Käivärä BigBrotherissa

Muistaako kukaan

BigBrotherin Antti S on Kosovon käiväröitä.

41

40543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

      Niin, ja tais poika kotiutua aika äkäseen kun ei tuo alkoholin käyttö pysyny ihan normeissa....

      • jörgen

        Kyllä se Antti ihan ajallaan kotiutui jo toista vuotta sitten.


      • ***

        Taisi olla Mika kun sitä maitojunaa käytti... Antista en tiedä.


      • Mikä missio
        *** kirjoitti:

        Taisi olla Mika kun sitä maitojunaa käytti... Antista en tiedä.

        Missä Mika on heittänyt keikkaa?


      • ***
        Mikä missio kirjoitti:

        Missä Mika on heittänyt keikkaa?

        Kosovossa 2000-2001


      • >>
        *** kirjoitti:

        Kosovossa 2000-2001

        samassa campissa??


      • ***
        >> kirjoitti:

        samassa campissa??

        En varsinaisesti.. itse ollut.


      • oli aikoinaan Bosniassa
        *** kirjoitti:

        En varsinaisesti.. itse ollut.

        Eli fassetarkin on mukana BB:ssä...


      • ***
        oli aikoinaan Bosniassa kirjoitti:

        Eli fassetarkin on mukana BB:ssä...

        Siellähän on sitten rauha turvattu..


      • .....
        oli aikoinaan Bosniassa kirjoitti:

        Eli fassetarkin on mukana BB:ssä...

        kuka hiton mira?


      • der meister
        ..... kirjoitti:

        kuka hiton mira?

        robinson ja bb sekasin. robinsonin mira oli bosniassa.


      • taataa
        der meister kirjoitti:

        robinson ja bb sekasin. robinsonin mira oli bosniassa.

        ...


      • niinpä menikin
        taataa kirjoitti:

        ...

        Tosiaan, sotkin päissäni kaksi ohjelmaa... :)


    • jääkäri

      Mika se lähti kosovosta kesken reissun. Oltiin samassa joukkueessa ja samassa sopassa aikoinaan.

      • supailija

        Olitteko A-coyssa? Tais olla kostea ilta...


      • se lähti

        kesken reissun?


      • seiskasta
        se lähti kirjoitti:

        kesken reissun?

        Eli se joi liikaa ja sai sulkaa.


    • sanasta "käivärä"

      Et taida edes tietää, mitä sana käivärä tarkoittaa...Käivärä on paikallinen asukki..

      • löytyy

        Kyllä se on niin että kähtävä on paikallinen ja käivärä sellanen faitteri mikä on heittänyt muutaman reissun. Nykyään myös sanaa kähtävä käytetään paikallisista.


      • käivärä
        löytyy kirjoitti:

        Kyllä se on niin että kähtävä on paikallinen ja käivärä sellanen faitteri mikä on heittänyt muutaman reissun. Nykyään myös sanaa kähtävä käytetään paikallisista.

        Kyllä se on niinkin että ennen ei kähtävä sanaa ole edes tunnettu!!!!
        Taitaa olla kosovon missiosta tulla tuo kähtävä...
        Ennen vain tunnettiin sana KÄIVÄRÄ...
        Mutta mitäpä tuosta... maailma muuttuu


      • Anonyymi
        käivärä kirjoitti:

        Kyllä se on niinkin että ennen ei kähtävä sanaa ole edes tunnettu!!!!
        Taitaa olla kosovon missiosta tulla tuo kähtävä...
        Ennen vain tunnettiin sana KÄIVÄRÄ...
        Mutta mitäpä tuosta... maailma muuttuu

        Kähtävä on hyvin vanhaa fassekieltä, ainakin Libanonin-operaation alkuajoilta, ellei jo Siinailta, koska sen alkuperä on arabian kielen huoraa tarkoittavassa sanassa kähbä. Aluksi se tarkoitti tukikohdassa työskenteleviä paikallisia, jotka siis tekivät kaikenlaista (paska)duunia rahaa vastaan (vrt. "huora" sivumerkitykset). Tästä sitten se alkoi tarkoittaa myöhemmin kaikkia paikallisia asukkeja, erityisesti arabeja.


    • Grogi

      Huvittaa kun nämä rauhanturvaajat puhuvat faittereista ja kosovosta...

      Silloinkun kosovossa tapahtui jotain, rauhanturvaajat pysyivät kotona.

      Mutta ootte kyllä aika älyttömiä palkkasotureita siellä kosovossa, huhhuh. Ite en uskaltas kyllä lähtee tollasella sotatantereelle...

      Mutta tosiaan se on ihan arvokasta työtä mitä siellä rauhanturvaajat tekevät, ei se sotiminen vaan siviilien auttaminen.

      Meitsikin piteli asetta tuossa pari viikonloppua sitten, nyt tutuu että pystyisin hyökkäämään helposti venäjälle. Voisinpa kutsua itseäni jopa veteraaniksi!!! buahahhaaa

      • Ylifasse

        RT-porukoilla on oma "ammatti" slanginsa kuten myös miltei kaikilla "oikeilla" ammattialoilla.

        Se ,että rauhanturvaajia ei ollut Kosovossa silloin kun "siellä jotain tapahtui" johtui täysin siitä, ettei silloin ollut vielä YK-hyväksymää mandattia.

        Aika pihalla oot näistä asioista, kannattais ottaa hiukka selvää ennekuin osoittaa tyh.. .tietämättömyytensä.
        Suomalaiset rauhanturvaajat ei vielä tähän päivään mennessä ole joutuneet sotimaan, onko se osoitus meidän onnistumisesta, tiedä häntä. Sotatoimien keskellä sen sijaan ovat toiset joutuneet olemaan.
        Rauhanturvaajat, ainakin suomalaiset, auttavat aina siiviileitä tavalla tai toisella joka paikassa missä ovat.

        Pidättele hiukan ittees ja kerää vaikka ryhmän verran kaltaisiasi sankareita lisää ja hyökkää sit vasta paneen venäjä matalax, ota huomioon että on talvi tulossa.

        Koeta kestää :o)


      • ***
        Ylifasse kirjoitti:

        RT-porukoilla on oma "ammatti" slanginsa kuten myös miltei kaikilla "oikeilla" ammattialoilla.

        Se ,että rauhanturvaajia ei ollut Kosovossa silloin kun "siellä jotain tapahtui" johtui täysin siitä, ettei silloin ollut vielä YK-hyväksymää mandattia.

        Aika pihalla oot näistä asioista, kannattais ottaa hiukka selvää ennekuin osoittaa tyh.. .tietämättömyytensä.
        Suomalaiset rauhanturvaajat ei vielä tähän päivään mennessä ole joutuneet sotimaan, onko se osoitus meidän onnistumisesta, tiedä häntä. Sotatoimien keskellä sen sijaan ovat toiset joutuneet olemaan.
        Rauhanturvaajat, ainakin suomalaiset, auttavat aina siiviileitä tavalla tai toisella joka paikassa missä ovat.

        Pidättele hiukan ittees ja kerää vaikka ryhmän verran kaltaisiasi sankareita lisää ja hyökkää sit vasta paneen venäjä matalax, ota huomioon että on talvi tulossa.

        Koeta kestää :o)

        Erinomainen puheenvuoro. Asiaa joka sana.


      • Vaan fasse.
        *** kirjoitti:

        Erinomainen puheenvuoro. Asiaa joka sana.

        Enpä usko että grogi meinaskaan että sillon ku siellä oli sota niin sillon ois ollu turvaajiakin siellä vaan kun -03 keväällä oli ne mellakat niin sillon Suomalaiset pysy campeissään piilossa.Ja näinhän se suurimmalta osin olikin.Ne joukot jotka oli Suomalaisen johtajan johdossa niin ne luikkivat kiireen vilkkaan leirin suojiin.Itse olin QRF joukkueessa joka oli luovutettu Irlantilaisen johtajan alaisuuteen ja me olimme Pristiinan etelä puolella olevassa mellakassa.Yritettiin meitäkin saada pois sieltä.Eli kovin on rohkeita nämä meidän upseerit.Pois lukien Bravon sen aikainen johtaja joka johti miehiä kentältä käsin.(tai näin olen kuullut).Jos pitää paikkansa niin kättä lippaan hänelle!


      • TÄÄLTÄ ALHAALTA
        Vaan fasse. kirjoitti:

        Enpä usko että grogi meinaskaan että sillon ku siellä oli sota niin sillon ois ollu turvaajiakin siellä vaan kun -03 keväällä oli ne mellakat niin sillon Suomalaiset pysy campeissään piilossa.Ja näinhän se suurimmalta osin olikin.Ne joukot jotka oli Suomalaisen johtajan johdossa niin ne luikkivat kiireen vilkkaan leirin suojiin.Itse olin QRF joukkueessa joka oli luovutettu Irlantilaisen johtajan alaisuuteen ja me olimme Pristiinan etelä puolella olevassa mellakassa.Yritettiin meitäkin saada pois sieltä.Eli kovin on rohkeita nämä meidän upseerit.Pois lukien Bravon sen aikainen johtaja joka johti miehiä kentältä käsin.(tai näin olen kuullut).Jos pitää paikkansa niin kättä lippaan hänelle!

        Kun rivisotilas kertoo mitä keväällä 2003 mellakoissa on tapahtunut niin herää parikin kysymystä!? Eikö mellakat olleetkin maaliskuussa 2004! Jos siitä huolimatta tuntuu, että olit täällä silloin niin...! Voiko rivisotilas ymmärtää kokonaistoimintaa, mielestäni ei! Suomalainen reserviläinen ei ole ammattisotilas, "ressua" ei ihan jokapaikkaan voi laittaa(varusmieskoulutus ei riitä, edes räppärit)! Tätä en sano loukatakseni, vain kertoakseni totuuden. Kunnia kuitenkin kaikille rauhanturvaajille, muistetaan vain faktat samalla!


      • Nimetön
        TÄÄLTÄ ALHAALTA kirjoitti:

        Kun rivisotilas kertoo mitä keväällä 2003 mellakoissa on tapahtunut niin herää parikin kysymystä!? Eikö mellakat olleetkin maaliskuussa 2004! Jos siitä huolimatta tuntuu, että olit täällä silloin niin...! Voiko rivisotilas ymmärtää kokonaistoimintaa, mielestäni ei! Suomalainen reserviläinen ei ole ammattisotilas, "ressua" ei ihan jokapaikkaan voi laittaa(varusmieskoulutus ei riitä, edes räppärit)! Tätä en sano loukatakseni, vain kertoakseni totuuden. Kunnia kuitenkin kaikille rauhanturvaajille, muistetaan vain faktat samalla!

        se on niin että SUURIN osa "rauhanturvaajista" ottaa pestin ostaakseen auton tms.
        Silloin kun paskaa rupeaa tulemaan niin nämä sankarit menevät/käsketään piiloon.

        Kannattaisi vaikka lukea "Bosnian tien liftarit" joka antaa pienen vaikkakin riisutun kuvan bosnian sodasta.

        Ei se ole aikuisten oikeasti niin että jos laitetaan baretti ja pellepuku päälle niin sitä ollaa kovia jätkiä.


      • myös tuo!
        TÄÄLTÄ ALHAALTA kirjoitti:

        Kun rivisotilas kertoo mitä keväällä 2003 mellakoissa on tapahtunut niin herää parikin kysymystä!? Eikö mellakat olleetkin maaliskuussa 2004! Jos siitä huolimatta tuntuu, että olit täällä silloin niin...! Voiko rivisotilas ymmärtää kokonaistoimintaa, mielestäni ei! Suomalainen reserviläinen ei ole ammattisotilas, "ressua" ei ihan jokapaikkaan voi laittaa(varusmieskoulutus ei riitä, edes räppärit)! Tätä en sano loukatakseni, vain kertoakseni totuuden. Kunnia kuitenkin kaikille rauhanturvaajille, muistetaan vain faktat samalla!

        Laitoin tosiaan väärän vuoden.Eli se oli 2004 keväällä.On totta ettei Suomalaista reservin sotilasta voi joka tilanteeseen laittaa mutta mun mielestä sillon ei olisi pitäny juosta karkuun ku pari kiveä tulee kohti.Kun kaikilla oli vielä jouha-varustus päällä ja sitä siellä tuli kovasti harjoiteltua.Ja sitten kun siellä oikeassa tilanteessa pitäisi käyttää oppimiaan taitoja niin sitten juostaan karkuun ja jätetään paikallis poliisit oman onnensa nojaan.Tuntui sillon että Suomi on siellä vaan heiluttamassa lippuaan.Kunnioitus muita pohjoismaita kohtaan nousi roimasti mellakoden aikana.Se on ihan yhtä tyhjän kanssa kun Suomalaiset on siellä.Pelkkää voimannäyttöä.Tai saahan paikalliset lapset kyniä kouluun.
        Rauhanturvaamisen pitäisi olla ensimmäinen asia mitä siellä tehdään ja joukon hallinta on rauhanturvaamista.Tämän on minun mielipide.
        Enkä tietenkään voi ymmärtää kokonaistoimintaa täydellisesti tollaisessa tilanteessa mutta osittain kyllä.

        Mutta kiitos palautteesta ja korjauksesta!

        ps.kaikille jotka ovat hakeutumassa alas niin muistakaa että saatatte joutua tekemään hyvinkin vaarallista työtä sen autonne takia.Se ei ole pelkkää kaljan juomista vaikka siitä paljon puhutaankin.

        Ja JATKETAAN!


      • ja vellit
        Nimetön kirjoitti:

        se on niin että SUURIN osa "rauhanturvaajista" ottaa pestin ostaakseen auton tms.
        Silloin kun paskaa rupeaa tulemaan niin nämä sankarit menevät/käsketään piiloon.

        Kannattaisi vaikka lukea "Bosnian tien liftarit" joka antaa pienen vaikkakin riisutun kuvan bosnian sodasta.

        Ei se ole aikuisten oikeasti niin että jos laitetaan baretti ja pellepuku päälle niin sitä ollaa kovia jätkiä.

        sekaisin.. tuon nimistä kirjaa ei taida olla olemassakaan? Jos tarkoitat Mostarin tien liftareita, niin enpä itse suosittele sitä historiakirjaksi. Sodasta ja sen taustoista kannattaa lukea ihan muista kirjoista, esim. Serbia, Euroopan sairain mies.


      • Kähtävän nähnyt
        myös tuo! kirjoitti:

        Laitoin tosiaan väärän vuoden.Eli se oli 2004 keväällä.On totta ettei Suomalaista reservin sotilasta voi joka tilanteeseen laittaa mutta mun mielestä sillon ei olisi pitäny juosta karkuun ku pari kiveä tulee kohti.Kun kaikilla oli vielä jouha-varustus päällä ja sitä siellä tuli kovasti harjoiteltua.Ja sitten kun siellä oikeassa tilanteessa pitäisi käyttää oppimiaan taitoja niin sitten juostaan karkuun ja jätetään paikallis poliisit oman onnensa nojaan.Tuntui sillon että Suomi on siellä vaan heiluttamassa lippuaan.Kunnioitus muita pohjoismaita kohtaan nousi roimasti mellakoden aikana.Se on ihan yhtä tyhjän kanssa kun Suomalaiset on siellä.Pelkkää voimannäyttöä.Tai saahan paikalliset lapset kyniä kouluun.
        Rauhanturvaamisen pitäisi olla ensimmäinen asia mitä siellä tehdään ja joukon hallinta on rauhanturvaamista.Tämän on minun mielipide.
        Enkä tietenkään voi ymmärtää kokonaistoimintaa täydellisesti tollaisessa tilanteessa mutta osittain kyllä.

        Mutta kiitos palautteesta ja korjauksesta!

        ps.kaikille jotka ovat hakeutumassa alas niin muistakaa että saatatte joutua tekemään hyvinkin vaarallista työtä sen autonne takia.Se ei ole pelkkää kaljan juomista vaikka siitä paljon puhutaankin.

        Ja JATKETAAN!

        turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia. Kova paikka se olisi ollut päällystölle tuottaa miehiä sinkkiarkuissa kotiin. Elinikäinen taakka kaikille tilanteessa mukana olleille. Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle ja pitää pää kylmänä ja miehet ehjinä. Oman porukan turvallisuus on tärkeintä.
        Pelkästään auton takia ei kenenkään kannata alas lähteä. Auto on sitä arvostavalle toki kiva bonus mutta on turha ostaa hienoa Audia, Mersua tai Bemaria jos muu elämä on Corollan tasoa, jos sitäkään...


      • yffe
        Kähtävän nähnyt kirjoitti:

        turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia. Kova paikka se olisi ollut päällystölle tuottaa miehiä sinkkiarkuissa kotiin. Elinikäinen taakka kaikille tilanteessa mukana olleille. Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle ja pitää pää kylmänä ja miehet ehjinä. Oman porukan turvallisuus on tärkeintä.
        Pelkästään auton takia ei kenenkään kannata alas lähteä. Auto on sitä arvostavalle toki kiva bonus mutta on turha ostaa hienoa Audia, Mersua tai Bemaria jos muu elämä on Corollan tasoa, jos sitäkään...

        itse olen kolme kertaa ollut rt-hommissa ja siellä mennään niinkuin ylemmältä tulleet ohjeet/käskyt neuvovat. itse olen tuijottanut suht läheltä automaattiaseen piipun suuhun lähi-idässä noin kymmenen vuotta sitten, MUTTA tietty laki ei anna lupaa toimia ennenkuin on vaara ontodellinen?! noissa kosovon mellakoissakin olisi varmasti ollut suomalainen sotilas omalta osaltaan mukana, jos lait/asetukset jne antaneet myöten. ja mielestäni jokainen voi mennä hakemaan sen LÄYHYN auton sieltä, jos haluaa. kyllä senkin eteen joutuu hieman töitä tekemään...


      • Reka
        yffe kirjoitti:

        itse olen kolme kertaa ollut rt-hommissa ja siellä mennään niinkuin ylemmältä tulleet ohjeet/käskyt neuvovat. itse olen tuijottanut suht läheltä automaattiaseen piipun suuhun lähi-idässä noin kymmenen vuotta sitten, MUTTA tietty laki ei anna lupaa toimia ennenkuin on vaara ontodellinen?! noissa kosovon mellakoissakin olisi varmasti ollut suomalainen sotilas omalta osaltaan mukana, jos lait/asetukset jne antaneet myöten. ja mielestäni jokainen voi mennä hakemaan sen LÄYHYN auton sieltä, jos haluaa. kyllä senkin eteen joutuu hieman töitä tekemään...

        Liittyykö autiotalon mäki tähän aseen piippuun tuijottamiseen?


      • kommentti
        Kähtävän nähnyt kirjoitti:

        turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia. Kova paikka se olisi ollut päällystölle tuottaa miehiä sinkkiarkuissa kotiin. Elinikäinen taakka kaikille tilanteessa mukana olleille. Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle ja pitää pää kylmänä ja miehet ehjinä. Oman porukan turvallisuus on tärkeintä.
        Pelkästään auton takia ei kenenkään kannata alas lähteä. Auto on sitä arvostavalle toki kiva bonus mutta on turha ostaa hienoa Audia, Mersua tai Bemaria jos muu elämä on Corollan tasoa, jos sitäkään...

        ... joka kertoo aivan kaiken; iis vielä kerran:

        "turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia.....

        ...Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle "

        Vielä kun kertoisit, minkä takia te siellä "alhaalla" olette,niin saataisiin jotain selvyyttä asiaan.


      • slobodan
        kommentti kirjoitti:

        ... joka kertoo aivan kaiken; iis vielä kerran:

        "turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia.....

        ...Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle "

        Vielä kun kertoisit, minkä takia te siellä "alhaalla" olette,niin saataisiin jotain selvyyttä asiaan.

        nää on hyviä nää kommentit mitä tulee ihmisiltä jotka ei oo edes käynyt kosovossa tai ent. jugoslaviassa.

        Miksi joku lähtee rauhanturvaajaksi?

        Raha on hyvä motivaatio, itselläni oli se pääsyynä kun lähdin ensi kerran. MUTTA... se oli vain tekosyy muille, koska pitäisivät minua outona kun haluan lähteä sellaiseen paikkaan.

        Ja minä pidin rauhanturvaamisesta. Hyvä ruoka, mukavat työtoverit (pääosin) ja mielenkiintoinen hyvin palkattu työ.

        Kuitenkin vahvin oli kokemus siitä että tiesin tekeväni jotain hyödyllistä. Tiedän siellä tehdään paljon kaikkea aivan helvetin turhaa, mutta oli hetkiä jolloin näin ihmisten kasvoilta kiitollisuuden ja helpotuksen kun olimme läsnä.

        Puhun ihmisistä jotka elivät alituisesa pelossa vihamielisellä alueella ja pelkäsivät joka hetki henkensä ja läheistensä hengen puolesta.
        Heille me olimme oikeasti avuksi.

        Siinä syy miksi minä lähdin ja lähden vielä (ehkä) uudestaan.


      • itsellesi...
        slobodan kirjoitti:

        nää on hyviä nää kommentit mitä tulee ihmisiltä jotka ei oo edes käynyt kosovossa tai ent. jugoslaviassa.

        Miksi joku lähtee rauhanturvaajaksi?

        Raha on hyvä motivaatio, itselläni oli se pääsyynä kun lähdin ensi kerran. MUTTA... se oli vain tekosyy muille, koska pitäisivät minua outona kun haluan lähteä sellaiseen paikkaan.

        Ja minä pidin rauhanturvaamisesta. Hyvä ruoka, mukavat työtoverit (pääosin) ja mielenkiintoinen hyvin palkattu työ.

        Kuitenkin vahvin oli kokemus siitä että tiesin tekeväni jotain hyödyllistä. Tiedän siellä tehdään paljon kaikkea aivan helvetin turhaa, mutta oli hetkiä jolloin näin ihmisten kasvoilta kiitollisuuden ja helpotuksen kun olimme läsnä.

        Puhun ihmisistä jotka elivät alituisesa pelossa vihamielisellä alueella ja pelkäsivät joka hetki henkensä ja läheistensä hengen puolesta.
        Heille me olimme oikeasti avuksi.

        Siinä syy miksi minä lähdin ja lähden vielä (ehkä) uudestaan.

        ...ilmeisesti et siis ole samaa mieltä "Kähtävän nähneen" kanssa. Olen vain joskus kuullut sen suuntaisia kommentteja rt- miehiltä paikallisista asukkaista, että epäilyttää tuo auttamisen halu. No, onhan joka duunissa jengiä moneen junaan, ja toiset luulevat olevansa jotain puujumalia, kun saavat uniformun päälleen. Hyvä, että teitä muitakin sinne lähtee.


      • asenne
        itsellesi... kirjoitti:

        ...ilmeisesti et siis ole samaa mieltä "Kähtävän nähneen" kanssa. Olen vain joskus kuullut sen suuntaisia kommentteja rt- miehiltä paikallisista asukkaista, että epäilyttää tuo auttamisen halu. No, onhan joka duunissa jengiä moneen junaan, ja toiset luulevat olevansa jotain puujumalia, kun saavat uniformun päälleen. Hyvä, että teitä muitakin sinne lähtee.

        Mitä ihmettä,joku järkipäinenkin täällä kirjoittelee, hyvä niin. Taitaa tosiaan olla että mainitsemasi puujumalat ovat enemmän äänessä, ja sen perusteella saadaan kuva joko porukasta. Valitettavaa.


      • yffe
        Reka kirjoitti:

        Liittyykö autiotalon mäki tähän aseen piippuun tuijottamiseen?

        almanilla osasto A:n toimesta ja monella aseella. suuttuivat, kun tohotin IBAKilla suoraan päin näköö... ;-)


      • Reka
        yffe kirjoitti:

        almanilla osasto A:n toimesta ja monella aseella. suuttuivat, kun tohotin IBAKilla suoraan päin näköö... ;-)

        Itse katselin piipunsuuhun autitalon mäellä osasto B:n toimesta, koska keskeytimme heidät räjäytelemästä paikallisten taloja.


      • A-coy lämäri/medic
        Kähtävän nähnyt kirjoitti:

        turhaan kenenkään suomalaisen henkeä tahi terveyttä Kähtävien riehumisen takia. Kova paikka se olisi ollut päällystölle tuottaa miehiä sinkkiarkuissa kotiin. Elinikäinen taakka kaikille tilanteessa mukana olleille. Kun sivistysvaltiosta lähdetään kolmanteen maailmaan pitää mielestäni asettua hiukan sen meiningin yläpuolelle ja pitää pää kylmänä ja miehet ehjinä. Oman porukan turvallisuus on tärkeintä.
        Pelkästään auton takia ei kenenkään kannata alas lähteä. Auto on sitä arvostavalle toki kiva bonus mutta on turha ostaa hienoa Audia, Mersua tai Bemaria jos muu elämä on Corollan tasoa, jos sitäkään...

        Kyllähän kosovossa kivaa oli :) hyvää safkaa, hyvä sali. sain siellä paljon hyviä ja varmaan elinikäisiä ystäviä. hyvä työtodistus koska varmaan muutan ulkomaille töihin. Ja läyhyn toin toki... ja miksi en olisi?

        Mutta enää ei tarvi edes suomessa Kähtävältä mitään ostaa, kyl sen verran vuodessa kypsy niihin kavereihin... siellä myös huomas että miten ihmeessä esim. Italia voi kuulua EU:n? niiden kanssa kaikki yhteistyö oli aivan mahdotonta. No.. kähtiksiähän ne onkin...


        Eikä siellä kukaan kovin helpolla rupea itseään tapattamaan. se nyt on sanomattakin selvää. mutta omat riskinsä siinä työssä on. jo pelkästään se liikenne siellä on hassua katseltavaa.


      • SRBIJAAA
        slobodan kirjoitti:

        nää on hyviä nää kommentit mitä tulee ihmisiltä jotka ei oo edes käynyt kosovossa tai ent. jugoslaviassa.

        Miksi joku lähtee rauhanturvaajaksi?

        Raha on hyvä motivaatio, itselläni oli se pääsyynä kun lähdin ensi kerran. MUTTA... se oli vain tekosyy muille, koska pitäisivät minua outona kun haluan lähteä sellaiseen paikkaan.

        Ja minä pidin rauhanturvaamisesta. Hyvä ruoka, mukavat työtoverit (pääosin) ja mielenkiintoinen hyvin palkattu työ.

        Kuitenkin vahvin oli kokemus siitä että tiesin tekeväni jotain hyödyllistä. Tiedän siellä tehdään paljon kaikkea aivan helvetin turhaa, mutta oli hetkiä jolloin näin ihmisten kasvoilta kiitollisuuden ja helpotuksen kun olimme läsnä.

        Puhun ihmisistä jotka elivät alituisesa pelossa vihamielisellä alueella ja pelkäsivät joka hetki henkensä ja läheistensä hengen puolesta.
        Heille me olimme oikeasti avuksi.

        Siinä syy miksi minä lähdin ja lähden vielä (ehkä) uudestaan.

        picka ti mater pidar.. majku ti jebem


      • häpeän reissua
        A-coy lämäri/medic kirjoitti:

        Kyllähän kosovossa kivaa oli :) hyvää safkaa, hyvä sali. sain siellä paljon hyviä ja varmaan elinikäisiä ystäviä. hyvä työtodistus koska varmaan muutan ulkomaille töihin. Ja läyhyn toin toki... ja miksi en olisi?

        Mutta enää ei tarvi edes suomessa Kähtävältä mitään ostaa, kyl sen verran vuodessa kypsy niihin kavereihin... siellä myös huomas että miten ihmeessä esim. Italia voi kuulua EU:n? niiden kanssa kaikki yhteistyö oli aivan mahdotonta. No.. kähtiksiähän ne onkin...


        Eikä siellä kukaan kovin helpolla rupea itseään tapattamaan. se nyt on sanomattakin selvää. mutta omat riskinsä siinä työssä on. jo pelkästään se liikenne siellä on hassua katseltavaa.

        Oli aika ahterista ja pettymys. Etenkin se porukan taso, huhhuh. Oli siellä hyviä tyyppejä, mutta pääasiassa ämmäporukkaa. Ne akat jakeli pesää siellä ja jokunen mies oli hetero tai bi ja stikkasi viikseenkin niitä jopa. Tuli sieltä muutama romanssikin, mutta ei taida kestää sen jälkeen kun on horon kenkä saatu varuskunnnan oven väliin kun aliupseerin paikkoja tavoitellaan ilman kykyjä;) vinkki vinkki:)
        Ihan jees reissu ja tietää nyt millaista pelleilyä se oli. Mutta miettikää, joku menee kosovoon keittään pottuja tai rassaan autoja ja se käy nolliksella kerran viikkoon ja sitten se sanoo olleensa RAUHANTURVAAJANA, voi vittu! Olkaa hiljaa reissuistanne, niin minäkin olen!

        Ja te jotka ootte kahteenkin kertaan kosovossa olleet, get a life! Oliko järkee?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe