Onko kenelläkään kokemusta yksityisestä parturi-kampaaja koulutuksesta?? Kestää vuoden? Kuinka paljon tuli maksaan? (mulle puhuttiin 5900 muut kulut.) Oliko opetus hyvää ja oppiiko ammatin siinä ajassa? Oliko jotakin tutkintomaksuja vielä erikseen? Ja mikä on "titteli" koulutuksen jälkeen?
Kampaajaksi?
7
9966
Vastaukset
- Opa
En missään nimessä suosittele vuoden mittaista kampaamokoulua. Vaikka koulutus on yksityinen, ei se tarkoita että opetus olisi tehokkaampaa, taikka että saisit "parempaa" opetusta.
Itse opiskelen viimeistä vuotta (valmistun huhtikuussa) parturi-kampaajaksi oppisopimuksella. Oppisopimus on erittäin tehokas keino valmentautua tähän ammattiin!
3 vuoden oppisopimuskoulutuksessa n.90% opiskeluajasta on työn tekoa liikkeessä. Eli koulun penkillä istutaan 10% 3 vuodesta.
Enkä todellakaan ole vielä ammattilainen! Nyt olen saanut vasta perusopetuksen ja näillä tiedoilla / taidoilla ei omaa liikettä vielä perusteta.
Esimerkki: Lähiopetusryhmässäni on 3 henkilöä, jotka ovat valmistuneet vuoden mittaisesta yksityiskoulusta ja he itse ovat sanoneet, että täällä oppii viikossa paremmin, kuin mitä he ovat oppineet yksityiskoulussa.
Tosin vastuu oppimisesta on aina jokaisella meillä itsellä.
Oppisopimuksessa hyvä puoli on se, että saat ammattitodistuksen, työtodistuksen ja koulutodistuksen, bonuksena ihan hyvä palkka sekä alan työehtosopimus (liittoon kannattaa liittyä jo opiskeluvaiheessa) ja verottomat opintososiaaliset etuudet lähiopetusjaksoilta.
Eli tähän tämän alan koulutusta ei voi lopettaa, ei voi muuta kuin jatkaa! =) - icdez
niin oon kyl kuullut ja tunnen yhen tytön joka kävi sen yksityisen puolen ja sit se halus kuitenki oppisopimuksella töihin koska se ei osannu viel kaikkee. ja ite kampaajana oon sitä mieltä ettet sä mikään hyvä kampaaja voi olla jos oot vuoden opiskellu...ellet sit oo ihan superlahjakas.
..Yksityinen koulu antoi minulle täysin hyvän lähtökohdan alalle. :) Tämä on tosin tapauskohtaista, jos päättää jäädä kotiin nukkumaan joka päivä ei voi mitenkään edes kuvitella vuodessa valmistuvansa. Ja tässä yksityisessä koulussa minkä itse kävin se vuosi ei ollut mikään koulutusaika, vaan ON MAHDOLLISUUS lukea koulu vuodessa jos on tarpeeksi skarppi! Meilläkin viiden tytön ryhmästä kolme jäi jatkamaan, ja kaksi valmistui. Eli koulussa siis saa jatkaa niin kauan kun katsoo olevansa "valmis". =) Muutenkin motivaatio yksityisellä on paljon korkeampi kuin amitsussa, ja tosiaankin siellä edetään hirmuista tahtia! Meidän koulupäivät olivat 9-18, mutta se tuntui ihan hyvältä kun muisti vain että tätä se ala on, ja sitä kestää sen n. vuoden. Asiakkaita kerkisimme tuon vuoden aikana tehdä n. 700, joka tuntuu hurjalta luvulta. Kuinka monta ammattikoulussa teette 3 vuoden aikana?
Oppisopimus on myös mielestäni loistava tapa opiskella kampaajaksi, enkä ammattikouluakaan väheksy; kaikilta suunnilta olen nähnyt loistavia vastavalmistuneita kampaajia! Yritän vain muuttaa käsityksiänne 1 vuoden koulusta, se ON yhtä tehokas kuin ammattikoulu. :)
T. Nykyisin yrittäjänä toimiva "vuoden koulun käynyt". =)- ..ninni..
ladybrunet kirjoitti:
..Yksityinen koulu antoi minulle täysin hyvän lähtökohdan alalle. :) Tämä on tosin tapauskohtaista, jos päättää jäädä kotiin nukkumaan joka päivä ei voi mitenkään edes kuvitella vuodessa valmistuvansa. Ja tässä yksityisessä koulussa minkä itse kävin se vuosi ei ollut mikään koulutusaika, vaan ON MAHDOLLISUUS lukea koulu vuodessa jos on tarpeeksi skarppi! Meilläkin viiden tytön ryhmästä kolme jäi jatkamaan, ja kaksi valmistui. Eli koulussa siis saa jatkaa niin kauan kun katsoo olevansa "valmis". =) Muutenkin motivaatio yksityisellä on paljon korkeampi kuin amitsussa, ja tosiaankin siellä edetään hirmuista tahtia! Meidän koulupäivät olivat 9-18, mutta se tuntui ihan hyvältä kun muisti vain että tätä se ala on, ja sitä kestää sen n. vuoden. Asiakkaita kerkisimme tuon vuoden aikana tehdä n. 700, joka tuntuu hurjalta luvulta. Kuinka monta ammattikoulussa teette 3 vuoden aikana?
Oppisopimus on myös mielestäni loistava tapa opiskella kampaajaksi, enkä ammattikouluakaan väheksy; kaikilta suunnilta olen nähnyt loistavia vastavalmistuneita kampaajia! Yritän vain muuttaa käsityksiänne 1 vuoden koulusta, se ON yhtä tehokas kuin ammattikoulu. :)
T. Nykyisin yrittäjänä toimiva "vuoden koulun käynyt". =)Hei!
Kysyisin vielä tosta oppisopimuksesta että onko se perjaatteessa yhtä pätevä kuin amiksen paperit? Eli sama palkka ym? entä jatkokoulutus mahdollisuudet?
Mitä yksityiskouluja suosittelette? Millainen TYK tai FORMA ovat? - mina.
..ninni.. kirjoitti:
Hei!
Kysyisin vielä tosta oppisopimuksesta että onko se perjaatteessa yhtä pätevä kuin amiksen paperit? Eli sama palkka ym? entä jatkokoulutus mahdollisuudet?
Mitä yksityiskouluja suosittelette? Millainen TYK tai FORMA ovat?Tietääkö kukaan kampaamoita HelsinkiVantaa alueeta,jotka ottaa oppisopimusopiskelijoita?
- TulevaPK?
mina. kirjoitti:
Tietääkö kukaan kampaamoita HelsinkiVantaa alueeta,jotka ottaa oppisopimusopiskelijoita?
Osaisiko joku tosiaan kertoa paikkoja tai linkkejä, joiden kautta olisi mahdollista oppisopimus-koulutus? Itseänikin kovasti kiinnostaisi kyseinen vaihtoehto.. :)
- alkuun
TulevaPK? kirjoitti:
Osaisiko joku tosiaan kertoa paikkoja tai linkkejä, joiden kautta olisi mahdollista oppisopimus-koulutus? Itseänikin kovasti kiinnostaisi kyseinen vaihtoehto.. :)
http://www.opityossa.fi/
http://oppisopimus.net/html/yleista.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839