Huomasin tänään koiran kuonon olevan ihan täynnä pieniä punkin poikasia. noin 100 oon jo poistanut mutta vielä ois toinen puoli kuonosta osittain käymättä.
Onko kenellekkään sattunut vastaavaa ja MISTÄ voi punkkeja tulla noin paljon???
200 punkkia kuonossa!!?
14
4340
Vastaukset
- xxx
Punkit saa myös poikasia. En nyt muista, kasvattaako ne poikasensa itsensä sisässä vai muniiko koiran sisälle.
- kirppuliinu
Jep. Eläinlääkäri varoitteli jo alkukesästä että tänä vuonna punkkeja on PALJON. Kokeilin itse tuota punkkipantaa (yrtti) mutta eipä tuo auttanut joten siirryin koiran iholle laitettavaan karkoitteeseen. Se ainakin auttoi. Noin 30 punkkia löysin koirastani ja suurinosa niistäkin oli silmäkulmissa. Osan sain pois turkista kun ne etsivät sopivaa kohtaa mihin kiinnittyä ja ne olivat pieniä. Yleensä punkit huomaa vasta sitten kun ne ovat jo aika pulleita, mutta kiinnittyessään ne ovat todella pieniä.
Koirasi on varmaan nuuskinut innoissaan heinikossa juuri sellaista paikkaa jossa on majaillut nälkäisiä punkkeja. Yleensä ne kiinnittyvät sellaiseen paikkaan johon helposti pääsevät eli missä on lyhyt tai harva karva. Verenkierrolla on varmaan jotain tekemistä asian kanssa. Minun koirallani nuo silmänympärystät vetivät punkkeja puoleensa.
Nyt on jo muuten hirvikärpäsiä. Innolla odotan milloin pääsen niitä metsästämään koirasta, itsestäni niitä olen jo 3 nitistänyt. - Eetu
koiraan, vaan jos saa rauhassa imeä itseensä verta, niin tiputtautuu sitten pois ja munii maahan. Ja yhdestä punkista sitten sikiääkin 2000 uutta, jos pääsee lisääntymään.
- helena
Kuolisikohan ne jollakin selkään valetavalla liuoksella, esim: Stronghold? Minua kyllä epäilyttäisi, saisinko sellaisen määrän poistettua käsipelillä.
- eppuli
etteivät ole täitä? ei mitenkään että epäilisin mutta en ole moisesta koskaan kuullut/nähnyt
- Punkkipihti
Olen varma että olivat punkkeja kun olivat lähes kaikki jo kiinnittyneet koiran kuonoon ja silmien ympärille. Noh ei niitä nyt ollutkaan kuin ~150kpl hehheh.. ja kutakuinkin kaikki sain pihdeillä pois noukittua. menihän siinä eikaa mut onneks koira jaksoi olla paikallaan koko session.
Tehoaako Expot vain punkkien karkoitukseen vai tappaako jo kiinnittyneet punkit? - eppuli
Punkkipihti kirjoitti:
Olen varma että olivat punkkeja kun olivat lähes kaikki jo kiinnittyneet koiran kuonoon ja silmien ympärille. Noh ei niitä nyt ollutkaan kuin ~150kpl hehheh.. ja kutakuinkin kaikki sain pihdeillä pois noukittua. menihän siinä eikaa mut onneks koira jaksoi olla paikallaan koko session.
Tehoaako Expot vain punkkien karkoitukseen vai tappaako jo kiinnittyneet punkit?YYYYÄÄÄÄKKK!!!!! ;)
- kokeiltu on
heips,
eläinkaupan yrttipannat on tehottomia, ainakin meidän kokemuksella.
Apteekissa myydään paljon tehokkaampia punkkipantoja, ja ne antaa jopa 5kk suojan koiralle. Suosittelen lämpimästi, tänä kesänä en löytänyt yhtään punkkia koirasta!
Punkkipantaan päädyttiin kun koiralla tuli yliherkkyyttä niistä strongholdin/expotin tyyppisistä turkkiin laitettavista litkuista. Esim. expot kutitti koiraa niin paljon et se piti pestä pois.
Onneksi punkkien torjuntaan löytyy lääkkeitä, toisin ku hirvikärpäsiin...- Sade
Maanantaina poistimme koirastamme 7 elävää hirvikärpästä ja 4 kuollutta. Eilen eläviä löytyi taas kolme lisää.
En tajua tätä, sillä asumme kaupungissa emmekä ole 1,5 viikkoon käyneet metsässä. Luulin että ne ei ole vielä levittäytyneet kaupunkeihin!
Ei tullut mieleenkään että koiramme olisi kävelevä ötökkäkuljetin,koska emme olleet metsässä/heinikossa tms. moneen päivään. Se ensmmäinen hirvikärpänen löytyi ihan vahingossa kun rapsuttelin koiraa ja sitten niitä alkoi löytyä lisää ja lisää... - Puzzu
Sade kirjoitti:
Maanantaina poistimme koirastamme 7 elävää hirvikärpästä ja 4 kuollutta. Eilen eläviä löytyi taas kolme lisää.
En tajua tätä, sillä asumme kaupungissa emmekä ole 1,5 viikkoon käyneet metsässä. Luulin että ne ei ole vielä levittäytyneet kaupunkeihin!
Ei tullut mieleenkään että koiramme olisi kävelevä ötökkäkuljetin,koska emme olleet metsässä/heinikossa tms. moneen päivään. Se ensmmäinen hirvikärpänen löytyi ihan vahingossa kun rapsuttelin koiraa ja sitten niitä alkoi löytyä lisää ja lisää...niin meille jäi punkun jäljiltä silmä kulmaan sellanen kuin olisi valkoinen syylä tai joku..eläinlääkäri näki sen eikä sanonut mitään. Mutta itteäni häiritsee se.Onko muille jäänyt? yleensä sellaset laskeutuu piakkoin, mutta tuo on ollut kyllä jo kuukauden.
Koiraani se ei tunnu haittaavan. - Ulla
Puzzu kirjoitti:
niin meille jäi punkun jäljiltä silmä kulmaan sellanen kuin olisi valkoinen syylä tai joku..eläinlääkäri näki sen eikä sanonut mitään. Mutta itteäni häiritsee se.Onko muille jäänyt? yleensä sellaset laskeutuu piakkoin, mutta tuo on ollut kyllä jo kuukauden.
Koiraani se ei tunnu haittaavan.Patti on meilläkin, mutta kaulassa. Se on sellaisen varrellisen luomen näköinen kun ihmisilläkin saattaa olla. Ihon värinen eikä lähde vetämällä eikä kiertämällä pois. En kyllä ole huomannut, että koirassa olisi ollut punkkejakaan. Tarkistamme sen aina ulkoilun jälkeen huolella.
Luulen itse, että kyse on kyllä luomesta ja olen lakannut sitä kynimästä. Sillä on sitäpaitsi toisessa etutassussa vähän samanlainen, mutta musta.
Olisikohan sinunkin koirallasi tälläinen, jos se ei kerran irtoa, eikä elääk:kään siitä mitään sanonut. - puzzu
Ulla kirjoitti:
Patti on meilläkin, mutta kaulassa. Se on sellaisen varrellisen luomen näköinen kun ihmisilläkin saattaa olla. Ihon värinen eikä lähde vetämällä eikä kiertämällä pois. En kyllä ole huomannut, että koirassa olisi ollut punkkejakaan. Tarkistamme sen aina ulkoilun jälkeen huolella.
Luulen itse, että kyse on kyllä luomesta ja olen lakannut sitä kynimästä. Sillä on sitäpaitsi toisessa etutassussa vähän samanlainen, mutta musta.
Olisikohan sinunkin koirallasi tälläinen, jos se ei kerran irtoa, eikä elääk:kään siitä mitään sanonut.Eiku meillä oli alunperin siinä punkki, joka me otettiin piheillä pois ja sillon siinä ei näkynyt mitään, mutta heti sen jälkeen se patti tuli. Itseasiassa se kyllä näyttää sellaseslta varsi syylältä:=)tai miksi sitä ikinä kutsutaankin...Ruma vaan ku sitä ei karvat peitä,no ei me kyllä näyttelyissä muutenkaan käydä:]välillä vaan ihmiset vahtaavat....
Haittaa ei kuiten tunnu olevan.Niin ei huolta, mutta aattelin kysäsässä jos jollain muulla olis samanlainen.
Oletko 100% varma ettei teidän koiralla olisi kans ollut niissä kohissa punkki? Koska punkithan irtoavat myös itsekseen.
Virheistä oppii, ostin heti perään Expottia:)Eikä ole punkkeja näkynyt sen jälkeen. - sade
Ulla kirjoitti:
Patti on meilläkin, mutta kaulassa. Se on sellaisen varrellisen luomen näköinen kun ihmisilläkin saattaa olla. Ihon värinen eikä lähde vetämällä eikä kiertämällä pois. En kyllä ole huomannut, että koirassa olisi ollut punkkejakaan. Tarkistamme sen aina ulkoilun jälkeen huolella.
Olisikohan sinunkin koirallasi tälläinen, jos se ei kerran irtoa, eikä elääk:kään siitä mitään sanonut.Eikös se itse punkki nimenomaan ole sellainen ison luomen näköinen! Sillä on pää ihon sisällä ja peräpää on pullistunut kun se on imenyt itsensä täyteen! Ottakaa se nyt ihmeessä pois!!
- puzzu
sade kirjoitti:
Eikös se itse punkki nimenomaan ole sellainen ison luomen näköinen! Sillä on pää ihon sisällä ja peräpää on pullistunut kun se on imenyt itsensä täyteen! Ottakaa se nyt ihmeessä pois!!
Siinä on ollut punkki ja se on otettu pois.
Ja toiseksi aattelitko että se punkki olis siinä kuukauden päivät.
Punkit imevät itsensä täyteen ja irtoavat itsestään pois JOS kukaan ei irrota!
Ja kyllä nyt jokasien koiran omistajan pitää luomi ja punkki erottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819