Kertokaa kokemuksista mikä lattiavaha on hyvä ja kestävä muovimatolle. Olen ostanut viimmeksi Hohto matalloitu vesivaha. Se pysyi edellisessä asunnossa tosi hyvin ja olin siihen tyytyväinen, mutta tämän asunnon lattiassa se ei pysy. Muutaman viikon jälkeen jo on lähtenyt pois niistä kohdista joissa paljon kävellään. Kiitos vastauksista.
Lattiavaha
3
4276
Vastaukset
- stiller
"HETI" Huippuvaha metalloitu itsekiilottuva vesivaha.aivan loistava ja kestävä ainaskin näin omasta mielestä.vedin puolivuota sitten muovimatot eikä ole juuri kiilto muuttunut.olen jopa vetänyt vanhan laminaatin päällekin sitä.kannattaa kokeilla.
- ammattilainen..
Ei todennäköisesti ole vahasta kiinni, jos vahasi ei ole vanhaa. Vallankin avattu vahapurkki menee nopeasti huonoksi. Pesitkö lattiasi kunnolla ennen vahausta, siis vahanpoistoaineella? Imuroit likavedet pois ja huuhtelit, pyyhit edes kostealla..?
Jos mattosi on uusi, niin syy löytyy todennäköisesti siitä ja perusteellisen pesun puutteesta. Uudessa matossa on pehmittimiä, jotka heikentävät vahan tarttumista. Sen vuoksi uusi muovimattokin täytyy aina pestä perusteellisesti vahanpoistoliuoksella. Pesu = pesu lattianhoitokoneella, harjalla, tai hankauspesimellä vahanpoistoaineliuoksella, likaveden imurointi, huuhtelu. Ja vaha levitetään tietysti täysin kuivalle lattialle.
Me käytetään lähes yksinomaan Hohto plussaa, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia millään lattioilla. Käytetään siis satoja litroja vuodessa..
Vahattua lattiaa ei saa märkä / kosteapyyhkiä muutamaan päivään. Vaha kuivuu toki hetkessä, mutta sen lopullinen kovettuminen kestää jopa viikon.. - käyttänyt
Jontecin Eternaa, on kiiltävä ja kestävä vaha.Hyvänä kakkosena tulee Wetrokin Mepol H.Sit päälle parin, kolmen viikon päästä high-speeg kiilloitus Top Shinellä niin johan on lattiasi pitkään niin komeat että et hame päällä kehtaa edes kulkea....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657