Onko totta, että kannettaviin ei saa kovalevyjä, joiden pyörimisnopeus olisi 7200 rpm. Tarkoitan nimenomaan tällaisia valmiita konepaketteja, ei ole aikomus itse lähteä mitään kasaamaan.. :) Itse en juurikaan tietokoneiden päälle ymmärrä, mutta kaverini neuvoi, että kovalevyn pyörimisnopeus on tärkeä kriteeri konetta ostettaessa. Sitten kun vihdoin löysin mielestäni hinta-laatu-suhteeltaan hyvän koneen ja koitin tiedustella kovalevyn pyörimisnopeutta(oli muuten 4200), myyjä toteaa varmana tietona, että kannettavissa maksimi olisi 5400. Onko täällä kellään varmaa tietoa asiasta? Asiallisista vastauksista olisin kiitollinen. Tack och hej.
Kannettavien kovalevyistä
4
478
Vastaukset
Älä kiinnitä tuohon levyn pyörimisnopeuteen liikaa huomiota. On totta, että nopeammin pyörivän levyn suorituskyky on hieman parempi, mutta en usko että teet mitään sellaista, missä kärsisit kohtuuttomasti esim. 5400 rpm-levyn suorituskyvystä. Jos aiot editoida videoita tai vaikka käyttää läppäriäsi äänitysstudiona, niin siinä nopeasmmasta levystä on hyötyä.
Maksa mieluummin vaikka paremmasta näytönohjaimesta ja suuremmasta keskusmuistista kuin marginaalisesti nopeammasta kovalevystä.
P.S. Nopeammin pyörivät levyt syövät enemmän sähköä (= akku kestää lyhyemmän aikaa) ja pitävät enemmän meteliä.- ukkeli
hitachilta löytyy 7200 kierroslevy 2,5 tuuman kokoon 60gb ja 80gb..siis kannettavaan sopiva....
taisipa jossain mallissa olla 16mb cache myös eli
aika riuska levy...
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26354 - Minä.vaan.
Ainakin IBM/Lenovon parhaissa koneissa on 7200 rpm kovalevy ollut jo pitkään. Kovalevun nopeudella on merkitystä kokonaissuorituskykyyn aivan selvästi. En ostaisi konetta jos kovalevyn nopeus on vain 4200 rpm tai sitten vaihtaisin kovalevyn nopeampaan.
- Minä.vaan.
Tässä linkki Hitatchin kovalevysivuille. Huomautan kuitenkin että internetissä liikkuvaan dataan on suhtauduttava varauksella. http://www.hgst.com/portal/site/hgst/?epi_menuItemID=1ae1841f0c9f113aa5a8f2b6aac4f0a0&epi_menuID=0f34be57a7adb6fd25ad4e8060e4f0a0&epi_baseMenuID=22f0deefa8f3967dafa0466460e4f0a0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835