Poikakissan mahassa roikkuu outo pussi.. Mikä se voisi olla? Voiko sitä hoitaa jotenkin?
Kissan mahassa roikku"pussi"
7
4676
Vastaukset
- Pussikissa
Minunkin toisella kissa (leikattu 6v narttu) roikkuu mahapussi. Ei muusta kyse kuin, että kissani on ylipainoinen, läskiä kertynyt mahaan (kuten omistajallaankin). Liikaa ruokaa/liian vähän liikuntaa kuten myös.
- käsittääkseni
Olen ymmärtänyt, että kyse ei välttämättä ole ylipainosta. Omalle kissalleni esimerkiksi on tullut kastroinnin jälkeen roikkuva maha, vaikka kissa ei todellakaan ole ylipainoinen. Se syö normaalisti ja liikkuu paljon. Kylkiluut tuntuvat, mutta eivät näy.
Otin sitten asiasta selvää, ja jostain kirjasta (valitettavasti en muista nimeä) luin, että roikkumaha tulee usein ihan normaalipainoisille leikatuille kissoille.
Varma en tietenkään voi olla, kirja kun taisi olla aika vanha.
- kojootti
Mulla on ainakin kaikilla kastraateilla sellainen löysä kohta mahassa. Mä kutsun sitä kastraatti hetulaksi, kun sellainen on kaikille kastraateille jotka mä tiedän :)
- kisulla
kans tällainen "mahapussi".. Olemme saaneet kissan vanhemmalla ikää ja kun alkuaikoina aloin ihmetellä ja pelätä mikä tuo veltto pussi mahassa on, on kuin toisella puolella mahaa vain ei mahan keskellä...
kysyinkin eläinlääkäriltä tarkistus reissulla mahasta, joka rauhoitteli että ei se ole kuin maha joka roikkuu... ollut aikaisemmin mahdollisesti lihava ja laihtunut ja iho jäänyt roikkumaan.. nyt on taas maha hieman kasvanut ylensyönnin ja vähäisen liikkumisen takia mutta pussi tuntuu yhä mutta ehkä hieman pienempänä...
että ei todennäköisemmin pitäisi olla mitään vakavaa...- kissalla
on semmonen roikkumaha joka myös johtuu leikkauksesta. Mutta kahdella muulla narttu kisulla ei maha roiku, vaikka on leikattu. Kai se on si tapauskohtasta..
- nallukka
joo. se on juuri toisella puolella mahaa ja on löllö. hyvä ettei ole vakava.:)
- -kärpänen-
Onko se kova vai minkä tuntuinen?
Minun kissallani oli nimittäin mahassa tyrä.
Sellainen roikkuva "pallo"..pussi..
Ei sekään kyllä hirmu kovalta tunnu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329