Kattokaa aikaa, jolloin lähetin

tän postin...

Kello on.. No kello on mitä on, kattokaa aikaa, ku lähetin tän postin. Taas koneella aamuviiteen!

4

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------------------------

      Mene töihin IT-alalle, niin olet lopen kyllästynyt olemaan vapaa ajallasi tietokoneen ääressä.

      • suti

        Olet ihan oikeassa!

        Kun joutuu koneen ääressä tekemään duunia 8 tuntia päivässä, ei tulis mieleenikään enää vapaa-aikaani siihen käyttää.


      • ööö

        Itsellä meni koko kesä niin, että olin ensin töissä koodaamassa 8h, ja sitten vielä kotona 6-8h koneen ääressä.

        Ja viikon päätteeksi vielä normiviikonloppu:
        pe 17:00 nettiin
        la 07:00 nukkumaan
        la 14:00 nettiin
        su 05:00 nukkumaan
        su 12:00 nettiin
        ma 01:00 nukkumaan


    • Virta pois

      Ainoa tapa päästä riippuvuudesta on antaa itselleen ehdottomia rajoja. Kokeile herätyskelloa. Annat itsellesi tunnin aikaa nettihengailuun. Kellon soidessa pillit pussiin, ei edes nettipankissa käyntiä tämän ajan jälkeen.

      Lue vaikka kirjaa, käy lenkillä tms, kun kone ei ole päällä eli hanki harrastuksia, joihin EI LIITY tietokone. Tietenkin koneella saa kaikkea kivaa aikaan, mutta kone on vain kone.

      Jos lipsut kellon soiton jälkeen, kokeile raaempaa peliä: katkaise virta, sammuttamatta ohjelmia. Seuraavalla kerralla sitä muistaa sammuuttaa ohjelmat. Mikäli mikään muu ei auta, pidä konetta kiinni vaikka viikko (siis kotona).

      Ainoa toimiva tapa nettiriippuvuuden poistamiseen on toiminta- ja ajatusmallien muuttaminen. Joillakin toimii asteittain vähentäminen ja toisilla pitää olla absoluuttisesti ilman (esim. chatteja).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe