Miksi te lainaa haluatte?

joku vaan

Olen pärjäillyt oikein hyvin sillä, että olen elänyt tulojen mukaan.

Jos lainaa on ollut pakko ottaa, niin olen maksanut sen mahdollisimman nopeasti pois.

Ja rahankäyttö pysyy hallinnassa kun pitää rahat seteleinä lompakossa. Huomaa heti jos tuli tehtyä jotain hölmöä.

9

1828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no cash

      Valitettavasti asunnon osto vaati enemmän, kuin cashiä löytyi, ja vanhemmatkin vielä elää...

      • joku vaan

        Siis ostaa asuntoa tässä suhdannevaiheessa.

        http://www.stat.fi/til/ashi/index.html

        Itse olen ostanut asuntoni vuosina 1980, 1987 ja 1995. Vanhojen myynti hieman myöhemmin, viimeksi 2002.

        Kyllä täällä pärjää jos järkeä käyttää.


      • 15v 1995
        joku vaan kirjoitti:

        Siis ostaa asuntoa tässä suhdannevaiheessa.

        http://www.stat.fi/til/ashi/index.html

        Itse olen ostanut asuntoni vuosina 1980, 1987 ja 1995. Vanhojen myynti hieman myöhemmin, viimeksi 2002.

        Kyllä täällä pärjää jos järkeä käyttää.

        Hieman hankaloitti vuonna 1995 suunnitteltua asunnonostoa se, että 15-vuotiaana oli noita tuloja ja säästöjä aika vähän...

        Muita hyviä neuvoja?


      • elli
        joku vaan kirjoitti:

        Siis ostaa asuntoa tässä suhdannevaiheessa.

        http://www.stat.fi/til/ashi/index.html

        Itse olen ostanut asuntoni vuosina 1980, 1987 ja 1995. Vanhojen myynti hieman myöhemmin, viimeksi 2002.

        Kyllä täällä pärjää jos järkeä käyttää.

        Ja vieläkin pitää netissä roikkua,

        hanki itsellesi seuraavalla suhdanteella elämä.


      • kummeli
        joku vaan kirjoitti:

        Siis ostaa asuntoa tässä suhdannevaiheessa.

        http://www.stat.fi/til/ashi/index.html

        Itse olen ostanut asuntoni vuosina 1980, 1987 ja 1995. Vanhojen myynti hieman myöhemmin, viimeksi 2002.

        Kyllä täällä pärjää jos järkeä käyttää.

        Haista sinä mursu paska!


    • Miksi itse olet ottanut lainaa, jos olet hyvin pärjännyt sillä, että olet "elänyt tulojen mukaan"?

      Esim asuntoon on helpompi "säästää" takakäteen. Vuokralla asuessa raha lentää kuin tuhka tuuleen, lainaa maksaessa joka kuukausi voi heikoin lenkki -tyyliin sanoa pankki.

    • Eipä ole onneksi tarvinut ottaa lainaa muuhun kuin asuntoa varten. Suuremmat ostot kannattaa suunnitella ennakkoon, jollain ei tule tarvettakaan millekään pikaiselle lainan tarpeelle.

      Olisi kuitenkin erittäin tyhmää pitää koko omaisuuttaan seteleinä lompakossa. Ei siinä paljoa itku auttaisi, jos lompakko vaikka putoaisi sillalta alas. Rahansa voi laittaa muihinkin likvideihin muotoihin kuin käteinen lompakossa

    • periaate

      Oma periaatteeni on pitää aina 10000 euron verran "käteistä" lyhyen koron rahastossa. Sieltä voi lainata, jos tulee isompia hankintoja (usempi tonni), maksan ne sitten seuraavien kuukausien aikana sinne rahastoon takaisin. Otan siis tavallaan "lainaa" itseltäni tuolta varakassasta. Ei tarvitse säästää joka hankintaa etukäteen eikä toisaalta maksaa ottaa kalliita luottoja.

      • Fiksua

        Fiksu on tuo periaatteesi. Pienempikin summa riittää, jos on pienemmät tulot ja menot. Moni elää ihan kädestä suuhun, ei mitään tajua säästämisen päälle. Kaikki on käytettävä johonkin mikä lompakosta irtoo. Sitten ollaan uhreina kun ei saada kulutusluottoja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe