputki on tukossa.


      • yönä hallaa
        Saimaan Sissi kirjoitti:

        Jos pumppu on kunnossa, ei ilmakuplat letkussa haittaa mitään. Jos pumppu ei jaksa nostaa polttoainetta, pumpun takaiskumekanismi voi vuotaa tms.
        Jos taas pumppu toimii, niin vaihda polttimen huoltoyksikkö. Se sisältää hehhulangan ja huovat, johon polttoaine imeytetään. Hehkulanka ei ole välttämättä poikki, mutta huovat on niin koppurat, että homma ei toimi.
        Wallaksen kyseessä ollessa on maallikon turha antaa mitään varmoja vinkkejä.
        Yksi on kuitenkin varmaa; jos muilta keinot loppuvat, Hanski-Fix Kaarinassa auttaa. Mies neuvoo hiljaisena aikana varmaan mielellään puhelimessakin hädänalaisia. Ainakin vielä muutama vuosi sitten, toivottavasti on voimissaan vieläkin.
        Se edellisen kirjoittajan mainitsema juttu oli edesmenneessä Vene-maailma-lehdessä.

        ja n. klo 4 sammui Wallaksen pumppu. Luojan lykky tapahtui tod. näk. viimeisellä tämän kesän reisulla. Viedähän Hanski-Fixille ensi kesää varten. Oiskohan joku osa piirilevystä mennyt, kyseessä oli Wallaksen seinämalli 1800.


    • Wallasvaaraton

      Jos jännite on päässyt alas, voi olla ettei syty sen johdosta. Minulla latauksen jälkeen starttasi Wallas heti.

    • safe flame

      Mulla Wallas keitin temppuili. Kyselin neuvoja Wallas-miehiltä. Ennen isompia muita temppuja vaihdoin uuden polttoaineen (Esso Blue), koska oli syytä olettaa että vanha oli laadultaan heikentynyttä kosteiden yms. takia. Sen jälkeen on pelannut.

    • Spray

      Taivuta hehkulanka kaarelle ylöspäin, ettei se ui polttonesteessä.(Yli 20 vuoden käyttökokemus.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe